• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

Iske: Vad bra!
    Men det är ju "lagom".
    Om 2v så kanske det syns, men borde säkert synas om 3.

franka: Visst finns det ngn knodd nånstans. Frågan är ju om den finns där ute eller ska bo inne hos dig.

• jazzy

Ingen stockholms träff på gång igen???

3 barnsmamma
  • Finessan

Cia, ja det är väl själva fan vad det ska vara svårt att få till det. Desto trevligare när vi äntligen träffas! Nästa torsdag it is!

Franka, jag håller med Cia. En knodd finns det. Eller fler.

• babblar på

MWB: skit med urinvägsskit. Har för mej att tranbärsjuice är bra mot sånt också(förebyggande)...eller iaf mot vanlig urinvägsinfektion.
    Blossandet i mitt nylle har förvunnit men jag tycker att illamående blir värre en stund efter F? Min mage är så platt också. Tänk om jag bara är lurad

Finesssan: är det så man äter det. Jag har hört att ingefära är bra men visste inte hur man skulle äta det
    Jag mår illa om jag inte äter och ibland när jag ätit. Och det är jättesvårt att komma på en middag som är god och så blir man så akut-måste-äta-nu SEn när maten är klar får man verkligen trycka in den och bara försöka svälja.
    Känns inte som om jag äter så nyttigt just nu när man vill äta jättemycket bra grejer
    Hoppas att illamåendet inte bara luras. Har aldrig mått illa förr av en graviditet eller prog iaf(bara nån timme några av ggrna)

MissT: Nu när jazzy säger det så kommer jag på att min ena kompis hade ont i huvudet nästan jämt ett tag som gravid och hon hade inte havandeskaps. Hoppas du bara har vanlig huvudvärk

Iske: Lycka till på vulet! hoppas tiden går fort tills dess

• Bebis igen

Hej allihop!!

Jahapp... jag har 34 dagar kvar.... var på BB igår pga av massa värk längst ner i magen och i ryggen. Inga värkar på riktigt utan mer ihållande.... troligen bebis som trycker på neråt!

Är fortfarande rädd att jag ska förlora honom på målsnöret. Kan nog säga att själva "bebis i famnen" känns jättelångt bort just nu! Varför vet jag inte är väl bara rädd att nåt ska gå åt h-e såhär på mållinjen....ingen rolig känsla!! Ni som fått barn? Känner ni igen er??

Jag har en fråga åt en annan tjej här på FL! Hon ahr fått ett antal tidiga MF nu... är 44 år och bor i närheten av Ängelholm. Nån som vet var hon skulle kunna få fin hjälp av nån vettig läkare??

Kramar till er alla... // n

♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen, 34 dagar kvar ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bebis igen

Ursäkta...33 dagar kvar...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen, 33 dagar kvar ♥¸.?°´¯) ♥
  • EMND

Bebis igen: jag kan inte säga så mycket för jag själv är fylld av rädslor innan ens har testat positivt för fjärde gången, men jag försöker tänka på ett citat som någon klok människa här har förmedlat (ber om ursäkt för att jag glömmer jämt vem det var). Citatet låter så här: "Jag tar ut glädjen i förskott. På så sätt har jag varit glad en gång oavsett hur det går. Mycket roligare att vara glad än orolig ju!" Tänk på det! Din kompis kan kolla med DR M i Helsingborg kanske?

• Cia o krabaten

Bebis: HEj!
    Visst känner jag igen det!
    jag hade ju dessutom vändningsförsök och gissa om jag målade f*n på väggen om allt som skulle gå snett då?!
    Sen blev det ju som det blev med min förlossning och han hade ingen andning när han kom *Puh*
    Så visst är man orolig!

BP: Jag vet inte hur du känner men jag släppte allt det där med äta nyttigt.
    När lusten föll på så värmde jag en kanelbulle från frysen medan maten hann bli klar.
    Eller så var det Billy's pizza som höll mig gående.
    Eller gurkstavar med citrom på
    Det gäller som sagt att få i sig nånting DÅ, inte när det har blivit lagat sen...

• Krusbär

Mikes bride: Det är nog kroppen som spelar dig ett spratt just eftersom det är extra viktigt med äl. Du ska se att den kommer till slut!

Franka: Trist att vänta, men nu borde väl chansen öka att det tar sig nästa månad...? Prednisolon verkar mycket intressant!

DND: Har ni börjat verkstaden igen?

Bebis igen: Det låter jobbigt, men för de allra flesta går det ju vägen när man kommit så långt!

En fråga till er som går på Lucina: Vad händer med dr B:s patienter efter jul, de stänger väl då? Finns det någon annan läkare som skriver ut t.ex Prednisolon?

Vinkar till er andra!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8