• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Lycka77

Återigen tack för alla grattis. Jag hade hoppas på ett par dagars lugn nu, men icke, jag är lika orolig som tidigare och idag gör inte brösten ont heller vilket ju inte gör saken bättre.

a80 - hoppas att det har gått bra för dig idag!

Poppy - lycka till imorgon, det kommer att gå bra!
    Jag började med den högre dosen redan igår, så jag hoppas att det inte ska vara någon fara.

mwb - gick det bra hos gyn? var cystan borta?

bp - grattis till första sprutan. Jag brukar antingen bli röd, lila eller blå där jag tagit sprutan, allt för att pigga upp dagen lite

MizzT - återigen grattis till hjärtat, härligt!

Tack för tipset om en bra serie, har redan startat nedladdningen, nu när jag vet lite vad som händer blir jag kanske inte lika irriterad.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-10-16 14:26:20 följande:
    mizzT: jag brukar få denna trötthet när jag börjar med T också efter lite längre uppehåll. Gissar att kroppen måste ställa in sej på det nya som händer i kroppen(?)Jag fick sluta ta järn för att mitt låg lite för högtJapp nu är det din tur...och min Nu ska vi lyckas!
    Ja det ska vi minsann. Tur att du har högt järn.

har aldrig varit så här trött, så det knäcker mig. Känner mig som "törnrosa".
    annapanna2 skrev 2008-10-16 15:11:15 följande:
    Grattis MizzT!! Gud så härligt

Tack.

Nu ska vi minsann lyckas tjejer! Det ska bli babyboom nästa år

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • mammawannabe

Vad härligt med lyckat VUL MizzT! Grattis!

Poppy: Känner verkligen med dig och förstår att det måste kännas skitjobbigt med inskrivningen . Hoppas hoppas nu att det ska gå bra och att det blir ett någorlunda positivt möte med BM. *prövar den nya dansen för dig, lyckadeinskrivningsdansen*

Man kanske skulle ta upp tittandet på serien igen då, kan vara intressant att se hur de gestaltar det gravidtjejen kommer råka ut för....

Lycka: Piss med oron . TSH-värdet bör väl inte vara så farligt om det har varit en kortare tid och nu är du ju redan på gång med högre dos. Kanske oron kan minska lite oxå när du kommer ner i rätt värden på TSH och T4 igen, att man blir lite lättare till sinnet.

Ego: Det gick bra hos gyn . Cystan borta, och jag hade troligen ÄL igår. Ingen äggblåsa syntes till, slemhinnan hade ett streck i mitten vilket tydligen är ett tecken på ÄL-tid enl min gyn och det fanns lite vätska bakom livmodern vilket bör vara den vätska som kommit ut ur äggblåsan när den spruckit.

Jag fick oxå visat för mig hur jag ska ta mina Fragminsprutor vid ev kommande grav. Skjuksköterskan där praktiserade 90-gradersvinkelmetoden.

• EMND

Grattis Mizz T , HÄRLIGT!

mwb grattis till bra gyn besök. Och det menar jag, för varje gång jag kommer från gyn med en "inte dåligt besked" känner jag för att fira.

Jag har blivit lite förvirrad i dagarna, Min TSH har varierat så här: innan levaxinet 3,1, den 8:e (1 månad efter) 1,8, den 13:e 3,5 och idag 2,8. T3 och T4 togs inte av min gyn vid första provtagningen och därför gjorde jag nr 2 hos distriksläkare. Dr B fattade inte varför TSH avvek mellan de två första protagningran men tyckte inte att jag ska höja levaxindos utan ta ännu ett prov-det jag tog idag. Jag börjar med 50 µg på egen bevåg, tror jag. Lycka, vad tar du för dos?

BP så du sprutar nu. Lyckliga dig. Ja, tänk så för det är
    för att du är med barn och det är för att diu ska föda ditt barn den gången.
    Dr B tyckte inte att jag ska börja med innan positiv gravtest. Han vill att jag fortsätter med 2 T och sedan byter til heparin vid positiv grav. test.

Vi har ju bestämt att försöka igen men jag är så uppgiven och tror inte att vi ska lyckas. Känner ni igen det? Att inte tala om andra tankar om allt man ska gå igenom. Ändå det finns inte en annan väg än att satsa. Så nu ska jag hem och leta reda på min man...:) :)

• babblar på

DND: ska du också ta sprutor. Har han ändrat sej så alla ska ta sprutor nu kanske? Hade du mer fel än tnf( och TSH då)?
    Jag måste säga att jag är rädd att det blir för mycket med sprutor iom att två T var för mycket(om det nu var det) Men jag hoppas att det ska funka nu
    Tyvärr kan jag inget om levaxin så där kan jag inte hjälpa dej.
    Men du kommer nog att lyckas bli gravid igen! Håller tummarna

MWB: 90 grader förstår jag knappt hur man kan ta dem i Nu känner jag mej lite glömsk men du har också fått sprutorna av drB eller?

• Lycka77

bp - nix, inget annat fel på mig än TNF.
    Jag tror inte att du behöver vara orolig för att Fragmin blir för mycket för dig och jag tror inte att man kan jmf fragmin och T, men det kanske vår trådläkare kan svara på
    Vad jag har förstått så är vår dos ganska låg.

mwb - skönt att det gick bra idag och att cystan var borta.

DND - i och med den höjda dosen så tar jag nu 75 microgram.
    Trasslig att ditt TSH ändrat sig så, undrar hur det kommer sig
    Trevlig kväll

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • babblar på

Lycka: maxdos var 200 per kg tror jag att jag läste? Så vår räknas kanske som låg då
    Men lite nojig blir jag. Tänk om T var rätt och nu sumpar jag allt. Jag har ju inte mått illa idag
    Men jag ska försöka att inte tänka så mycket

Mwb: härligt att cystan var borta...glömde ju skriva det

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8