• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

jag är här Poppy
    Har inte haft ngt att tillägga i senaste debatterna så jag har bara läst.

Efterkontrollen gick väl sådär, du kommer nog åt den i bloggen, så det blir till att ringa DrR.

• babblar på

hej allihop!

jag blödde lite igår och även idag (efter prog) så nu känns det kört igen Okej inget riktigt rött men ändå. Brösten gör knappt ont och jag känner mej för smal

• Bling1975

Nej babblar, vad jobbigt att du blöder. Men proggen ger ju väldigt sköra slemhinnor så det kan ju vara därför du blöder lite och man kan ju faktiskt blöda lite i alla fall. Vilken vecka är du i nu?

Håller tummarna massor!

Stitch längtar efter Lilo
  • Mizz Turko

Måste bara inlägga att när jag startat med T innan + så har jag aldrig lyckats bli gravid. För på vissa kan T ha inverkan att det gör svårare för ägget att fästa, som dr B sa när jag var hos honom och hos vissa hjälper den till att fästa ägget.

så efter mina 2 misslyckade försök, så beslutade jag att börja med T vid + istället och lyckades bli gravid direkt.

Så T kan tyvärr ha motsatt inverkan också, men hur vanligt det är vet jag inte.

Är jätterädd, då alla mina symtom försvann igår kväll plötsligt . Är så rädd att det är ännu en MA på g. Brukar blin lite "konstig" i skallen när jag har MA på G och det kändes så igår med. Fy.... Hoppas hoppas att jag har fel i mina tankar.... VUL på torsdag igen så jag får försöka hålla mig.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • babblar på

MizzT: hoppas du känner fel! Man kan nog bli konstig av hormoner och T och så också

själv har jag ont nu så jag är också nervös

Bling: jag har inte räknat riktigt men v 5+? är jag i. V 6 alltså.

• babblar på

MizzT : jag hade också problem med att bli gravid när jag tog 2 T(om det nu berodde på det)

• Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-10-12 16:35:38 följande:
    MizzT: hoppas du känner fel! Man kan nog bli konstig av hormoner och T och så ocksåsjälv har jag ont nu så jag är också nervös Bling: jag har inte räknat riktigt men v 5+? är jag i. V 6 alltså.
    men din värk kanske är molvärken du känner av?

Jag hoppas verkligen att det bara var alla hormoner som gjorde att jag mådde illa och att jag och fostret nu mår toppen, därav symtomlösheten?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • fruZ

BP; åh, nej vad jobbigt att du blöder Hoppashoppas att det är ok iaf!

• Cia o krabaten

Nej BP, det får inte gå åt skogen nu!
    *Heja lilla räkan*

MissT: Symptom är det sista man ska lite på enl drB, men det är ju lättare sagt än gjort...

Hur är det med er andra nygravida?

Poppy: Jag hade nyss beställt konto där, men inte hunnit sätta in nåt!
    Men jag fick mail om att man skulle få tillbaka sina pengar!
    Hoppas det, mamma har också placerat där.

• stella

usch och blä för läskiga symptom och blödningar som kommer och går... Själv känner jag mig väldigt gravid - jätterattar och illamående...;O) Men vad gör väl det? Den ständiga oron finns där hela tiden. Sist så såg jag hjärtat slå i vecka 10 +0 och fick missfall vecka 10 + 3!!! Jag går in i vecka 9 + 0 på tisdag. Det jag snappat upp är att den största missfallsrisken är vecka 9 - 11... Jag har inte VUL föränn den 23:e. Lever som i dvala och försöker att inte ta ut något i förskott, varken misfall eller barn! Det är en riktig nervpärs och jag känner mig konstant slut. Vill helst söva ner mig och vakna i maj. Resonerar också i mina värsta stunder att allt går bra fram till KUB då det visar sig vara skit - eller ännu värre, att jag måste göra fostervattenprov och proverna visar sig till slut vara bra MEN att jag får missfall. Där ser ni hur bedrägligt det är...
    Hur sjutton stod ni andra gravida ut? Jag inser att det inte finns något annat val än att stå ut men hur mår man efter 9 månader?

Jag håller tummarna allt jag kan för att vi ska vara dem som får barn under 2009!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8