• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

MWB: ingen fara, och ja det är min privata som jag gjort alla vul hos.

Ang DrB så tror jag inte att det är möjligt att följa upp alla pågående patienter tyvärr
    Skulle gissa att man får be om recept vid jul och hoppas att et tar sig inom ett år, dvs så länge recept är giltiga...
    Men jag vet inte.

• mammawannabe

Cia: Skönt att höra att det inte är nån allvarligt! Hoppas det löser sig bra.

Okej, Dr B´s receptblock kommer glöda framåt jul då gissar jag. Bäst att börja skriva sin önskelista redan nu så man inte missar något recept man vill ha av tomten B.

Men allvarligt, det känns verkligen jättetråkigt och oroligt att han ska sluta.

• Lycka77

Poppy - tja, brösten ömmar från och till, dock inte lika svullna som de var för någon vecka sedan samt ont i svanken från och till.
    Däremot så har jag senaste dagarna fått ont i magen, inte i livmodern utan i "vanliga" magen vilket är jobbigt, kanske pga stress och oro?
    Jag har ju bara dåliga erfarenheter av vul så jag kan inte säga att jag ser fram emot morgondagen men det ska bli skönt att få det avklarat.
    Hoppas det går bra för dig på fredag och att du får en bm då trivs med!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Mizz Turko
    annapanna2 skrev 2008-10-14 12:03:52 följande:
    Svar på #543Har inte ens haft ägglossning ännu, är på dag 10 i cykeln.. Så det är en lång väntan... Men nu vet vi ju vad vi ska göra här i några dagar framöver Har en mkt regelbunden cykel - alltid nåt som är positivt
    Å ja, då förstår jag vad ni ska sysselsätta er med
    Poppy Lee skrev 2008-10-14 12:30:47 följande:
    MizzTurko: håller tummarna inför ditt vul! Det är så jobbigt med uteblivna symptom, jag tycker att jag känner mig mindre och mindre gravid för varje dag som går. Magen minskar t o m i storlek!.17...Varför förvånas jag inte över den svenska läkarens reaktion... suck.
    Samma här, mindre mage, fast jag har ju ändå stor, och ingenting fast nu efter lunchen har jag börjat få små små knappt kännbara mensvärk. Det är väl alltid något?

Hoppas du får det skönt och roligt på fredag hos MVC.

Förresten berättade aldrig vad en BM på HS sa förra gången jag var där på VUL, och hon skulle boka in mig på ytterligare grav-VUL.

Att jag ska försöka undvika alkohol, cigaretter och skräpmat för att dessa kan ha MF-inverkan.   
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Bling1975

MissT - ingen fara

Idun - underbart att lilla räkan (som nu är rätt stor va?) mådde toppen därinne! Grattis!

annapanna - välkommen tillbaka!

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Insåg att jag nog skrev fel tidigare, jag var på UL inte VUL. Kändes jättestort att slippa lägga upp benen i den förhatliga stolen...

Bling, ja den var hela 44 mm(!), men då låg den ganska ihopkrökt så jag kan tänka mig att den eg. närmar sig 5 cm (snart en duplogubbe!)

Poppy, ja jag ska på inskrivning på torsdag. Vi får se om det ger ngt, det är mitt första dock så jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig.

Lycka, vilken v är du i nu?

Bling, din stackare, sjukdomarna förföljer dig... Men det kanske är en signal från kroppen om att du jobbat lite för mkt tidigare (visst hade du väl arbetsveckor på 70 h nyligen?). Jobbigt dock när man är sin egen, jobbet måste ju bli gjort på ngt sätt. Hur går det med planerna på USA?

MWB, blir du inte liiite sugen på att försöka så här i ÄL-tider, även om du äter pencilin?

Mizz T, vad skönt att hcg-värdena såg bra ut!

Vink vink till er andra, nu måste jag jobba liiite till innan det är dags att gå hem.

• Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-10-14 15:17:41 följande:
    Insåg att jag nog skrev fel tidigare, jag var på UL inte VUL. Kändes jättestort att slippa lägga upp benen i den förhatliga stolen... Bling, ja den var hela 44 mm(!), men då låg den ganska ihopkrökt så jag kan tänka mig att den eg. närmar sig 5 cm (snart en duplogubbe!) Poppy, ja jag ska på inskrivning på torsdag. Vi får se om det ger ngt, det är mitt första dock så jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig.Lycka, vilken v är du i nu?Bling, din stackare, sjukdomarna förföljer dig... Men det kanske är en signal från kroppen om att du jobbat lite för mkt tidigare (visst hade du väl arbetsveckor på 70 h nyligen?). Jobbigt dock när man är sin egen, jobbet måste ju bli gjort på ngt sätt. Hur går det med planerna på USA? MWB, blir du inte liiite sugen på att försöka så här i ÄL-tider, även om du äter pencilin? Mizz T, vad skönt att hcg-värdena såg bra ut!Vink vink till er andra, nu måste jag jobba liiite till innan det är dags att gå hem.
    44 mm. Gud, vilken jätteräka . Hur långt gången är du nu (förlåt att jag frågar igen, tror att jag frågat alla i denna tråd minst 100 gånger)

Och att slippa visa muffen, vilken lättnad.

Så allt är okey nu, du behöver väl inte oroa dig något mer väl?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Bling1975

Oj, den har ju blivit jättestor Idun, fick ni några fina bilder? Vi fick ju jättebra bilder på vår lilla räka bara dagar innan den dog sist, de ligger undanstoppade nu. jag kan inte med att slänga dem, men det är ju inget man vill kika på heller.

Poppy - word, inte ett dugg förvånad över svenska läkarens uttalande. Men det är ju tur att de ska göra just en sådan studie i england nu, med placebo och lottning. Men om jag känner våra läkare rätt så kommer de inte godta den heller för den är ju inte svensk. och svensk sjukvård är ju som alla vet bäst i världen.

Jag kan väl iofs förstå att de inte är så pigga på att skriva ut det i förebyggande syfte eftersom det kan ge skador på bebisen. Heparin och Trombyl är väl mer oskyldiga? Som jag tolkade det så var risken inte så stor men så här skriver FASS:

"Efter långtidsbehandling har hos människa och djur konstaterats reducerad placenta- och födelsevikt. Dessutom föreligger vid långtidsbehandling risk för binjurebarksuppression hos det nyfödda barnet."

Vad binjurebarksuppression är har jag ingen aning om, men om man grottade vidare så skulle den vara av övergående karaktär.

• Bling1975

Jazzy - visst är den bra! Det var där det stod att "binjurebarksuppressionen" var av övergående karaktär.

Någon som vet vad binjuebark är?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8