• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • babblar på

stella:vad långt du kommit!
    6+1 är nog jag i

• Poppy Lee

Godkväll alla!

Grattis till Spirit och Mizz Turko till plus och lyckat vul.

BP: har jag missat något, eller skulle inte du på vul igår? Minns jag fel? hade för mig det.

Idun: hur gick det på inskrivningen?

Min gick bra, eller, BM var snäll och jag blev lovad att få komma och lyssna på hjärtat närhelst jag ville, och det var ju bra.

MEN: jag hade lite konstiga värden. Framför allt hade jag blod i urinen, vilket oroar mig jättemycket. Har haft mkt molvärk de senaste dagarna, tänk om det är uvi? Kan det orsaka mf? Blod i urinen låter ju inte kul. Känns olidligt att behöva vänta helgen + två dagar till för odling

Visserligen syntes inga bakterier på stickan, men blod i urinen kan väl inte vara så mkt annat än uvi? Någon kunnig som vet?

Sen hade jag urkonstigt blodtryck också, 118/88. Tycker att det är väldigt högt undertryck, 88, jag brukar ligga på 70 i vanliga fall.

Usch, usch, eländiga oro.

• Cia o krabaten

Poppy: hur kändes bm då?
    fick du ngt förtroende?

blod i urinen, hur märks det?
    syns det eller mäter man nåt?

• babblar på

Poppy: jag tänker också uvi i så fall men jag kan inget om det egentligen. Hoppas det är nåt lättbotat. De kunde väl odlat det över helgen tycker jag så du slapp vänta så.
    Blodtryck är jag inte heller så bra på och vet inte alls vad jag brukar ha bara att det brukar vara bra.
    Jag var på vul i onsdags och fick se nåt som var 4 mm men inget hjärta än tyvärr men det verkade inte som om det brukade synas så tidigt. Kasnke beror på ul-apparat?
    kram på dej

• Idun 78

Poppy, blod i urinen kan nog vara uvi, det hade jag iaf en gång när jag hade uvi. Uvi ska man absolut kolla upp - inte bra att ha när man är gravid. Som tur är så är det lättbotat. Men sa inte bm ngt om vad hon trodde att blodet berodde på? Skönt iaf att du var så nöjd med bm! Själv var jag inte så nöjd med min bm - ett riktigt rivjärn! En äldre ganska barsk kvinna. Men men, jag tänkte att bara hon kan sin sak så blir det nog bra, trots allt. TLC får jag fixa från annat håll; mannen, vänner och så ni här på FL!

Stella, åh vad jobbigt med rosa flytningar, men det är nog ingen fara ska du se. När har du nästa vul?

BP, lite märkligt kanske men var glad att du mår så illa! Låter som ett mkt bra tecken!

Hur mår ni andra? Märks att det har varit en fin höstdag, inte mkt aktivitet här inte.

Själv har jag gått och blivit mkt vuxen idag - vi har köpt bil! En Saab Combi! Hur vuxet är inte det?

• Cia o krabaten

idun: se till att du byter bm om du inte trivs sen bara.

• Idun 78

Cia, jo absolut, känner jag att det inte funkar i slutändan så är det klart att jag byter. Sen fick nog bm en lite orättvis start också för vi råkade vara en halvtimme sena (jag hade tagit miste på tiden). Så jag ska ge henne några träffar och se, kanske blir det bättre framöver. Har dina sötnosar gått och lagt sig för kvällen?

• Cia o krabaten

ja, A spmnade precis i famnen effter amning, *mys*, så jag ska slockna jag med.

sitter i sängen och surfar *vad gjorde man innan laptopen?*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8