• pear

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej på er.
    Kikar in här efter tips från Cia o krabaten. Har liknande erfarenheter so många av er, med många mf i bagaget. Har en underbar, efterlängtad dotter som föddes efter 4 mf. Skulle nu såå gärna vilja ha ett syskon till henne men har istället fått ytterligare 2 mf/ma.
    Det var lite kort om mig. Är ju alltid så skönt att ha andra i liknande sits att diskutera med så jag kommer nog att kika in här emellanåt.

• pear

Tack Mizz Turko!
    Har genomgått alla utredningar förstås, fick prova progesteron vid min 4:e grav. vilket inte hjälpte. När jag fick min dotter så var det utan någon specifik behandling. Nu ska jag delta i en studie på upprepade mf där man behandlar med Trombyl men vid senaste mf:et, i september, hann jag inte ens påbörja behandlingen.

• pear

Hej och tack för alla "välkommen"
    Mizz Turko: det är en studie som bedrivs av en läkare i Borås. Men då det fortf. är just en studie så får hälften av deltagarna beh. med Trombyl och hälften placebo. Och man vet förstås inte vilket man får.

• pear

Cia o krabaten: det stämmer bra. Ja det är ju surt om det blir placebo, men man får försöka tänka att det är så som forskning fungerar. Det leder ju iaf fram till ett resultat såsmåningom.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8