• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • babblar på

Lycka: han sa till mej att jag bara behövde det till v 12 för att jag haft tidiga tror jag. Man frågar så mycket så man glömmer hälften. Har du börjat med fragminet?

Jag fattar inte...på apoteket sa de att jag inte skulle trycka in sprutan så långt utan mer längs med huden. Och i paketet står det 45-90 gradera vinkel så långt som möjligt. Det låter ju som om man ska ta den rakt in nästan
    HUr gör ni andra? *hjälp* *hjälp igen*

cia: jag är i v 6 nu 5+5 typ

• Cia o krabaten

BP: 45grader sa ssk på BB till mig.

Pyret var ju 5mm i v5+6 och med en superny utrustning syntes hjärtat på max förstoring, så 4mm låter jättebra!
    Vem kan mäta exakt på mm med ett ul egentligen som har så luddiga kanter?

Lycka: kör på med den som säger längst är min teori

• Lycka77

Tack Linan!

bp - jag tar mina sprutor med en vinkel som är närmare 90 än 45 grader och tar den så långt in jag kan, hoppas bara att det är rätt.
    Jag började med Fragmin samma dag som jag plussade, hade varit hos Dr B på undersökning dagen innan. så han tyckte att det var ok.

cia - det är mina tankar också, helst skulle jag ju vilja ta dem hela tiden, men vet inte om de går med på det.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • jazzy

Men  vem är denna Dr B????? Fundersam

3 barnsmamma
  • Cia o krabaten

Lycka: Men du, prata med honom på specen, och vill han inte finns ju alltid T/barnalbyl...

Jazzy: DrBjörk på Lucinakliniken som över hälften (?) av oss gått hos

• pear

Hej och tack för alla "välkommen"
    Mizz Turko: det är en studie som bedrivs av en läkare i Borås. Men då det fortf. är just en studie så får hälften av deltagarna beh. med Trombyl och hälften placebo. Och man vet förstås inte vilket man får.

• babblar på

cia: nä man fattar itne ens att de kan se nåt på vulet ju
    Men drB verkade tycka att allt var rätt iaf

ang. fragmin så kommer jag nog sluta i v 12 men jag hinner ändra mej flera ggr innan dess
    Men som jag fattat det är det itne bra att ta det medlet nån längre tid(vilket jag tycker att även 6 v är )

Jag är rädd att blodet blir för tunt nu så bäbis( eller jag) dör pga det. Hade han sagt att jag fick välja T elelr F så hade jag nog fortsatt med T Men nu sa han att det var bättre att jag tog F så jag hoppas att det går bra.

• babblar på

lycka: har du gjort nån koll så blodet itne blir för tunt?

jag har tagit toxoplasmos idag och hoppas att det visar att jag är immun. Katterna ska inte vara på samma lakan annars och det blir inte lätt att fixa Det brukar vara katt mot min näsa på nätterna typ

• Cia o krabaten

pear: aaaah, lennart blomqvist.
    vet några som går hos honom, eller gick
    det luriga med det är ju att man riskerar sockerpiller

BP: du får ångra dig och du får stöta och blöta frågan här också

• Lycka77

bp: Japp, jag tog de proverna för ca 1 vecka sedan, samtidigt som jag tog TSH mm, jag fick med mig provsvaren idag men man förstår ju inte så mycket av dem, Dr B sa att proverna var bra och då måste jag försöka lita på det.

Cia - jag äter faktiskt T samtidigt som jag tar Fragminet nu, inte på Dr B inrådan dock utan på inrådan av läkaren i Uppsala. Kanske inte så mycket för att motverka mf men han blev lite orolig då vi pratade om mitt bltr som legat högt samt att mamma hade lite havandeskapsförgiftning när hon väntade brorsan, och enl honom så ska T kunna motverka riskerna för det, men det är viktigt att man äter det de första veckorna och hur länge jag ska ta dem vet jag inte. Men jag tackar och tar emot, för mig känns det bra att även äta T.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8