• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • mammawannabe

Cia och babblar: Toxo.. är inget jag är orolig för men finns det ett prov att ta kan man ju göra det för att veta om man är immun eller inte. Visste inte att man kunde ta ett sånt prov.

kl 10 ska jag till min ord gyn. Tiden bokad för lääänge sen med syftet att kolla om cystan är borta. Hon är ju allt annat än snabb i svängarna och kör på "låta tiden ha sin gång" typ. Min egen agenda för besöket blir att få veta om jag verkligen haft ÄL som stickan indikerade.

Bra jobbat babblar med sprutstickandet . Lever du fortfarande?

• babblar på

mwb: jag lever än Hoppas din cysta är borta nu då och att du haft äl!

cia: det var nog en slump att katterna kom upp. Men det verkade ändå ganska viktigt så det vore skönt att veta att man är immun.

lycka: glömde fråga om du hade fel på nåt mer än tnf-alfa. Typ APC-resistens eller nåt? Jag tycker att detta med att jag helt plötsligt ska ta sprutor känns lite skumt

nån som vet när effekten av F är ute ur kroppen? Till mej sa de nämligen högst 20 timmar??? Låter kort

• Poppy Lee

Lycka: GRATTIS! Åh, vad roligt! Ditt TSH är lite högt, men om du höjer dosen så snart som möjligt tror jag inte att det är någon fara - landstinget hade nog inte reagerat, men det är klart, det är ju optimalt att man ligger under 2. Vet dock en tjej här på FL som hade 7 i TSH (upptäcktes i v 8) och allt gick bra för henne.

Välkommen också till alla nya förresten!

Idun: sluta inte att se Tell me you love me! Serien är hur bra som helst, jag laddade ner den i våras och såg alla avsnitt under en helg. Jag vill inte avslöja för mycket, men om jag säger som så, att tjejen som blir gravid har (eller snarare, får) MYCKET GEMENSAMT med alla oss i den här tråden så småningom kanske du förstår.

mwb: håller tummar och tår för att cystan är borta!

BP: jag har hört att 99% av alla som har eller har haft katter är immuna mot toxoplasmos. Ofta får man en lindrig infektion precis när man skaffat katten som man knappt märker av. Om du sover med dem är jag helsäker på att du är immun! Men det är klart, alltid skönt att få svart på vitt om man säger så.

Usch, jag vill inte på inskrivning imorgon. Har inte kännt något alls på en vecka, så det blir säkert ytterligare en bortkastad inskrivning som inte leder någon vart

• Idun 78

Poppy, det var det jag misstänkte efter att ha sett ytterliggare ett avsnitt. Hon berättade för alla så himla tidigt att jag tänkte att det här bäddar för att hon kommer att få mf. Tack, då ska jag kolla vidare, jag gillar ju egentligen serien. Och du, du ska se att det kommer att gå bra imorgon. Att du inte kännt så mkt på en vecka behöver ju inte betyda så mkt, särskilt som du inte haft så mkt symtom över huvud taget hitills. Du har nog helt enkelt en ganska symtomfri graviditet. Själv har jag också tappat de flesta symtom, däremot är magen uppsvälld som en boll. Kan inte ha mina brallor längre...

• Mizz Turko

Tjooho, varit på VUL idag och fick världens bästa nyheter. Trots mot all min förmodan så levde fostret. Hjärtat tickade på som attan. Blev flyttad fr 8+0 till v 8+1 av läkaren men enligt VUL-apparaten så är jag i 8+3 (lite omöjligt detta) men det kan bero på att fostret var lite större än "normalt". . Kanske inte så mycket skillnad, men varje dag som jag klarar mig igenom är en vinst för mig.

Är nu "avskriven" från HS och ska till MVC på tisdag. Jag hoppas att turen och lyckan fortsätter le mot oss nu.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Bling1975

Hurra miss T - härligt att ha passerat första stora hindret. Grattis!

Stitch längtar efter Lilo
  • babblar på

grattis mizz T !!!Härligt

jag mår inte så illa idag om mina tuttar känns inte så stora så jag är lite nervös. Men jag är helt sjukt trött fast det beror nog på F

poppy:Lycka till imorgon..det är säkert oki med räkan.
    Jo jag tycker att jag borde vara immun mot toxo ifall det stämmer. Har ju varit med katter nästan hela mitt liv

• Mizz Turko
    Bling1975 skrev 2008-10-16 12:02:10 följande:
    Hurra miss T - härligt att ha passerat första stora hindret. Grattis!
    Tackar tackar. Nu är det verkligen min tur, nu ska jag fortsätta lyckas.
    babblar på skrev 2008-10-16 13:04:50 följande:
    grattis mizz T !!!Härligtjag mår inte så illa idag om mina tuttar känns inte så stora så jag är lite nervös. Men jag är helt sjukt trött fast det beror nog på Fpoppy:Lycka till imorgon..det är säkert oki med räkan.Jo jag tycker att jag borde vara immun mot toxo ifall det stämmer. Har ju varit med katter nästan hela mitt liv
    Tack.

Som många andra sa till mig när mina symtom plötsligt tvärförsvann - att det är normalt. Visst tror man inte på det, men jag fick det bekräftat genom vul idag att allt ändå står rätt till. 

Har du kollat upp ditt Hb, om det är lågt så kan du ju vara extrem trött?

Jag ligger på gränsen till Hb och tror att min extrema trötthet beror på det men även på alla hormoner i kroppen.

Ta det lugnt bara.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • babblar på

mizzT: jag brukar få denna trötthet när jag börjar med T också efter lite längre uppehåll. Gissar att kroppen måste ställa in sej på det nya som händer i kroppen(?)
    Jag fick sluta ta järn för att mitt låg lite för högt

Japp nu är det din tur...och min Nu ska vi lyckas!

• annapanna2

Grattis MizzT!! Gud så härligt

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8