• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • pear

Cia o krabaten: det stämmer bra. Ja det är ju surt om det blir placebo, men man får försöka tänka att det är så som forskning fungerar. Det leder ju iaf fram till ett resultat såsmåningom.

• Cia o krabaten

Lycka: Ja jaust jag, HF.
    Det var ju en av anledningarna till att jag fortsatte.
    Jag hade ju högt HB redan från början och läste om det och proppar och att man behandlade med T.

• jazzy
    Cia o krabaten skrev 2008-10-15 19:30:45 följande:
    Lycka: Men du, prata med honom på specen, och vill han inte finns ju alltid T/barnalbyl...Jazzy: DrBjörk på Lucinakliniken som över hälften (?) av oss gått hos
    aha..trodde det var nån på HS...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    babblar på skrev 2008-10-15 19:11:35 följande:
    Lycka: han sa till mej att jag bara behövde det till v 12 för att jag haft tidiga tror jag. Man frågar så mycket så man glömmer hälften. Har du börjat med fragminet?Jag fattar inte...på apoteket sa de att jag inte skulle trycka in sprutan så långt utan mer längs med huden. Och i paketet står det 45-90 gradera vinkel så långt som möjligt. Det låter ju som om man ska ta den rakt in nästan HUr gör ni andra? *hjälp* *hjälp igen* cia: jag är i v 6 nu 5+5 typ
    jag tog mina lite vinklat, men höll upp skinnet (fläsket) lite grann...
    3 barnsmamma
  • Idun 78

Lycka, fantastiskt! Underbart! *dansar runt av lycka*

BP, 4mm är inte dummt alls! Och hjärtat kommer att synas snart, det är jag säker på. Som sagt, jag såg inte heller ngt i v.5+5, mer än hinnsäcken. Och att du mår illa ser jag som ett gott tecken.

Tack Linan!

Nu ska jag ösa ur mig lite... Har följt en serie som heter Tell me you love me, som bla handlar om ett par som kämpar för att få barn. Självklart har det varit jättetufft för dem och ff kvinnan har mått jättedåligt över sin barnlöshet. Till slut bestämmer de sig för att lägga ner bebisverkstan och acceptera sin barnlöshet. Vad tror ni händer då? Jo, månaden efter är hon gravid. Så klart. *aaaargh* Jag blir så j-vla trött! Varför varför varför måste man fortsätta spä på de uttjatade teorierna om att bara du slappnar aaaav.... Jag har definitivt tittat klart på den serien!

• jazzy
    Lycka77 skrev 2008-10-15 20:06:27 följande:
    bp: Japp, jag tog de proverna för ca 1 vecka sedan, samtidigt som jag tog TSH mm, jag fick med mig provsvaren idag men man förstår ju inte så mycket av dem, Dr B sa att proverna var bra och då måste jag försöka lita på det. Cia - jag äter faktiskt T samtidigt som jag tar Fragminet nu, inte på Dr B inrådan dock utan på inrådan av läkaren i Uppsala. Kanske inte så mycket för att motverka mf men han blev lite orolig då vi pratade om mitt bltr som legat högt samt att mamma hade lite havandeskapsförgiftning när hon väntade brorsan, och enl honom så ska T kunna motverka riskerna för det, men det är viktigt att man äter det de första veckorna och hur länge jag ska ta dem vet jag inte. Men jag tackar och tar emot, för mig känns det bra att även äta T.
    jag tog F fram till v 22, T fram till V 37+4..
    3 barnsmamma
  • mammawannabe

Lycka och babblar: Grattis grattis grattis till er båda. Fantastiskt, fortsätter förundras över att så många är gravida i tråden. Vilken lyckotråd det är!

Aha babblar, bra att du nämnde det, man ska alltså ta sånt där toxoplasmos om man har katt.

Hälsar oxå alla nya välkomna!

Idun: Har oxå sett den serien från och till men inte längre och har missat att hon blivit gravid. Ang sugen på att försöka så här i ÄL-tider (ÄL typ idag). Jo faktiskt, tvivlade ett tag på att jag skulle komma till den känslan nånsin igen men nu känns det bra. Stötte dock på patrull , mannen tycker vi ska vänta till nästa månad.

Poppy och a80: Lycka till med era inskrivningar!

Vink och kram till alla!

• Cia o krabaten

babblar på skrev 2008-10-15 19:39:25 följande:

lycka: har du gjort nån koll så blodet itne blir för tunt?jag har tagit toxoplasmos idag och hoppas att det visar att jag är immun. Katterna ska inte vara på samma lakan annars och det blir inte lätt att fixa Det brukar vara katt mot min näsa på nätterna typ
    BP: Vad nu då?
    Toxoplasmos får du ju av avföringen från dem, varför man inta ska rensa kattlådan, eller iaf vara försiktig.
    Det kan du lika gärna få ifrån dåligt sköljda frukter och grönsaker samt om du har jord på händerna utifrån och får i munnen.

MWB: Jag har 2 katter och gör inget annorlunda.
    Eller ja, jag var väl lite mer försiktig med att inte råka ta på rumpan på dem, men inget annat.
  • babblar på

Hej allihopa Jag har tagit min spruta så nu ska jag försöka att inte dö också. Det var ju egentligen inte så farligt att ta den men stressen . Jag skakade lite kan jag erkänna

cia: drB sa att man brukar ge rådet inga katter på lakanet och handskar om man tömmer lådan. DEt är ju inte lätt att säga till dem att de inte får vara på lakanet så jag hoppas att jag är immun.

lycka: jag frågade om havadeskapsförgiftning ju. Min mamma har haft lite några ggr. Det var då han sa att jag skulle ta fragmin istället eftersom t inte var så bra då(de säger olika) Iaf så var det ju inte därför jag skulle ta det längre utan utan nu ska jag bara ta det ändå. Och havadeskapsförgiftning var inte ärftligt typ(lite kortfattat)
    hmm måste alla säga olika
    T måste man iaf sluta med en vecka innan förlossning pga bäbis hjärta. Men tänk om man föder förtidigt?

brukar ni bli lite röda där ni tagit sprutan förresten?

• Cia o krabaten

BP: mina katter kom aldrig på tal ens hos drB.
    Nu är de sällan i sängen pga fästingar, men ändå...

Jag fick fina blåmärken av F, precis som många andra

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8