• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

Poppy: Vad bra att du fick tid redan idag!
    Hon är bra den syrran

• Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-10-19 21:41:30 följande:
    Åh, idag har ALLA symtomen försvunnit och magen krympt ihop till sin vanliga storlek... Jag är väldigt tacksam att jag har nytt ul imorgon även om jag är väldigt nervös... Hoppas hoppas att det bara är spökveckor.
    Magen som går ner är nog bara svullnaden som lägger sig, det har vi nog alla erfarit nu.

Oroa dig inte, allt kommer att gå bra på VUL. Och dessutom avtar ju symtomen efter v 10-12. Var glad åt det.
    Poppy Lee skrev 2008-10-20 09:06:16 följande:
    MizzTurko: berodde ditt blod i urinen på MA:t? Usch, tänk om det är därför jag hade det, att fostret dött? Kan det bli så på grund av mf alltså
    Ja, tyvärr. För jag blödde inte under mitt första MA. Men sen när de tog urinprov så visade det sig att jag hade blod i urinen, dock läckte inte blod i trosan etc.

men det vanligaste att ha blod i urinen är pga UVI och njursten. Så du ska inte oroa dig. Allt kommer att gå bra för dig.

Jag vill bara att du ska stå på dig och kräva svar snarast.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Lilleskuttan

poppy: som du läst så visas tydligen inte gbs på stickan utan det krävs en odling. Jag har gbs så nu äter jag pencillin och vid förlossningen ska jag få antibiotika för att barnet inte ska bli smittat.
    Hoppas det går bra på vul idag.

• Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-10-20 09:38:30 följande:
    Poppy: håller tummarna för dej idag. Hoppas det inte är nån fara på nåt sätt!Visste itne att man måste odla GBS. Då får man tjata till sej lite odlingar ibland kanskeIdun: håller tummarna för dej också idag. Härligt att du kommit över de första 12 veckorna!MizzT: Jag var hos drB och han har nog inte världens modernaste ulapparat tror jag inte? Har iaf varit på ställen där de kan zooma osv. Var i 5+5 när jag var där och han sa redan innan att man bara kommer se lite hinnor osv. stella: är det ljusrosa borta? hoppasa80: Igår lyckades jag ta sprutan utan att få blåmärke wow! Hoppas du får en sjukskrivning så du får vila litejag klöks(vad lustigt det ordet ser ut när man skriver det Hoppas det itne är nåt lokalt uttryck )Jag klöks iaf superlätt till och från(spyr inte) när jag borstar tänderna osv. Men jag är fortfarande väldigt osäker på om det är pga graviditet. Tänk om det är nåt helt annat och så luras jag bara att tro att det är graviditetsillamående. Kanske bara är proggen?
    BP: . Det är nog olika för alla. Blev så chockad själv när jag kunde se hjärta och allt så tidigt.
    Poppy Lee skrev 2008-10-20 09:23:47 följande:
    Usch, jag blev så orolig att jag ringde DrR och fick iaf en tid för vul idag kl 15, gud vad skönt! Nu är jag såklart jättenervös, men om det har hänt något vill man ju veta så fort som möjligt.
    Oroa dig inte det kommer att gå bra.

Vem är Dr R?
  • Bling1975

Poppy - håller tummarna för en liten uvi och att räkan sprattlar vidare och mår bra i magen. Kram

BP - det är nog lite lokalt är det samma som kväljningar?

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

MissT: DrR är min och Poppys (ev fler ) privatläkare här hemma i stan. Han har jobbat med DrB förut med satsar inte på utredningar.
    Däremot har ahn inget emot att följa upp DrB's patienter och göra många vul.

• babblar på

bling : jag det är det nog. Man ulkar liksom utan att det kommer nåt spy.

Lilleskuttan: trist att du fått GBS

• Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-10-20 10:33:04 följande:
    MissT: DrR är min och Poppys (ev fler ) privatläkare här hemma i stan. Han har jobbat med DrB förut med satsar inte på utredningar.Däremot har ahn inget emot att följa upp DrB's patienter och göra många vul.
    Dr R är det någon här i sthlm kanske, för skulle vilja genomföra ett vul i v 10.
  • Cia o krabaten

Mizz Turko skrev 2008-10-20 10:52:51 följande:

Dr R är det någon här i sthlm kanske, för skulle vilja genomföra ett vul i v 10.
    Nope
    Du får åka 1h norrut
  • Cia o krabaten

Men har hört andra som kontaktat kliniken på Odenplan och gjort vul, så testa det.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8