• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • annapanna2

ok, har det provet kvar att ta i min mf utredning. Vi får se hur det blir. Jag ska ta provet nästa mens men hoppas ju förstås att nästa mens inte kommer

• Finessan

BP, postafen är ingen fara. Det får du ta som gravid. Jag åt varje dag i flera månader.

• Mizz Turko
    annapanna2 skrev 2008-10-14 11:56:53 följande:
    ok, har det provet kvar att ta i min mf utredning. Vi får se hur det blir. Jag ska ta provet nästa mens men hoppas ju förstås att nästa mens inte kommer
    Okey, då hoppas vi ju att mensen uteblir men i ett bra syfte. När är BIM?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • annapanna2
    Svar på #543
    Har inte ens haft ägglossning ännu, är på dag 10 i cykeln.. Så det är en lång väntan... Men nu vet vi ju vad vi ska göra här i några dagar framöver Har en mkt regelbunden cykel - alltid nåt som är positivt
  • Poppy Lee

Idun: åh, grattis! Vad skööönt! Har ni börjat berätta för folk ännu? Och har du skrivit in dig på MVC?

Jag ska på inskrivning på fredag. Känns inte bra, jag hatar inskrivningssamtal. Detta blir ju mitt fjärde... och bara ett barn har det blivit hittills. Avskyr att svara på BM:s dumma frågor och få "goda råd" som jag redan känner till/inte stämmer. (ursäkta neggo )

MizzTurko: håller tummarna inför ditt vul! Det är så jobbigt med uteblivna symptom, jag tycker att jag känner mig mindre och mindre gravid för varje dag som går. Magen minskar t o m i storlek!

BP: hur går det med blödningen, har det avtagit? Bra att illamåendet är tillbaka, låter lovande!

Cia: inget vul för mig på drygt två veckor. Skitläskigt!

Förmodar att ni läst dessa artiklar idag ang. prednisolon:

www.alltombarn.se/villhabarn/prednisolon-1.17003/christine-fick-sju-missfall-fick-barn-med-hjalp-av-vanligt-kortison-1.17001

www.alltombarn.se/villhabarn/prednisolon-1.17003/det-ar-ingen-accepterad-behandling-i-dag-1.17000

Varför förvånas jag inte över den svenska läkarens reaktion... suck.

• Cia o krabaten

Poppy: vilken BM blev det nu?
    Inte min dåliga hoppas jag...

• Lycka77

Idun - grattis både till lyckat vul och till dina 12v!!

Bling - jobbigt att du är krasslig igen, ta hand om dig!

bp - hoppas blödingarna håller sig borta och illamåendet håller i sig!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Poppy Lee

Cia: det blev en ny BM, tror att hennes namn börjar på S och slutar på A. Är det din dåliga? Jag har ju inte träffat henne än, vem vet, hon kanske är toppen. Men man är ju lite luttrad vid det här laget

Lycka: hur är det med dig, hur går det med symptom och mående?

• Cia o krabaten

Poppy, nej min hette Boel, det säger väl det mesta

Hej Lycka *Vinkar*

• mammawannabe

Babblar: Fattar det som det inte kommit nåt mer blod, stämmer det? Det bådar ju verkligen gott tillsammans med illamåendet isf (även om det inte är så kul att va kräkis förstås).

Idun: Grattis grattis! Dansen verkar inte ha varit nån fara då.

Lycka till med VUL i veckan Lycka och MizzT.

Poppy: Hoppas verkligen du får en bra BM nu!!

Cia: Skit då att det inte är helt okej med dig . Hoppas det inte är ngt allvarligt. Är Dr R din privata gyn som du ska till?

Ego: Fick utslag på ÄL-stickan igår, så Äl kanske funkar trots höga prolaktinet. Om det inte hade varit för att jag är mitt uppe i pencillinkuren hade vi nog ändå kört på nu (fast jag inte är redo ). Känner mig stressad för att Dr B ska sluta. Vet någon hur det kommer bli, stänger han pang bom eller kommer han följa upp de patienter som han har tagit in?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8