• Franka

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Halloj,
    nu har jag varit hos Dr B och tänkte rapportera.

Vi har försökt i fyra cykler utan resultat, tidigare har det alltid tagit sig på första, andra, eller möjligtvis tredje gången. Dr B menade att det var vanligt efter upprepade missfall för kroppen förstärker sitt imunförsvar för varje gång. (Han har ju tidigare sagt att man har lättast att bli gravid en till två månader efter ett missfall, så det rimmar visserligen illa)

I alla fall ska jag dra ner på Trombylen till 75 mg /dag och istället komplettera med 5 mg Prednisolon/dag (kortisonhormon) + kalktabletter eftersom Prednisolon kan utarma skelettet.
    Prednisolon är alltså till för att sänka imunförsvaret om jag förstår det rätt.

Nu kollrade jag väl till det för alla er som äter Trombyl, men detta att sänka dosen var bara för mig, just nu, olika kvinnor får olika rekommendationer.

Glad blev jag att veta att DR B kommer ha telefonsvararen på även efter 19 dec för beställning av recept. Skönt att inte behöva hamstra!

• Franka

Finessan - vi har varit på sista samtalet med adoptionsutredaren och väntar på att hon ska skriva ihop en beskrvning av oss som vi ska godkänna. Så vi får väl medgivande kring jul. Åh, dessa jular som passerar utan barn, då känns det extra jobbigt...

Börjar bli mer och mer säker på att det är meningen att det inte ska funka för oss, därför att nånstans i världen väntar en liten knodd på oss!

"Den som lever får se"

• Franka

Hej alla, var ett tag sedan jag skrev här.

Mina tankar går till Poppy... Kram
    Och grattis till Idun, det verkar gå så bra för dig.

Själv plussade jag igen för en vecka sedan, men har haft konstiga flytningar till och från. Inget rött blod utan snarare, brun-beige. Precis som många av min missfall börjat. Var hemma från jobbet går och låg i soffan hela dagen, verkar bli samma sak idag, det kom lite till imorse.

Frågan är om det spelar roll att ligga still så här tidigt, v 5+3. Men Dr B brukar ju förordna lugn, eller hur?

Hade inte tänkt försöka få nått vul förrän tidigast nästa vecka, man ser ju ändå inget ännu...

Idun, hade du blödning eller flytning i början? Någon annan?

• Franka

Nu kom det en röd flytning = blod... Dumma.
    Tycker ni jag ska försöka få en vul-tid idag, eller vänta till nästa vecka. Man ser väl ändå inget idag v 5+3?

• Franka

Då väntar jag till nästa vecka. Blir för struligt att fixa tid idag. Horisontalläge i helgen gäller för mig!

• Franka

Åh tack a80, precis sånt jag vill läsa om, det ger mig hopp!!!

Ni som har blött/haft konstiga flytningar och även tar progesteron vaginalt, har ni slutat med det och bara kört i rumpan? Det kanske inte är bra att irritera mer än nödvändigt där inne? Blödningen runt lunch kom ca 1 tim efter att jag stippat in en vaggis i slidan, så det känns om en möjlig koppling.

• Franka

Idun - jodå, nu precis började jag blöda mörkrött oxå och har fått riktig mensverk. Chansen minskar rejält känns det som...

a80 - i vilken vecka började du blöda, gick det från brunt till rött, eller fram och tillbaka, hur ofta kom det, hur många dagar låg du ner, när gjorde du VUL? Du får gärna inboxa mig om du har tid och lust. Jag är intresserad av alla detaljer!

• Franka

Nu är jag inne på fjärde dagen i liggande läge. Har precis sett klart "Borta med vinden"! Börjar inse hur Finnjonna har det...

Blöder brunt till och från. Ska försöka få gyntid måndag eller tisdag så jag får klarhet. Om det är missfall kanske liggandet bara drar ut på det?

• Franka

NWB - Dr B säger man kan ta proggarna i rumpan men att det inte tas upp riktigt lika bra. Därför tar jag i rumpan på fm och vaginalt när jag går och lägger mig och ändå ska ligga ner. Tycker oxå det kan kännas lite när jag tar dem vaginalt (fast inte obehagligt), kanske gulkroppshomonet som får fritt spelrum då?!

Jag har inte särskilt ont, bara lite öm mage och vanlig mensverk.

• Franka

Har ni hört något liknande detta:
    En släkting är gravid i vecka 8 men enligt VUL är fostret bara i v 5. Då är det MA trodde släktigen men HSG kurvan stiger som den ska och läkaren säger att släktingen måste ha räknat fel på några veckor.

Kan det diffa så mkt som flera veckor på ens egen uträckning och den verkliga? Uppåt en vecka kan jag förstå att man kan bli fram/bakåt-flyttad, men TRE veckor? Är det ägglossningsstickorna som inte stämmer alls då?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8