• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Idun 78

Hej alla!

Nyss hemkommen ifrån landet efter en väldigt härlig hösthelg! Det märks dock att det börjar närma sig VUL - drömmer mycket mardrömmar och humöret känns inte på topp. Men som ni andra skriver här inne, det här lär ju vara vardag fram tills dess att bebis är ute.

Stella, jag önskar också att vi alla här inne ska sitta med våra bebisar i famnen 2009, då skulle 2009 bli det bästa året ngnsin!

BP, åh hoppas det bara vara en ofarlig blödning. Du lovar väl att höra av dig så snart du vet ngt mer?

Imorgon firar jag och mannen ettårig bröllopsdag så då hinner jag nog inte skriva så mkt, men jag lovar att återkomma så fort jag varit på VUL på tisdag. Nu måste jag sova. Godnatt till er alla!

• Spirit

Bling - Oxbackskliniken kan jag rekommendera! Vi går där och de är jättebra!

• mammawannabe

Idun: Passar på att gratta till bröllopsdagen redan nu, vad härligt!! och också massor av lycka till på VUL på tisdag!

• bubblan73

Finesssan:
    Vad jobbigt att det inte funkar så bra med Vida. Men jag ska säga att Ingrid också har haft sådana nätter när hon var mindre. Mycket skrik har det varit och jag har varit både ledsen, arg och deperat över att inte kunna göra någonting. Ingrids pappa är en nattuggla så han tog henne vid en del tillfällen så att jag skulle få sova för att orka dagen.
    Det kommer att ordna sig ska du se. Magen gör nog sitt till, som du skrev på sin blogg.

kram Cecilia

• babblar på

Poppy: jag ska kolla i slutet av veckan så jag väntar nog tills dess om inget dramatiskt händer.(blöder itne just nu iaf) De brukar inte kunna se så jättemycket i 5+.

Stella: jag förstår inte heller hur man ska klara alla månader Men jag hoppas att vi får bäbisar denna gången

MWB: Hoppas du slipper svamp...hjälper surkål Har aldrig hört det

bubblan: redan 8 månader...tiden går fort. Då springer hon snart runt

cia: har inte läst din blogg men hoppas iaf att det är bra med dej därnere och överallt annars också såklart

bling:skönt att du mår bättre

Idun: Lycka till på vulet!

hej på er andra också!

• Bling1975

Ooops det här glömde jag visst att skicka igår, men här kommer det

Spirit - skönt att höra! Jag har funderat lite på dem redan sedan tidigare då vi eventuellt byter klinik till Falun om vi måste göra fler färskförsök. Då är det ju smidigt att ha en hemortsläkare och de är de jag hör mest gott om när det gäller den biten Har du gjort en mf-utredning där också?

Idun - eftersom klockan har passerat midnatt så passar jag på att skicka ett stort grattis! Ha en underbar bröllopsdag.

Stitch längtar efter Lilo
  • bubblan73

BP:
    Ja, det är full fart hemma! Hon hasar fram på mage i en väldig fart så man får passa hela tiden. Inte lätt när man har renoveringskaos hemma! Hon ställer sig mot allt och smakar på allt! men roligt är det att se utvecklngen!

• ginkgo

Tack för välkomnandet!
    Den här tråden känns väldigt bra, har ju smygläst en kort tid, men nu när det senaste mf hände, blev det akut att ta tag i allt. Just nu finns det inget positivt tänkande alls hos mig, har väldigt svårt att se att det någonsin kommer att gå vägen. Men blir man bara tagen på allvar i vården och får hjälp kanske hoppet kan börja spira lite.
    På onsdag ska jag träffa min gynläkare, visserligen fick jag hålla till godo med en kort undersökningstid, men jag tänkte ändå försöka få till en diskussion om utredning. Har förstått genom att läsa här att progesteron och trombyl är vanligt att få även om utredning inte visar något. Vid senaste mf åt jag delad barnalbyl, men det hjälpte ju inte. Tänkte att jag kanske kan få henne att skriva ut åtminstone progesteron ifall jag blir gravid innan utredningen är igång. Vad tror ni?

babblar på: skönt att du inte blöder mer. håller tummarna! KRAM!

Kram till alla!

• Mizz Turko

Tack, alla för era peppningar. Illamåendet kom tillbaka idag, som tur är . Kan nog hålla mig lugn tills torsdag i alla fall. Ska dock få lämna prover idag, så jag får se hur mitt hcg ligger till nu.

BP: hur är det, blöder du fortfarande?

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Cia o krabaten

MWB: Tja, sådär. Ingen panik men hon var allmänt kass och kunde inte ens göra ett vettigt cellprov!

Stella: Man mår bättre men inte helt bra kan jag säga.
    Allt är inte lika självklart och oskyldigt underbart som efter en gräddfilsgraviditet (Som jag ju hade med E).
    Kollar oftare att han andas och försöker verkligen att inte hålla tillbaka nåt utan knyta an som bara den!!! Men det sitter lite hårt åt efter vad man varit med om

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8