• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • bubblan73

Stella:
    Vi stod ut. Jobbigt, men det var bara att hänga i. Rädslan håller i sig hela graviditeten, iaf för mig. Hela tiden fanns paniken där att det skulle gå åt skogen. hade turen att få en bra bm som lyssnade och som lät mig komma och lyssna på hjärtljud samt göra ul när jag hade stort behov av det. På slutet blev jag rädd att bebisen skulle dö innan den föddes eller i samband med förlossningen.

Men allt gick som på räls och Ingrid blir snart 8 månader och hon är världens gladaste unge! Verkar vara toppenglad över att leva!

Håller alla tummar jag kan för er gravida och hoppas att UL/VUL går bra för er!!! Stoooor kramis

• Poppy Lee

BP: åh nej, inte blod! Men, det kan som sagt vara normalt att blöda lite. Ring gynakuten imorgon och be att få komma och kolla, tycker jag! Vid det här laget borde det gå att se någonting.

MizzTurko: det är ju ofta så, att symptomen kommer och går. Tror att det är väldigt ovanligt att man har massor av symptom varje dag. Själv har jag ju nästan inga känningar alls, pyttelite illamående någon dag i veckan, that's it.

Stella: vet hur det känns! Min enda lyckade graviditet var inte kul, jag mådde jättedåligt pga oron och fick gå hos MVC-psykologen. Det kan jag verkligen rekommendera, om det är så att oron tar över för mkt, de är ofta jätteproffsiga. Det kommer att kännas bättre när du börjar känna fosterrörelser också.

Cia: jag har skrivit i din blogg, men oj vilken klåpare den BM du hade vid återbesöket verkat vara! Jag tror absolut inte att det är någon cysta, det låter väldans konstigt på det stället att det skulle komma "pang bom". Tur att du kan få komma till DrR!

• Finessan

Åh BP, hoppas att det är ok. Jag fick en liten blödning en gång i samband med att jag tog P. Dr B säger att det är vanligt. Lilla räkan mår säkert bra.

MizzT, hoppas allt är hos för dig också. Symptom kommer och går.

Stella, jag stod ut men det var fan knappt. Hela graviditeten var ett helvete med oron. Nu råkade jag ju åt för massa tråkigheter som säkert spädde på det hela. Möjligen hade jag kunnat njuta mer utan blödningar och sammandragningar, men oron hade säkert funnits ändå.

Bubblan, vad stor hon har blivit! Underbart med en liten solstråle. Min bebis har varit allt annat än det den senaste tiden. Nu strular hon både dag och natt. Håller på att bli tokig. Fy vad det är jobbigt ibland...

• mammawannabe

Ånej Babblar, hur går det? Hoppas så att det bara är skrämselblödning. Kram på dig!

Idun: Hoppas helgen på landet varit bra!

DND: Vilken jobbig sits att inte veta vilken behandling man ska gå på. Hur mår du annars? Känner du av någon förändring av Levaxinet? Det hade ju hänt en del positivt med dina värden vad jag förstod. På din fråga ang min Levaxindos, den är 50 mcg/d. Dr B tyckte att jag skulle öka när jag var där senast (3 v sen). Men tror att det kanske är lite väl hög dos.

Vink till Mamarazzi där borta i värmen och bland myggen. Aj med svampen . Du hör väl av dig om du plussar om några dagar?!

Poppy: Men shit vad stressande med ditt sparkapital men det löser sig nog ska du se.

Cia: Gick det inte bra alltså på ditt återbesök??

Tankar och kramar till alla oroliga gravida!

Ego: I morse var det ÄL-testande för att kolla om jag har ÄL nu när prolaktinet är förhöjt men inget utslag på stickan idag, fortsätter imorrn. Inte för att vi ska försöka men vill ha koll ändå. Tre dagar kvar på min penicillinkur. Vräker i mig surkål och använder lactal så att det väl snart sprutar ut genom öronen känns det som. Allt för att inte få svamp, får se om det hjälper.

• Bling1975

Fortfarande förkyld men mår inte så dåligt längre. Har ju precis satt mig för att jobba lite. Generad Men jag har faktiskt inte jobbat sedan i onsdags utan varit hemma sjuk.

Vad gör man mot prolaktinet om ÄL inte kommer?

Stitch längtar efter Lilo
  • mammawannabe

Så bra att det inte är superförkylt längre!

Har läst att det finns medicin som hämmar produktionen av prolaktin men jag hoppas i första hand på att det ska lösa sig ändå, får se vad omtestet säger.

• mammawannabe

Starkt att sätta sig och jobba så här dags Bling!

Angående NK-celler och biopsi. Är det Prednisolon som används som behandling om det visar sig att man har det problemet?

Senast jag var hos Dr B tog han upp att kortison var ett alternativ som behandling men han nämnde det bara som i förbigående och sen började han prata Fragmin och Trombyl. Jag har själv varit inställd på att se till att få F o T. Efter senaste dagarnas snack/forskningsrön om Prednisolon kanske man ska tänka om?? Fick känslan att jag kan få det om jag hade propsat på det.

Åhh alla dessa olika behandlingar, doser och när och hur länge mediciner ska tas. Bra såklart att det finns behandlingsalternativ men så skitsvårt att veta vad man ska försöka få. Suck!

• Finessan

Bling, jobbigt med telefonfobi. Kan bli lite knepigt. Säger som Poppy, maila i stället.

MWB, jag tog själv upp P med Dr B men då var han inte så jätteförtjust i det. Men visst, som ett alternativ om det andra skulle skita sig. Det var ok. Han trodde att det skulle räcka med T och F för min del och det gjorde det ju. Tror dock inte att Dr B är den som är den om du vill ha P.

• mammawannabe

Finesssan: Det är ju just det, att veta vad man vill är ju inte det lättaste.

Jobbigt att det blir så lite sömn för er, måste vara skitjobbigt. Hoppas det vänder i natt!

Tänker på din Vida varje gång jag hör Coldplays nya låt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8