• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

BP: Jag knaprade postafen nästan dagligen när det var som värst.
    Eller jag mådde skit en dag, tog 2 dagar och mådde bra då, så tog jag inte dag 3 för att känna illamåendet igen
    Läskigt när det är borta ju!
    Så mitt svar är JA!

• Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-10-13 16:29:18 följande:
    MizzT: inget blod idag..än så länge iaf.Hur är det med din läskiga känsla?Bionic: HejJag har testat lite olika. Bara 3 progesteron per dag och sen 2T per dag plus 2 prog men fick ändå mf de gångerna. Denna gången hoppas jag att det ska funka och då har jag tagit 2 prog om dagen från nån dag efter äl plus 1T från mensens slutHar haft 5 konstaterade mf och hoppas att det INTE ska bli fler mf.
    Illamåendet kom tillbaka igår vid lunchtid men försvann lika snabbt. Inga symtom alls nu. Varken bröst som värker/ömmar heller. Ingenting. Har dock fått reda på Hcg som jag lämnade igår och ligger i övre gränsen på vad jag ska ligga på (så det är ju alltid ett +, eftersom jag i tidigare grav legat väldigt väldigt lågt).

Är så himla orolig, men vågar inte säga något till gubben, för han skulle inte klara av det. Jag får väl försöka hålla mig tills vul på torsdag.
    Bionic skrev 2008-10-13 17:45:02 följande:
    När fick ni komma på ert första VUL?
    I v 6+1 (enligt min beräkning men enligt HS så var jag fortfarande i 5+) och fick se tickande hjärta och en ärta på 5 mm. Och jag ska ju på regelbundna VUL tills "faran" är över, då jag även har problem med överstimulering.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Cia o krabaten

Nu är det många vul på G!
    Poppy: När var det dags för dig igen?
    Lycka på onsdag-Tummarna är stenhårt hållna redan
    MissT¨på torsdag-lycka till du med.

Dagarna före Vul tyckte jag alltid var värst...

• Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-10-14 08:42:46 följande:
    Nu är det många vul på G!Poppy: När var det dags för dig igen?Lycka på onsdag-Tummarna är stenhårt hållna redanMissT¨på torsdag-lycka till du med.Dagarna före Vul tyckte jag alltid var värst...
    Det är nog så, man går och oroar sig inför VUL. Bara vi skulle få ett tecken på att allt är OK så att man slipper gå och tänka så här mycket.

Vad skönt alla andra gravida har, som inte alls behöver oroa sig för blödningar, MF, MA, komplikationer, MF-medicinering, prog etc etc. 
  • Cia o krabaten

MissT: Eller hur!
    Gräddfilsgraviditeter är ingen sport.

• Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-10-14 08:57:00 följande:
    MissT: Eller hur!Gräddfilsgraviditeter är ingen sport.
    Jag hoppas att jag får en sådan graviditet någon gång. . Som att det inte räcker att man inte kan få barn på naturlig väg, så får man dras med alla dessa MF/MA.

Nåja, nu får vi försöka få upp det positiva i tråden egentligen. Vill inte dystra till alla här. Vi skulle väl försöka vara positiva ?!

Är det ingen som har något positivt att komma med idag?
  • Bling1975

MissT - men det är ju när man lägger ner tid och omsorg som man får de bästa resultaten Och med tanke på vad vi har gått igenom så måste det ju bli helt fabulösa barn.

Håller tummarna för alla som ska på VUL denna vecka! Själv så var jag dum nog att gå till naprapaten igår så nu är jag sjuk igen

Stitch längtar efter Lilo
  • Mizz Turko
    Bling1975 skrev 2008-10-14 09:23:22 följande:
    MissT - men det är ju när man lägger ner tid och omsorg som man får de bästa resultaten Och med tanke på vad vi har gått igenom så måste det ju bli helt fabulösa barn.Håller tummarna för alla som ska på VUL denna vecka! Själv så var jag dum nog att gå till naprapaten igår så nu är jag sjuk igen
    Oj, blir man sjuk efter naprapat besök?

Du får nu se till att ligga varmt i sängen och sova ut, så mår du nog bättre.
  • Bling1975

Nja, man blir ju inte sjuk av just besöket. Men om man har en förkylning/influensa etc. i kroppen så kan den blossa upp igen av massage och manipulation.

Stannade hemma idag, men måste jobbe. Tänkte dock ta en liten tupplur på lunchen

Stitch längtar efter Lilo
  • Mizz Turko
    Bling1975 skrev 2008-10-14 09:31:36 följande:
    Nja, man blir ju inte sjuk av just besöket. Men om man har en förkylning/influensa etc. i kroppen så kan den blossa upp igen av massage och manipulation.Stannade hemma idag, men måste jobbe. Tänkte dock ta en liten tupplur på lunchen
    Fast får man i början av grav gå på massage, akupressur etc? Min läkare har tidigare sagt att man ska avhålla sig från det, för att  man kunde då "stöta ut" fostret eller vad det han nu sa. ??
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8