• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

Ok, då är det inte konstigt med mindre symptom.
    Slutat med Prog?

• Idun 78

Ja jag slutade igår, men symtomen har avtagit under några dagar för att nu vara helt borta. Men förhoppningsvis är allt ok, kroppen har nog bara vant sig vid graviditeten, men det är så läskigt.

• Cia o krabaten

förstår det.
    det kommer vi nog aldrig ifrån heller

• Idun 78

Så här står det om v.13 på niomanader.se.
    Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte ? men det blir man ju ändå. Eller hur?
    Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
    Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder ? du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!

Stämmer väldigt bra in på mig. Hoppas att det är "läskiga fasen" jag befinner mig. Ja ja, det ger sig imorgon. Ser väldigt mkt fram emot att få träffa dig, mwb, imorgon eftermiddag!

• Bling1975

Idun - grattis! Du har ju passerat hela den första läskiga perioden Håller tummarna för dig imorgon, men det ska nog gå helt strålande!

Stitch längtar efter Lilo
  • mammawannabe

Idun: Samma här, ser verkligen fram emot det. Ska bli superkul att ses! .

Det där från niomånader lät ju på pricken som de ickesymtom du beskrev. Du ska se att allt är precis som det ska!

Dags att sova och ladda inför imorrn

• Spirit

Tack för alla grattis!
    Nu känns det som en enda lång transportsträcka till första vul 4 november...

• Poppy Lee

Tack för svar ang. blod i urinen!

Är dock fortfarande jätteorolig.

MizzTurko: berodde ditt blod i urinen på MA:t? Usch, tänk om det är därför jag hade det, att fostret dött? Kan det bli så på grund av mf alltså?

a80: BM tyckte också att det borde visat annat på stickan om det var uvi , men jag har läst på lite nu om detta, och det verkar som vissa uvi, som sådana som beror på GBS t ex (jippie! not) inte ger utslag alls på stickor, utan odling krävs för att påvisa.

Men det känns lite lugnande iaf, ang. det du skrev om andra orsaker till blod i urinen. Jag mår helt OK och har inte jätteont i magen på något sätt, så det borde inte vara något annat knas än ev. uvi, tror jag iallafall.

Vad jobbigt att du är så trött! Hoppas att det går att få bli sjukskriven. Du jobbar väl så långa arbetspass också, det måste vara skitjobbigt.

Undrar om man kan ha blod i urinen UTAN att det är någon fara, varken mf eller uvi eller något annat? *hoppas*

Idun: håller tummarna för dig idag!

• Poppy Lee

Usch, jag blev så orolig att jag ringde DrR och fick iaf en tid för vul idag kl 15, gud vad skönt! Nu är jag såklart jättenervös, men om det har hänt något vill man ju veta så fort som möjligt.

• babblar på

Poppy: håller tummarna för dej idag. Hoppas det inte är nån fara på nåt sätt!
    Visste itne att man måste odla GBS. Då får man tjata till sej lite odlingar ibland kanske

Idun: håller tummarna för dej också idag. Härligt att du kommit över de första 12 veckorna!

MizzT: Jag var hos drB och han har nog inte världens modernaste ulapparat tror jag inte? Har iaf varit på ställen där de kan zooma osv. Var i 5+5 när jag var där och han sa redan innan att man bara kommer se lite hinnor osv.

stella: är det ljusrosa borta? hoppas

a80: Igår lyckades jag ta sprutan utan att få blåmärke wow!
    Hoppas du får en sjukskrivning så du får vila lite

jag klöks(vad lustigt det ordet ser ut när man skriver det Hoppas det itne är nåt lokalt uttryck )
    Jag klöks iaf superlätt till och från(spyr inte) när jag borstar tänderna osv. Men jag är fortfarande väldigt osäker på om det är pga graviditet. Tänk om det är nåt helt annat och så luras jag bara att tro att det är graviditetsillamående. Kanske bara är proggen?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8