• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Mizz Turko
    pear skrev 2008-10-14 21:32:22 följande:
    Hej på er.Kikar in här efter tips från Cia o krabaten. Har liknande erfarenheter so många av er, med många mf i bagaget. Har en underbar, efterlängtad dotter som föddes efter 4 mf. Skulle nu såå gärna vilja ha ett syskon till henne men har istället fått ytterligare 2 mf/ma.Det var lite kort om mig. Är ju alltid så skönt att ha andra i liknande sits att diskutera med så jag kommer nog att kika in här emellanåt.
    välkommen hit, beklagar dock alla dina mf/ma. Fy... att man måste få gå igenom flera sådana.

Har du någon behandlng? fick du någon behandling under grav av din dotter?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • pear

Tack Mizz Turko!
    Har genomgått alla utredningar förstås, fick prova progesteron vid min 4:e grav. vilket inte hjälpte. När jag fick min dotter så var det utan någon specifik behandling. Nu ska jag delta i en studie på upprepade mf där man behandlar med Trombyl men vid senaste mf:et, i september, hann jag inte ens påbörja behandlingen.

• babblar på

a80: nä inte menstid men jag tror att jag kanske tryckte in proggen lite fort? ...höll nämligen på att missa den. Hoppas att jag bara stötte till nåt "ofarligt"

pear: Hej och välkommen!

Imorse vaknade jag innan klockan ringde. Mådde så illa..det måste väl betyda nåt bra? Hoppas! Men tänk om det bara är proggen

• babblar på

a80: lycka till på inskrivningen förresten! Härligt att du redan är där.

• Mizz Turko
    pear skrev 2008-10-14 21:43:17 följande:
    Tack Mizz Turko!Har genomgått alla utredningar förstås, fick prova progesteron vid min 4:e grav. vilket inte hjälpte. När jag fick min dotter så var det utan någon specifik behandling. Nu ska jag delta i en studie på upprepade mf där man behandlar med Trombyl men vid senaste mf:et, i september, hann jag inte ens påbörja behandlingen.
    Okey, vi alla i tråden står förmodligen på Trombyl.

Vad är det för studier? vem bedriver den?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • ginkgo

Finessan: det jag lärde mig med min dotter under hennes bebistid var hur snabbt saker och ting svängde. Det är mycket som händer under det första året och bebisar har flera extra känsliga perioder. Då kan det kännas som de är förbytta och man förstår inte vad man gör som är fel. Orken tryter och det känns som tiden står stilla och man undrar ska det vara så här för evigt. Men lika hastigt som det kom, lika hastigt försvinner det. Förstår att det är superjobbigt med en gnällig bebis som aldrig vill vara nöjd (min dotter var bara nöjd om jag bar henne, vägrade ligga i vagn eller ligga ensam någonstans dagtid), men försök härda ut, för om några dagar kan det vara bra igen. Varm kram! (lite långt inlägg kanske...)

Jag har träffat min läkare idag och hon ska skicka remiss till genetisk utredning (trots att vi har ett levande barn). Hon verkar helt säker på att mina mf beror på något hos fostret. Jag som trodde att det kunde finnas en mängd andra orsaker... Men jag blev lovad progesteron vid ev ny graviditet, fast hon trodde inte att det skulle göra någon skillnad.

• Cia o krabaten

pear: *vinkar*

ginko: bara Prog inget T??

• ginkgo
    Svar på #577
    Nej, bara progesteron och det var nog bara för att jag drog upp det. Hon hade nog inte tänkte skriva ut något alls. Så då blev jag liksom ställd och fick inte för mig att fråga efter T. Åhh, man blir så himla mesig när man sitter där, blir trött på mig själv. Men Prog skulle jag få så fort jag misstänker ny graviditet. Jag antar att jag får knapra barnalbyl igen istället...
  • Cia o krabaten

ginko: Ja det är ju samma sak så.

• Lycka77

Knappt så att jag tror på det själv, men det gick bra idag, vi fick se ett litet flimmrande hjärta och en liten krabat på 7mm, helt otroligt!!
    Lång väg kvar men det är otroligt skönt att denna dag är över.

a80 - hoppas det går bra för dig i morgon, och att du kan få hjälp angående ditt jobb. Det låter inte bra att du känner att du inte orkar mer, viktigt att du tar hand om dig!
    Hur länge kommer du att ta Heparin?

pear - hej och välkommen!

bp - det låter lovande!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8