• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Idun 78

Vad härligt Poppy att det gick bra! Och 11+6! Då är vi ju nästan samtida nu! För mig är det 12+2 idag. Och min växer efter kurvan så då kanske det är en tjej! Stämmer väl med vad FL:s kinesiska könshoroskop säger (har ni testat det, ganska kul! De lär ju ha 50% träffsäkerhet iaf )

a80, det gick bra med Angelsoundet även om jag inte visste riktigt vad jag letade efter (i broschyren skrev de "leta efter ljudet av en galopperande häst") . Först hördes ingenting och jag rotade runt ganska mkt, men till slut så hörde vi ett rytmiskt ganska snabbt pulserande så jag antar att det nog var navelsträngen vi hörde. Eller?

• EMND

Ju, det är olika bud fast egentligen inte. Jag förstår att visa läkare avråder trombyl iom den effekten den kan ha på ÄL samt infästningen. Heparin ges vid IVF i Tyskland bl.a. främst för att den inte påverkar graviditet. Jag vet inte varför man inte ger heparin tidigare här (jag får den ju), kanske för att den är mindre smidig att ta. Väl jag är nära 40 och jag tror att dr H lika som dr M och dr K (från utlandet) vill köra på det säkra och spara tid åt mig. Vill de det så gör jag det med. Dessutom är sprutor mer gynnsamma för foster. Hoppas jag inte drabbas av skengraviditet vilket skulle vara helt normalt med tanke att jag får uppföra mig som att jag har plusat.

• Cia o krabaten

Idun: varför navelsträng och inte hjärtat?
    Lyssna alldeles nere vid hårkanten Där fick jag höra på mvc i v14.

• fruZ

Hurra Idun! Vad härligt!
    Ja om det lät swischswosch swischswosch swischswosch och var mycket snabbare än din egen puls så var det nog navelsträngsljudet. När vi har hört hjärtat har det ingått ett litet dunk i swischswoschet oxå. Du kan öva genom att lyssna på ditt hjärta/dina artärer så kanske det blir lättare att höra skillnad på kärlljud och hjärtljud.
    Men hursomhelst så betyder ju navelsträngsljud att din bebis hjärta slår!

• fruZ

Cia; vi har lyssnat högre än så ända från v 12x2. Men det är väl lite olika.

• fruZ

Nä, nu måste jag däcka så jag orkar en dag till.

Kram på er!

• Idun 78

Jag var nere vid hårkanten och rotade men jag tror att det nog var navelpulseringen jag fick tag i och inte hjärtat. men men spelar inte så stor roll, så länge jag fick höra att det var ngt som levde så är jag glad med tiden blir jag nog vassare på den där apparaten

• Finessan

Åh, vad jag ligger efter här i tråden även om jag läser nästan allt som ni skriver.

Jag vill tacka för alla fina, goda råd som jag fick av er i tråden, gästbok och blogg när jag hade lite kaos med Vida. Ni är sååå gulliga!  TACK! Vida kändes dessutom mer normal efter att jag läst det ni skrivit. Och nu har monsterbeteendet klingat av något. Tyvärr är nätterna fortfarande jobbiga och hon vet fortfarande inte hur man sover på dagen.

Kan omöjligt kommentera alla men grattis till plus, UL och VUL! Jäklar vad det händer bra saker i tråden! Fantastiskt!

Poppy, jag har haft blod lite då och då utan att det har varit någtot alls. Man kan ha det har svaret varit då. Bra om du lämnar odling dock. Man kan ha en "tyst" UVI, som det kallas utan symptom.

Idun, det går ju som på räls! Jippie! På vår Lillfins sida kan du lyssna på hur bebishjärtat låter och jämföra med det du hört. Vi spelade in våra och hennes.

http://hem.bredband.net/b145943/lillfin/index_l.htm

Fler som träffas i tråden (Idun och MWB). Kul! Då måste jag skvallra om att jag och Cia äntligen ska ses på onsdag, om vi håller oss friska.

• mammawannabe

Tack själv för idag Idun, det var så jättekul att ses! . Vad skönt och spännande att det hördes ngt på angelsoundet. Blev det några byxor?

Instämmer i att en större trådträff vore på tiden. I Lkpg kanske?

Poppy: Så skönt iaf bäbis var okej. Ska du få svar på odlingen imorrn?

Blod i urinen verkar vara på modet. Hade det oxå i går kväll Ingen större fara iom att jag inte har ngn bäbis att vara orolig för men imorrn blir det besök på vc och INTE skönt att kissa .

DND: Oj, vilken turbulens med behandlingarna och vad bra att det blir en behandling som du tror på. Är det ngn av läkarna som ordinerar heparin från ÄL som finns på US? På KK eller ngn annan avdelning? Hur menar du att det är mer gynnsamt för fostret med sprutor? På vilket sätt?

• Idun 78

Tack för länken Finesssan. Vidas hjärtljud lät ungefär som det jag hörde så det kanske var hjärtat trots allt. Vad vet jag... När vi testar nästa gg om ngn vecka så har jag iaf lite bättre referensram kring vad jag ska leta efter.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8