• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Idun 78

DND, jag håller stenhårt tummarna för dig!!!

Lycka, symtomen kommer och går, mina har vandrat fram och tbx hela tiden och är för tillfället helt borta. Men hitills har ju faktiskt allt sett bra ut på alla vul/ul. Det kommer gå bra! När har du nästa vul?

Mwb, tack så hemskt mycket för idag! Så himla trevligt att träffas!

Nu tycker jag dessutom att det börjar bli dags för en riktig trådträff med alla här inne, eller vad säger ni andra?

Mitt besök hos doktorn idag var totalt intetsägande. Han ville inte göra vul eftersom jag gjort ett för en vecka sedan och han tyckte det var alldelles för tätt inpå. Så då vet jag faktiskt inte varför jag var där, antar att det är ett rent rutinbesök ifrån mvc:s sida. Så jag kanske ska ta fram min nyinköpta Angelsound ikväll och inviga den? Känns lite läskigt dock, tänk om man inte hör ngt?

Poppy, hur har det gått?

• EMND

tack Idun! Och en BUUUUU för intet VUL idag, men du fixar det. Det är så klart att baby är och växer där inne.

Här är det en pannkaka nu. Har nämligen blandat i Dr M, vilken underbar människa förresten. Ju, enligt honom är det helt OK att följa dr H's behandlingen och ta T när man har sett graviditet med VUL. Så jag byter plan A och hoppar på plan B dvs. börjar med sprutorna i morgon. hej och hoj! Fast jag har ingen aning hur man gör. Jag går nog till kvinnokliniken och ber dem om hjälp i morgon bitti. Rätt skönt att bli av med T faktiskt då varken mage eller tarmarna eller njure mår särskilt bra av den.

• Idun 78

Oj, snabba vändningar DND, men skönt att du får en behandling som du är nöjd med.

• jazzy
    Mizz Turko skrev 2008-10-20 11:38:53 följande:
    Läkarhuset odenplan? Jo jag tänkte på dem, men har ju så himla dåliga minnen därifrån, var ju där jag var med min 1.a MA och det känns lite jobbigt att gå dit. Men om inte jag får göra på Mvc tidigare, så får jag väl ringa upp Odenplan ändå.
    Annras har du en gyn i Högdalen.  Lätt att få tid. Kostar 260 ...Jag har nummret idt om du vill ha
    3 barnsmamma
  • fruZ

Idun; fy vad tramsigt att inte vilja göra VUL. Jag gjorde ett i veckan under en period och det var ingen på KK som lyfte på ögonbrynen.
    Klart du ska prova Angelsound! Jag provade min i 12+2 och det gick jättebra att höra, men ha vatten/olja under proben annars är det svårt tycker jag. Och ta tid på dig att leta. Men hmm... har du hört bebishjärtljud nån gång? vet du vad du letar efter? Vi har ibland haft svårt att hitta, andra gången hittade vi inte hjärtat, men det tror jag var för att vi lyssnade för långt ner. Vissa gånger har vi inte hittat hjärtat, men navelsträngsflödet och det är ju ett indirekt tecken på att bebishjärtat slår.
    Nuförtiden hör vi en massa buffar och hjärta och navelsträngsflöde i en salig blandning. Lycka till!

• Poppy Lee

Arghhh, skrev just ett långt inlägg som försvann!

I korthet: allt gick bra hos gyn, eller, blodet i urinen var kvar , men bebisen mådde bra och hade vuxit som bara den, blev framflyttad fem dagar till 11+6.

DrR har en sådan ny hightech UL-apparat och han (samt min man) tyckte t o m att han kunde se kön. Om hans tes stämmer är det en liten pojke vi väntar Att bebisen vuxit så mycket nu kring vecka 10-11 ska tydligen också vara typiskt för pojkfoster.

Idun: vilket antiklimax med uteblivet vul! Kunde de inte ens lyssna på hjärtat? Hoppas att det gått bra med angelsoundet förresten!

Lycka: tänk på att varje graviditet är unik och att symptomen inte är lika från gång till gång för alla. Jag har haft rätt olika för alla fyra graviditeter, och denna sista utmärker sig ju för mig genom att jag knappt känner något alls. När är nästa vul? Det lugnar ju för stunden, i alla fall.

Cia: appropå DrR, har du varit där än? Känns det bättre där nere?

Bling: hur mår du? Frisk från förkylningen än? Någon framgång med att hitta biopsikliniker?

DND: oj vad många bud med medicineringen. Hoppas att det går vägen den här månaden!

BP: klökningar låter bra, tycker jag tror inte att det beror på proggen utan på att du är gravid!

• Cia o krabaten

Poppy: vad skönt att det såg bra ut. A hade samma utveckling i den tidiga tillväxten. Flyttad successivt från den 14e till den 5e! Då sa han också det där om killar, och det stämde ju för oss
    Jag ska dit 29e och kör strutsmetoden tills dess

• fruZ

Spännande att pojkar och flickor växer olika fort i olika tillväxtfaser. Då kanske räkan är en tjej eftersom jag tappade några dagar på UL jämfört med tidiga VUL... Vi får väl se om vi ser nåt på nästa UL, men jag hoppas nästan att vi inte gör det. Jag tycker det är kul att inte veta.
    Men skulle vi se nåt så kommer vi ändå inte säga det till folk. Jag vill absolut inte ha könsanpassade presenter...

• jazzy
    fruZ skrev 2008-10-20 21:07:41 följande:
    Spännande att pojkar och flickor växer olika fort i olika tillväxtfaser. Då kanske räkan är en tjej eftersom jag tappade några dagar på UL jämfört med tidiga VUL... Vi får väl se om vi ser nåt på nästa UL, men jag hoppas nästan att vi inte gör det. Jag tycker det är kul att inte veta.Men skulle vi se nåt så kommer vi ändå inte säga det till folk. Jag vill absolut inte ha könsanpassade presenter...
    på mig la dom på ett par dagar,  ut kom Måns
    3 barnsmamma
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8