• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • babblar på

finesssan: T och fragmin ska man itne blanda enligt fass så det vill jag nog undvika

ang. läkare...man måste nog ifrågasätta privata läkare också så man väljer en bra. Finns bra och dåliga där som överallt.
    Jag har nästan bara träffat trevlig personal inom landstinget. En otrevlig gyn på akuten har jag träffat men hon kanske hade en dålig dag?

ego: jag känner mej inte speciellt gravid. Lite ont i tuttarna men inget annars. okej jag vill ju inte må dåligt om jag inte behöver Bara bäbis lever så är det ok

• mammawannabe

Hej tråden!

LillaD: Bra att ta en paus om du behöver det. Ta hand om dig och det blir tomt utan dig! .

Babblar: Har inte superkoll vad som händer just nu, hur går det? Ingen mer dum blödning? Var det "bara" på BIM-dagen och sen har det varit lugnt eller? *hoppas *

Idun: Var det dans "ute" eller tog du och mannen en sväng om hemma?

Tummarna hålls för Lycka!

Cia: Undrar oxå hur det gått för dig och efterkoll.

Bling: Krya på dig!

Undrar hur det är med DND?

Själv har jag blivit biten av min katt och fick åka in till akuten i söndags för stelkramsspruta och omplåstring som resultat. Nu går jag på bredspektrapenecillin och går omkring med snygga bitmärken på kinden. Suck!

Det var provsvarsdag för mig igår. Pratade med Lucina på tel. Sköldkörtelvärdena är bättre, vilket jag oxå kännt på sistone. Mkt mer energi och bättre humör. Däremot var prolaktinvärdet förhöjt . Så ett kontrollprov ska tas om 12 dagar för att kolla om det kan röra sig om ett felvärde. F*n vad fel det verkar va på mig nu då. Får snart skaffa sån där dosett eller vad det heter för att hålla reda all medicin jag ska ta .

Kram till alla!

• Bling1975
    Cia o krabaten skrev 2008-10-10 08:31:30 följande:
    Bling: *Fnissar* Kunde inte låta bli att småle åt din praktikant som inte ens hittade öppniingen!!! Snacka om nybörjare, på flera plan gissar jag
    Ja, jag lider verkligen med hans framtida flickvänner
    Stitch längtar efter Lilo
  • Mizz Turko
    mammawannabe skrev 2008-10-10 11:25:46 följande:
    ?Själv har jag blivit biten av min katt och fick åka in till akuten i söndags för stelkramsspruta och omplåstring som resultat. Nu går jag på bredspektrapenecillin och går omkring med snygga bitmärken på kinden. Suck!Det var provsvarsdag för mig igår. Pratade med Lucina på tel. Sköldkörtelvärdena är bättre, vilket jag oxå kännt på sistone. Mkt mer energi och bättre humör. Däremot var prolaktinvärdet förhöjt . Så ett kontrollprov ska tas om 12 dagar för att kolla om det kan röra sig om ett felvärde. F*n vad fel det verkar va på mig nu då. Får snart skaffa sån där dosett eller vad det heter för att hålla reda all medicin jag ska ta .Kram till alla!
    Det verkar inte vara någon snäll katt du har. Hoppas att du mår bättre snart och att dina värden justeras till det normala, (men vad är normalt egentligen)??!

Angående att de inte hittar hålet *fniss* så hade läkaren som gjorde Vul på mig förra veckan svårt att hitta den också. Det var första gången jag träffade denna läkare. Hon fick luta sig ner till vaginan och titta när hon stoppade in staven. Jösses, vad jag skämdes. Fy. Inte ens gubben har kommit så nära på länge. Generad
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Finessan

BP, du ska inte tro på allt vad FASS skriver.  Nej då, men det är ingen konstig kombination, tvärt om. Jag och många andra i tråden har haft den. På läkarordination. Forskning har påvisat att när det gäller antifosfolida syndrom så ger kombinationen fler levande barn än endast T eller endast Heparin.

Här kan du läsa lite.

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=2125731

Jag tror på kombinationen när tex inget annat hittas eftersom man behöver ta en otroligt massa prover för att täcka allt immunologiskt och få gör det så därför upptäcks inte dessa orsaker. I USA är immunologiska orsaker till missfall helt naturligt och inget konstigt. Här är det väl inte riktigt så än. Dr Beers institut nämner en siffra på 22 %, att så många mf beror på immunologiska problem.

Intressant läsning här:

http://repro-med.net/info/cat1-5.php

Olika studier (punkt 8 tar upp mix mellan T och F):

http://repro-med.net/tests/studies.php

Nu blev det en massa immunologi. Glad

Bebis mår säkert fint.

Poppy, vissa dagar är lättare än andra. Det jag märker är att jag inte har så mycket ork när det är jobbigt. Men en bra dag på det och jag tankar på med ny energi.

• Idun 78

MW, vad skönt att sköldkörtelvärdet var bättre! Vad betyder ett förhöjt prolaktinvärde? Nej, det var fest med jobbet, och det var så många som bjöd upp hela tiden att jag hade svårt att tacka nej (plus att det var väldigt kul att dansa såklart! ). Jag bara hoppas att mini inte tagit skada...

BP, jag vet att det är lätt att säga men försök att inte oroa dig för mkt kring ev. symtom eller icke symtom. Tänk på Poppy som inte har mkt symtom alls. När har du beställt tid för VUL?

• Lycka77

Tack snälla ni för era tummar, hoppas ni orkar hålla dem tills nästa vecka då jag ska på vul

Jag håller mig lite lågt nu då jag inte mår särskilt bra, jag tycker att detta är väldigt jobbigt. Jag är livrädd för vul nästa vecka, och jag är livrädd för hur jag kommer att må om det inte går bra, hur djupt kommer jag att falla denna gång, och kommer jag att orka ta mig tillbaka igen?

Tänker på er alla och sänder er alla en varsin stor kram.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Bling1975

Tänker på dig lycka och förstår verkligen din oro.

Ibland är jag lite rädd för att försöka igen eftersom jag inte vet hur jag ska hantera ytterligare motgångar. Men jag inser ju att vi måste våga om vi ska kunna vinna.

Men det kommer gå bra om en vecka!

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Bling1975 skrev 2008-10-10 12:35:11 följande:

Tänker på dig lycka och förstår verkligen din oro. Ibland är jag lite rädd för att försöka igen eftersom jag inte vet hur jag ska hantera ytterligare motgångar. Men jag inser ju att vi måste våga om vi ska kunna vinna.Men det kommer gå bra om en vecka!
    Så sant så sant! Det är det som är det jävligaste - att vi ngnstans måste våga, hur läskigt det än är, för det är enda sättet om vi ska få vårt efterlängtade barn! Men läskigt är det, och jag förstår så väl din oro Lycka. Men det kommer gå bra nästa vecka, det är jag övertygad om! Vilken dag är det du har VUL?
  • Finessan

Mina länkar var så klart till alla och inte bara riktat till BP.

Idun, mini skakade säkert rumpa h*n också.

MWB, vilken katta! :-O Skönt att sk-värdena var bättre, men tråkigt med p. Hoppas att det bara var för stunden.

Lycka, det är bra att vara ute i god tid.

Bling, längtan brukar vara större rädslan. 

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8