• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Bling1975

Grattis Spirit!

Oj vad det plussas just nu i tråden! Måste erkänna att jag blir lite avundsjuk...

Angående VUL så får jag väl sluta oroa mig för det, men jag kommer nog försöka låta bli så mycket jag klarar av, vill inte ha fler anledningar att klandra mig själv för nu när de inte hittat något på proverna.

Stitch längtar efter Lilo
  • Krusbär

Cia och babblar: Men hur tidigt ska man dra ner på träningen? Hade typ äl igår och vet ju inte ens om jag är gravid...

Spirit: Grattis! Vilken gravid-tråd!

• babblar på

krusbär: denna gången struntade jag i träning redan vid äl...ville inte skaka loss nåt

• Lycka77

Grattis Spirit!

Jag kan bara instämma i tidigare inlägg. Jag gör ingenting med kroppen just nu och har inte gjort det sedan FET, förutom korta väldigt lugna promenader, vilket leder till att det är lättare att ta sprutorna
    Dr Nie sa till mig "inte lyfta tungt, inte stressa, inte träna - leva som en prinsessa" och det är det jag försöker göra.

Jag är dock lite orolig över alla vul som vi kommer att göra, om det nu går bra, men för mig är det ett ont måste för att kunna fungera.

mwb - bra att du fick över gyn på din sida, skönt att ha planen klar.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • jazzy

Jag gjorde ju många vul, har inte hört nåt att vul skulle orsaka mf. Då skulle min läkare aldrig gjort några. Enl henne så är vanliga VUL/UL ingen fara.

3 barnsmamma
  • Iske

mammawannabe: Tack

Spirit: Grattis till pluset !

• stella

Läkaren på KK sa att det inte var bra att göra förmånga VUL... hon verkar iofs inte ha full koll... men hur som helst jag tror inte att själva ultraljudet är farligt. Det borde snarare vara så att man inte vill reta slemhinnorna för mycket genom att utföra VUL? Ställ det i relation till att bli ett nervvrak av funderingar och änglsan. För mig känns det självklart att göra VUL.

• babblar på

Jag har faktiskt hållt på att spy några ggr idag fast sluppit än så länge. Men det konstiga är att jag inte mår illa så som jag gjort innan. Utan det är bara som om spyet ligger där i halsen utan att jag mår direkt illa. Brukar det vara så eller? Som om det kan komma utan förvarning typ. Jag är rädd att jag bara mår dåligt av F nämligen..fast må illa stod inte på lappen.
    Hoppas iaf att itne allt detta är i onödan. Hoppas liten bäbis lever och mår bra

bp som nästan kräks

• stella

bp: känner samma sak - när som helt så kan det komma en kastspya... fast det har det inte gjort ännu;O) Mår dock illa hela tiden mest efter lunch och fram till sängliggande. Inte "by the book" alltså.

I morse så var det lite rosafärgad flytning på pappret - har varit livrädd sedan dess och springe på toa och nojar mig mer än vanligt - längtar till torsdag för nästa VUL. Fan vilket slit det ska vara.

Kul att fler hänger på flytet med plus. Kännder dock mer med er som väntar... Det är så tradigt att vänta, vänta, vänta. Tillslut så känns det som man är sist kvar... Se på mig jag fick vänta 1.5 år sedan sista MF men nu är jag i alla fall gravid. Håller tummarna att det går hela vägen för mig. Jag håller tummarna för er andra också!

• babblar på

stella: trist med flytningen men det är säkert ingen fara. Håller tummarna!
    Vilken vecka är du i nu förresten?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8