• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • babblar på

franka: jag tillhör ju också dem som fick gå ner till en T. Det var väl mitt förslag egentligen men han höll med
    Hoppas det funkar för dej nu

decdia: välkommen hit

Mikes bride: Tråkigt att du inte får äl Men det kanske inte är försent än?

mizzT: trist om det är havandeskapsförgiftning. Trodde inte man kunde få det så tidigt(minns inte vilken v du är i) och inte att man fick det om man gick på T

krusbär: Det kan ju vara en nidis...hoppas!

ego: jag tycker att jag mår mindre illa idag..eller iaf nu för stunden. Det är ju skönt men man blir ju lite nervös såklart. Är jättesvårt att komma på nåt som man känner att man kan äta. Färsk vitkål hjälper lite mot illamåendet tycker jag. Nån som har nåt mer tips
    Känns inte som om jag äter nåt bra så jag hoppas jag får i mej vad jag behöver

Jag är så rädd att detta inte ska funka nu.

• AHöst

Hej Tjejer!

Det var ett tag sedan. Hinner inte riktigt med FL eller mycket annat nufortiden. Vet inte vart all min tid tagit vagen! Maste fa kontroll pa kaoset pa nagot satt!

Jag har en fraga. Min syster ar gravid och jag ar positiv for MTHFR C677T. Nagon som vet var man kan testa for det i Sverige?

• jazzy
    Mizz Turko skrev 2008-10-21 11:29:53 följande:
    Å snälla du, kan man få numret. Har varit på MVC idag, första besöket och de utför visst inga VUL/UL förrän efter v 28-30!!! Så jag får vänta på RUL i slutet av dec/början av jan. Blev dock inbokad till läkaren på MVC den 4/11 eftersom jag haft konstant huvudvärk senaste 2 v och BM tror att det är början till tidig havandeskapsförgiftning. Så jag skulle fråga om han även då kunde utföra VUL/UL men det var inget hon kunde skriva in i hans "tidbok". Så han kan neka mig det. Skit kul. POPPY: grattis till "blodfriheten". Får man även gratta till "pojken"Skulle jag kunna få numret till dr R, ifall jag inte får tag på någon annan som vill utföra VuL. Vill ha någon "bra" doktor, som tar tid och berättar vad man ser på skärmen.
    skickat nummer till din inbox.

Kan ju säga att jag led av huvudvärk jätteofta både med Måns & dottern.  Vet fler som har/haft det. Verkar vara ett gravsymptom...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Mikes bride skrev 2008-10-21 13:16:03 följande:
    Hej Tjejer!Har inte skrivit på ett tag, men försöker hänga med på vad som händer i tråden så gott det går.Just nu sitter jag och känner mig bedrövad.... Jag var ju så glad för att jag hittat en så himla bra läkare och kännde mig positiv inför forskningsstudien. Men jag ska åka in när jag har ÄL för att lämna viktiga prover. Har varit på 2 VUL nu där läkaren inte kunnat konstatera ÄL.... skulle fortsätta med ÄL stickor, vilket jag gjort, men inget utslag ännu på dag 23! Är det inte himla typiskt?! Jag har alltid haft ÄL tidigare när jag testat under bäbisverkstan ju!Jag vill komma igång nu och börjar känna mig redo för ett nytt försök,men det går inte förrens jag haft ÄL och lämnat proverna Jag glädjs i alla fall med er andra "medsystrar" som det går bra för. Ni inger något slags hopp!Kram på er alla.
    Tydligen har man bara ÄL 10/ggr om året. Men ge inte upp, nästa månad så kommer det säkert.
    3 barnsmamma
  • mammawannabe

Idun: Tror nog att du kommer få användning av brallorna på resan . Det är ju några veckor tills ni är på sluttampen av resan. Tack för namn och adress till butiken!

Franka: Kul att höra från dig ! Så tungt att det inte velat sig . Hoppas nu att det kan bli bättring med ändrad behandling. Och tack för infon att Dr B ska fortsätta med recept.

Finesssan och Cia: Hoppas ni inkl barn är friska och krya så det blir träff för er imorrn.

Välkommen Decdia!

AHöst: Har tyvärr ingen aning.

Cia, där har vi ju det! Perfekt med en hel buss full med trådisar på väg söderut till östgötaslätten. Allsång och frågesport under resan. Frågor om vem som har vilken behandling, hur länge x tog heparin, hur många VUL y hann med under grav osv. Vad skulle priserna i frågesporten kunna vara??

Ego: Det var uvi. En kraftig variant som satt sig på urinblåsväggarna. Så nu har det börjat knaprats på ännu en pencillinkur.

• Finessan

Hej Franka! Har tänkt på dig. Vad bra att du får testa något nytt. Prednisolon är på tapeten nu efter artiklar lite här och där. Jag hoppas att det går vägen. Hur har det gått allt som har med adoption att göra? Var befinner ni er nu? Hur blev din livshistoria?

Decdia, det finns massor att göra, men man får inte ligga på latsidan i missfallsvärlden. När läkaren efter ett fåtal prover säger att det inte finns något mer att göra så är det bara att sparka läkaren och söka vidare. Finkamma internet på information. Kunskap är makt, även i vår värld. Se till att ta fler prover (kolla min blogg), som Bling säger så är det en bra början. Det finns några mf-snubbar bland läkarna i landet som faktiskt tycker att det här med mf är intressant och är villiga att skriva ut exemplevis blodförtunnande. Kontakta någon av dem om du inte får det du vill ha av din läkare. Läs den här tråden och äldre trådar. Vi är många kloka gummor här som sitter på en mängd information.

AHöst, jag kan tro att Dr B kan skicka en remiss. Lucinakliniken. Han är inte den som är den. Hur mår du och Henry?

BP, testa ingefära. Riv lite över fil eller knapra som det är. Det sägs hjälpa lite. Småät annars massor under dagen. Se till att aldrig bli hungrig, det brukar slå till då. Det är skit att må illa. Urk. Flört

• Iske

Har fått tid för ul den 12 November på Karolinamotagningen känns som det är såå länge kvar... 3 veckor att hinna oroa sig ännu mera på...

• Cia o krabaten

MWB: Men hur blev det nu?
    Lyckades du vända på min plan och skicka iväg mig från satn iaf?!

Och vi verkar inte ha nån tur Finesssan och jag för det blir inte imorgon trots allt.
    Så mycket känsligare med små förkylningar när man ha bebisar!

Skit med UVI!

AHöst: Å hon har blivit gravid nu?!
    Har ingen aning om sånt, men kasnke nån på Yahoo-forumet som Finesssan mfl håller till på?

• mammawannabe

Japp Cia bara att boka bussen!

Babblar: Har tänkt på dig, hur har det gått med reaktionen av Fragminet, har det lugnat sig med blossandet?

• Franka

Finessan - vi har varit på sista samtalet med adoptionsutredaren och väntar på att hon ska skriva ihop en beskrvning av oss som vi ska godkänna. Så vi får väl medgivande kring jul. Åh, dessa jular som passerar utan barn, då känns det extra jobbigt...

Börjar bli mer och mer säker på att det är meningen att det inte ska funka för oss, därför att nånstans i världen väntar en liten knodd på oss!

"Den som lever får se"

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8