• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • babblar på

MWB: Jag tycker att sprutan kan komma in i muskler och så om jag tar rakt frammifrån Jag tar nog 45 grader typ.
    På apoteket visade de nästan längs med huden så det var tur att jag läste på lappen först
    Idag var jag lite bättre på att ta sprutan(igår gick det för fort) så det gjorde inte så ont och jag får nog inte ens ett blåmärke
    Men undra varför drB börjat ge alla fragmin nu då? Hade inte du heller APC eller sånt? I början av året ville han inte ge mej F (frågade ju för att jag inte tålde T så bra)
    Ska du ta hela graviditeten?

• Krusbär

Hej alla!

Hinner inte skriva och kommentera alla, men jag hänger med så gott det går och håller tummarna för er gravida och icke-gravida. Babyboom 2009 låter ok tycker jag!

Ang. vul så tänker jag att den största risken inte är själva staven utan strålningen. Men det ska visst vara så låg dos att det inte är farligt. För egen del har jag ju alltid hittat "fel" redan vid vulet, så mina mf kan inte ha orsakats av det.

Hur gör ni gravida med träning förresten? Hur tidigt ska man ens fundera över det?

Ha en jätteskön helg!

Kram Krus

• mammawannabe

Du är nog mer deffad än jag babblar . Sköterskan som visade mig såg nog att här var det inga problem att sticka rakt in, eventuella muskler ligger långt in i säkerhet . Förstår ditt "dilemma", då är det nog bra att sticka lite snett.

Hade inte APC (har inte koll på just det prover just nu men vet vilka jag hade utslag på, förhöjd Faktor VIII (koagulation) och sen "den vanliga" TNF-alfa på 7.5.

• babblar på

mwb: Ska du ta 5000 ie du med?
    Jag är inte deffad direkt men jag insåg att det var skönt att man fått lite mer fläsk nuförtiden när sprutan ska dit

Krusbär: jag tränar inte alls. Jag vågar inte gå för långa rundor ens. Har fått ont när jag gått de andra ggrna(mf)så jag tar det lungt med allt sånt
    Jag känner mej helt lat och äcklig

• mammawannabe

Babblar: Nej, jag inte vet hur länge Dr B vill att jag ska ta F, måste kolla det med honom. Min ord gyn ordinerar till v 36-37 nånting, så jag gissar att jag kommer att ta så länge (om jag BLIR gravid vill säga, är ju inte där än).

Hur länge ska du ta F är det sagt?

• babblar på

Spirit: Grattis!!!!

MwB: v 12+0 ska jag ta det.

• Cia o krabaten

oj vad det skrivs!

grattis till nya plus!
    vilken bayboom i tråden i juni!

ang vul/ul så hävdar både derB och miin drR atty det är helt ok.
    för mig blev det 6vul och 5UL
    Bling: v13 gjordes först ul sedan vul för att se ordentligt...

krusbär: jag tordes inte göra mer än promenader
    precis som med sex skulle jag aldrig förlåta mig själv om det ledde till mf
    det är ju en av de få sakerna jag kunde påverka själv...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8