• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Bling1975

MissT - det stämmer bra att man ska vara försiktig de första 12 veckorna, men jag är ju tyvärr inte gravid

Ska inte göra nya IVF försök förrens vid årsskiftet.

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Mizz Turko skrev 2008-10-14 09:15:50 följande:

Är det ingen som har något positivt att komma med idag?
    Jag har! Jag var på VUL imorse och den lille har växt som den ska! Jätteskönt! Är nu i v11+3 så jag anser att jag "klarat" de första 12 veckorna nu eftersom det såg så bra ut idag!
  • Mizz Turko
    Bling1975 skrev 2008-10-14 10:33:46 följande:
    MissT - det stämmer bra att man ska vara försiktig de första 12 veckorna, men jag är ju tyvärr inte gravid Ska inte göra nya IVF försök förrens vid årsskiftet.
    Oj, förlåt. Jag har väldigt svårt att hålla saker i minnet iom grav. Förlåt. Ber hemskt om ursäkt.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • babblar på

Idun: härligt.. vad skönt!

bling: skit att du mår dåligt igen

mizzT: skönt att hcg låg bra till. Ska du ta fler sådana prover?

Nån mer än Cia som knaprat postafen?

• annapanna2

Hej på er!
    Har haft en paus från familjeliv i några veckor. Kände att jag var så ledsen/deppig när jag fick remissen till skopin så jag blev tvungen att ligga lite lågt.. I alla fall har jag gjort den och allt såg bra ut, skönt. Lite snopet att de inte hittade något.. Hade varit skönt att kanske ändå fått en möjlig förklaring till allt trassel.

Ska försöka uppdatera mig lite i tråden! Hoppas många har blivit gravida och att det går bra för alla som är gravida

Hur känner ni nu inför att Dr B stänger? Vart ska vi vända oss sen då..?

En liten fråga! Är det någon här inne som fått veta att ni har förhöjt fsh?

Ha det gott
    Anna

• annapanna2

Åh vad skönt Idun med ett fint vul Stort grattis!

• Cia o krabaten

Idun: Weheeee!!!!!!!!!!
    Grattis grattis, steg 3 avklarat! "bara" 2 kvar
    (Plus, hjärtslag, 12v, rUL, bebis)

MissT: Där kom de goda nyheterna du efterlyste

• Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-10-14 10:58:57 följande:
    Mizz Turko skrev 2008-10-14 09:15:50 följande: Jag har! Jag var på VUL imorse och den lille har växt som den ska! Jätteskönt! Är nu i v11+3 så jag anser att jag "klarat" de första 12 veckorna nu eftersom det såg så bra ut idag!
    Å vad häftigt. Hur stor var pricken nu ? Ska du få göra fler VUL eller blir det rUl nästa?
    babblar på skrev 2008-10-14 11:14:32 följande:
    Idun: härligt.. vad skönt! bling: skit att du mår dåligt igen mizzT: skönt att hcg låg bra till. Ska du ta fler sådana prover?Nån mer än Cia som knaprat postafen?
    Jag ska ju ta en gång i veckan, tills jag känner mig helt "safe".
    annapanna2 skrev 2008-10-14 11:14:53 följande:
    Hej på er!Har haft en paus från familjeliv i några veckor. Kände att jag var så ledsen/deppig när jag fick remissen till skopin så jag blev tvungen att ligga lite lågt.. I alla fall har jag gjort den och allt såg bra ut, skönt. Lite snopet att de inte hittade något.. Hade varit skönt att kanske ändå fått en möjlig förklaring till allt trassel.Ska försöka uppdatera mig lite i tråden! Hoppas många har blivit gravida och att det går bra för alla som är gravida Hur känner ni nu inför att Dr B stänger? Vart ska vi vända oss sen då..? En liten fråga! Är det någon här inne som fått veta att ni har förhöjt fsh?Ha det gottAnna
    Välkommen tillbaka.

Jag har förhöjt FSH, men dessa prover gjordes ju under barnlöshetsutredningen. Har ju pco som förklarat mitt förhöjda FSH.
    Cia o krabaten skrev 2008-10-14 11:33:13 följande:
    Idun: Weheeee!!!!!!!!!!Grattis grattis, steg 3 avklarat! "bara" 2 kvar (Plus, hjärtslag, 12v, rUL, bebis)MissT: Där kom de goda nyheterna du efterlyste
    Precis. Mer goda nyheter.
  • annapanna2

Mizz Turko - tack! Ok, visste inte att fsh kunde bli högt pga pco, där ser man. Lycka till med vul på torsdag!

• Mizz Turko
    annapanna2 skrev 2008-10-14 11:52:45 följande:
    Mizz Turko - tack! Ok, visste inte att fsh kunde bli högt pga pco, där ser man. Lycka till med vul på torsdag!
    Fast det kanske beror på andra saker också jag vet inte, fick aldrig så mycket info från min dåvarande läkare. Men stress och pco tror jag att hon sa kunde få upp Fsh värdet, för vi lyckades aldrig få ner min.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8