• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • fruZ

Hurra Idun!! Så glad för din skull!
    Jag ska oxå på inskrivning på torsdag. Blir oxå min första så jag ser faktiskt fram emot det med spänning. Framförallt känner jag att jag måste diskutera min jobbsituation. För jag tror inte jag orkar så länge till...

Håller tummarna för alla andra VUL i veckan!

• fruZ

Jag vet vad binjurebarken är; det är det yttre skiktet av binjurarna där kortisol (kroppseget kortison, dvs den substans som finns i Prednisolon). Om man medicinerar med kortison så trappar man ut det långsamt för att kroppens egen produktion ska hinna komma igång igen, annars får man en massa utsättningssymtom.

• Finessan
    Snälla, snälla ni som har barn sen tidigare!

Gå in och läs lite i min blogg om hur Vida har varit den senaste tiden. Jag håller på att knäckas totalt och funderar på om det är något fel på henne eller om det är normalt bebisbeteende. Jag fattar ingenting längre. Gråter
  • Bling1975

a80 - tack för infon. Så bebisen kan alltså få utsättningssymtom och det är därför det går över.

Stitch längtar efter Lilo
  • jazzy
    Finessan skrev 2008-10-14 19:10:24 följande:
    Snälla, snälla ni som har barn sen tidigare!Gå in och läs lite i min blogg om hur Vida har varit den senaste tiden. Jag håller på att knäckas totalt och funderar på om det är något fel på henne eller om det är normalt bebisbeteende. Jag fattar ingenting längre.
    tror det är helt normalt...kan ju vara tänder kanske...
    3 barnsmamma
  • Odetta
    Finessan skrev 2008-10-14 19:10:24 följande:
    Snälla, snälla ni som har barn sen tidigare!Gå in och läs lite i min blogg om hur Vida har varit den senaste tiden. Jag håller på att knäckas totalt och funderar på om det är något fel på henne eller om det är normalt bebisbeteende. Jag fattar ingenting längre.
    Jag tycker att hon låter helt normal vännen *kram* Vi har ju också dåliga dagar ibland och det har våra bebisar med. Och hon är väl runnt 4 månader gammal nu va? Då brukar bebisar gå igenom en utvecklingsfas och då kan dem bli lite jobbiga och det är heeeelt normalt, mycket som händer och mycket som behöver smältas helt enkelt. Du ska se att hon blir eran glada lilla Vida-bebis snart igen! *kramar om*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

och grattis till lyckat ul Idun! *kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • babblar på

Nä jag blöder inte nu(ni som undrade) Gjorde inte igår heller..skönt att slippa det iaf.
    Och jag mår ju illa vilket känns lite bra Vill småäta hela tiden men äcklas ändå av tanken på mat.

finesssan: jag tror också det är normalt att det blir sådär ibland. Hoppas hon blir gladare snart och att du får vila lite

Idun: häftigt med en liten duploräka Och riktigt UL ...wow! Jag sitter med ett stort leende för din skull

hej på er andra också! Hoppas ni mår bra

• fruZ

BP; vad skönt att du inte blöder längre. Kan det ha varit i menstid? Jag hejar på ditt illamående!!

• pear

Hej på er.
    Kikar in här efter tips från Cia o krabaten. Har liknande erfarenheter so många av er, med många mf i bagaget. Har en underbar, efterlängtad dotter som föddes efter 4 mf. Skulle nu såå gärna vilja ha ett syskon till henne men har istället fått ytterligare 2 mf/ma.
    Det var lite kort om mig. Är ju alltid så skönt att ha andra i liknande sits att diskutera med så jag kommer nog att kika in här emellanåt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8