• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Laban82

Är ordinerad 400mg progesteron. Kanske om jag tar 200mg fram tills jag vet och om jag blir gravid så börjar jag 400mg.
    Äh hur man håller på..... vill verkligen inte vara med om ännu ett mf.

• Cia o krabaten

som jag sa så skulle jag inte mixtra innan jag visste att det var neg. Tänk om de 200mg gör att det stöts bort?
    Jag skulle kört på, testat runt bim (bim+2 borde iaf ge säkert utslag) och vid neg slutat så kommer ju mensen snart då och man har förskjutit den ett par dagar bara.
    Men det är jag.

• Laban82

Du har helt rätt.... det kör jag på.
    Kramar och tack för engagemanget. Har äl idag så nu kör jag hårt.

• Krusbär

DND: Spännande! När har du bim? Jag har 30/10 men kör på med både trombyl och crinone för säkerhets skull. Verkstaden har nog stängt för tillfället, tror jag!

Laban: Gulkroppen producerar progesteron naturligt för att livmoderslemhinnan ska byggas upp och bli mottaglig för ägget att fästa. Så på det sättet kanske extra prog kan ha en gynnsam effekt på infästningen? Men efter implantationen är progesteronet också viktigt för att slemhinnan ska fortsätta att byggas upp, blir progesteronet för lågt stöts slemhinnan ut som mens. Om slemhinnan inte är tillräckligt näringsrik dör embryot. Men jag vet inte EXAKT hur det funkar faktiskt... Man vet ju inte heller om tillskott av prog har någon effekt. Jag kör också med prog nu (1 crinone/dag), från några dagar efter äl, men slutar nog om jag inte får plus vid eller strax efter bim.

• Laban82

Krusbär, då håller jag tummarna för oss. Lycka till!
    Kram

• babblar på

laban: Måste ju bara säga att drb sa till mej att jag var tvungen att vänta 19 dagar efter äl att testa när jag tog prog såhär innan..för att vara säker. Var det negativt då så var det negativt..nu fick jag positivt redan dagen efter bim så jag slapp det där krabbet

• EMND

Jag håller med Cia! Bättre en förskjuten mens än ännu ett mf. Deesutom tänkte jag testa ett par dagar innan BIM. Man kan väl göra det med de flesta grav-testerna?

Cia beklagar din ont. Starka axlar behöver man ju när man har små barn. Hoppas du får hjälp snart!

• babblar på

cia: aha usch tråkigt att ha ont men då kanske du hittar en lösning på det nu. Hoppas hoppas

• Cia o krabaten

tack tjejer, men det är min va´rdag nu för tiden
    Varit sjukskriven 50% ca sedan -02 men nu kommer ju nya regler och förstör för mig
    tycker det är bra att hutta de som skulle kunna jobba, men jag som jobbar 50% och verkligen är dålig hamnar på pottkanten

får se om detta ger ngt iaf!

• EMND

O vad häftigt Krusbär för min är 4/11 men jag testar nog redan den 1:e.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8