• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Iske

Hej tjejer och Grattis till alla bra saker som händer hos er..

Själv har vi äntligen fått ett fint + men är orolig som bara den.. var idag på specmv och blev sjukskriven i 6 veckor.. (lär bli av med jobbet) Mår illa på eftermiddagar och kvällar ömar lite i tjej magen och brösten känns det av dock mår kroppen bättre än förra gången...

Önskar det va v 8 så jag kunde få göra vul för att se om riskornet lever... vi kommer inte berätta för någon förren vi vet säkert men känner att jag behöver ert stöd här....

• Cia o krabaten

Nej men Iske, grattis!
    Hur har du kunnat hålle det hemligt

Vilken vecka är det nu då?

• Iske

Cia o krabaten skrev 2008-10-16 18:12:03 följande:

Nej men Iske, grattis!Hur har du kunnat hålle det hemligt Vilken vecka är det nu då?
    Tack...Ja man får bita sig i tungan... är i v 5 (4+4....)
  • Iske
    Lycka77 skrev 2008-10-16 18:12:55 följande:
    Grattis Iske!
    Tack :)
  • Idun 78

Nämen Iske, Grattis! Jisses vad det plussas! Härligt!

Grattis också till Mizz T! Måste känts väldigt skönt att allt såg så bra ut, och att den växer så det knakar.

MWB, vad härligt att cystan var borta. Så mannen ville alltså inte den här månaden? Sicken en...

DND, jag förstår precis vad du menar. Jag har varje gång jag försökt bli gravid varit helt inställd på att det kommer aldrig att gå. Tror att det är väldigt vanliga känslor. Det fantastiska är ju att det går, det har vi ju alla i den här tråden visat. Sedan när man väl lyckas få till det där plusset så kommer ju nästa orosmoment... och så där rullar det nog på antar jag. Trist men sant. Och jag har tyvärr ingen mirakelkur för hur man skulle kunna tänka annorlunda. Kanske ngn annan här i tråden har det?

Nu måste jag ställa en delikat fråga. Jag har inte haft sex sedan plusset, har helt enkelt inte vågat, men jag börjar verkligen känna starkt att jag skulle vilja ha sex. Vad är det som potentiellt kan vara farligt med att ha sex för ngn i vår sits med flera mf i bagaget? Är det spermierna, ev. bakterier, stötarna, eller sammandragningarna pga. orgasm? Ngn som vet? Hur gör ni, har ni sex eller avstår ni i nio månader?

• Idun 78

Finessan, hur är det med lilla Vida idag? Och med dig? Är det ff lika jobbigt?

Cia, hur är det med lille A? Växer han ff så det knakar? Och hur är det med E? Är hon stolt över sin lillebror eller har hon börjat bli avundsjuk? Själv kommer jag ihåg att jag var grymt avundsjuk på min ena lillebror när jag var liten, ville göra massa elakheter med honom. Hemskt men sant. Som tur är växer man upp.

• Cia o krabaten

Idun: Tackar som frågar, E är helt förälskad i sin lillebror!
    Ingen annan får röra ungefär

A växer så det knakar och är så stor och stark!
    Helt annorlunda mot E.

Ang sex så kan det dels vara spermierna, den berömda färdknäppen , och dels sammandragningar av orgasm.

Bakterier och stötar vet jag inte om det är ngt att fundera över.
    Ni har väl samma bakterier nu som innan?

Jag väntade både länge och väl för jag var så orolig att det skulle bli ngt och då skulle jag aldrig förlåta mig själv om jag fick mf pga SEX!!!
    Men halvvägs eller så kom vi igång,men det var väldigt trevande först...

• jazzy
    babblar på skrev 2008-10-16 08:34:08 följande:
    Hej allihopa Jag har tagit min spruta så nu ska jag försöka att inte dö också. Det var ju egentligen inte så farligt att ta den men stressen . Jag skakade lite kan jag erkännacia: drB sa att man brukar ge rådet inga katter på lakanet och handskar om man tömmer lådan. DEt är ju inte lätt att säga till dem att de inte får vara på lakanet så jag hoppas att jag är immun. lycka: jag frågade om havadeskapsförgiftning ju. Min mamma har haft lite några ggr. Det var då han sa att jag skulle ta fragmin istället eftersom t inte var så bra då(de säger olika) Iaf så var det ju inte därför jag skulle ta det längre utan utan nu ska jag bara ta det ändå. Och havadeskapsförgiftning var inte ärftligt typ(lite kortfattat)hmm måste alla säga olikaT måste man iaf sluta med en vecka innan förlossning pga bäbis hjärta. Men tänk om man föder förtidigt?brukar ni bli lite röda där ni tagit sprutan förresten?
    japp..fick även en hel del blåmärken....
    3 barnsmamma
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8