• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • EMND

Sorry Cia, jag har använt "din" citat en gång tidigare. Hoppas du förlåter mig. Den är så bra

Krusbär: ja vi har jobbat som bara den :). Jag har börjat med Innohep och progesteron i går. Så nu tickar klockan...
    Lite läskigt att köra så hört innan man ens vet om det kommer att bli ett plus, men min nya läkare vill att vi ska ge järnet denna gång. Jag är dock inställt att det inte blir något denna månad.

Hm hur gör ni efter ÄL? Stänger ni av verkstaden eller är det säkrare att ha den öppen even efter ÄL?

Bebis, dr M finns i Helsingborg. Kan inte din kompis ringa till sjukhuset där och fråga efter honom? Här är länken dit: www.helsingborgslasarett.se/patienterochanhoriga/sjukdomarochradgivning/gynekologi/barnloshet.4.2ac9829d108e7756ad5800012686.html

• Cia o krabaten

DND: Jag var oftast så less så nej, inget sex efter ÄL
    Ang citatet så är det helt ok!
    Jag har ju själv snott dte

Idag har jag mailat Lucina för att få mina testresultat så jag kan gå vidare med min onda kropp.
    Hoppas det funkar för den nya tfn-tiden passar inte mig alls.

• Laban82

Hej alla! Hur är det...

Är det lättare att bli gravid om man börjar med prog. vagetorier direkt efter äl, eller har det ingen skillnad?

Fick utskrivet ASA också som jag ska börja så fort jag vet att jag är gravid. Han sa att jag då skulle börja med prog. vaggisarna också men funderar på att börja tidigare om det förbättrar chanserna.

Kram till er!

• Cia o krabaten

Laban: Prog har inget med infästningen att göra.
    Så att BLI gravid kvittar det för.
    Men däremot att BEHÅLLa graviditeten om den nu fäst, men riskerar tidigt mf så kan prog hjälpa där

• Laban82

Okej, tänkte om det skulle på något sätt även hjälpa för infästningen. Tack så jätte mycket för ditt svar.

Brukar alltid få nidblödning då jag vart gravid. Så då vet jag nog om jag ska eller inte ska börja med vaggisarna.

Har hopp nu att vaggisarna + ASA ska hjälpa oss.
    Hade ett Prot-Cakt prov förhöjt, därför ville läkaren att jag skulle ta ASA. Hade annars tänkt själv medicinera så det var skönt att man nu gör det "lagligt".

Kram

• babblar på

cia: har du fått ont i kroppen det har jag nog missat
    Hoppas det blir bättre snart
    Jag trodde helt klart gurka med citron var nån graviditetsgrej Men det kanske är gott då

DND: hoppas det går vägen denna gången då. Inte kul att ta sprutor i onödan ju. Jag har lyckats slippa blåmärken 2 dagar..och kanske idag med

Laban: hoppas det går bra för dej med. Jag tog prog från äl denna gången och jag blev ju iaf gravid. Proggen hjälper till så immunförsvaret inte kan "jobba bort" graviditeten också har jag hört

• Cia o krabaten

BP: Jag har ju haft ont i axlarna sedan -02 och ingen har vetat vad som är fel.
    När jag googlar på TNF så kom det en mass om ryggbesvär osv så då blev min husläkare lite intresserad-ÄNTLIGEN!

Dessutom hade jag tagit Reumatoid faktior där -05, och inget utslag, men nu på Lucina var det det!
    Så ajg skulle få remiss till reumatologen.
    Äntligen får man komma vidare och inte bara "oförklarligt ont".

• Laban82

Babblar på: okej.... håller på och funderar hit och dit...
    Är rädd att mensen kommer att bli försenad. Om jag slutar någon dag innan mens, då jag vet att jag inte blitt gravid, kommer mensen enligt plan då, eller blir den försenad då jag tagit prog?
    Senaste missfallet kom inte igång pga att jag tog prog. vag. Så fort jag slutade kom MF:et igång.
    Tack för att ni ger så snabba svar.

• Cia o krabaten

visst kan det förskjuta mensen, men du kan ju testa på bim eller dagen efter för att få svar och då sluta vid neg.
    jag skulle personligen inte sluta innan jag visste.

Mitt sista mf höll sig 4v pga prog men kom igång 2dagar efter jag slutat med prog.

• Laban82

Mitt mf höll i sig i 8 v. Det är verkligen tugnt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8