• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Lycka77

Allt såg bra ut för oss på vul idag *phu* fortfarande fint tickande hjärta och lilla eskimån har nu vuxit till 15mm. Skönt att veta att allt såg bra ut trots att symptomen nästan försvunnit, förhoppningsvis kan jag andas lite igen de närmasta dagarna nu innan ångesten sätter in igen.

bp - alla tummar till dig imorgon, och dansar en liten dans i morgon bitti!

a80 - hoppas det går bra hos läkaren för dig imorgon!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • jazzy
    Lycka77 skrev 2008-10-22 21:27:46 följande:
    Allt såg bra ut för oss på vul idag *phu* fortfarande fint tickande hjärta och lilla eskimån har nu vuxit till 15mm. Skönt att veta att allt såg bra ut trots att symptomen nästan försvunnit, förhoppningsvis kan jag andas lite igen de närmasta dagarna nu innan ångesten sätter in igen. bp - alla tummar till dig imorgon, och dansar en liten dans i morgon bitti!a80 - hoppas det går bra hos läkaren för dig imorgon!
    grattis!!!
    3 barnsmamma
  • fruZ

Åh, vad skönt lycka! 15mm, det är en fin liten räka!

• Cia o krabaten

Lycka: Å vad skönt!
    Jag var så orolig när du försvunnit ett tag... *Kram*

• Idun 78

Lycka, gud vad härligt! Grattis!!

BP, jag dansar allt jag kan!!! Vilken tid ska du dit?

Cia, hoppas du får mer kraft så snart barnen blivit lite äldre så att du kan ta tag i din smärta och försöka få den hjälp du rimligen bör få. Att gå runt och ha ont jämt, utan att veta vad det är, är ju omänskligt. Usch.

a80, jag dansar lite åt dig också, 25%-dansen.

Ja usch för det där med oro. Den släpper ju verkligen aldrig. Min oro har pendlat mellan mensvärken som jag trott vara begynnande mf, och nu avsaknaden av symtom... TERROR!

Jag undrar var HK är?

Franka, jag hoppas att prednisolonet ska göra susen! Det har vi ju sett i ganska många artiklar nu att det hjälpt kvinnor. Jag hoppas så att det ska vara den magiska medicinen för dig också.

• Idun 78

DND, jag tycker inte du ska oroa dig för din ålder och ev. sjukdomar hos barnet. Vad jag har förstått handlar det inte om särskilt stora risker, även om mamman är över 35-40. De allra allra allra flesta barn föds ff friska.

• mammawannabe

Tack vänner för stöttning ang dumma uvi:n. Är helt supertrött, av pencillinet?, och som ett brev på posten dök klåda i underlivet upp idag oxå.

Grattis Lycka! Vilken härlig lättnad att allt såg bra ut med fin räka idag!

Poppy: Vad jättejätteskönt att det inte var ngt i odlingen.

Cia: Vad bra om du orkar ta tag i att försöka få hjälp för din värk. Såå jobbigt att alltid ha ont. *kram*

DND: Förstår din oro för åldern och delar den.

Håller tummar och hakar på dansen för alla med UL, VUL och övriga läkarbesök imorrn.

Har säkert missat nåt...

Kram alla!

• EMND

tack Idun!

NU läste jag i bruksanvisningen för Innohep:

"Alla Innohep engångsprutor innehåller en luftbubbla som inte behöver pressas ut innan injektion"

Hm... sjuksköterskan på KK visade just tvärtom.
    Hur gör ni?

Jag fick även instruktion att sticka med 90 graders vinkel.
    I instruktionen står "stick in nålen snett från sidan".

De två första sprutorna stack jag med 90 graders vinkel. Det blev ingen blåmärke första dagen men idag fick jag en rejäl sådan.

Hur gör ni?

Att allting måste vara som tvärtidigt. :(

• mammawannabe

DND: Sköterskan som visade mig hur jag ska ta sprutor sa att luftbubblan inte behöver tryckas ut innan. Hennes förklaring var att när man tar i underhud/fett gör det inget om det kommer med luft.

Verkar vara en smaksak vilken vinkel man tar, inget uttalat rätt eller fel. Jag fick instruktionen 90 grader.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8