• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Bling1975

Ginkgo - visst är det svårt. Jag hoppas att din gyn tar dig på allvar nu. Jag har också ätit 1/3 barnalbyl, då klarade jag mig två veckor längre men sedan var det kört ändå. Jag hade nog föredragit att få Heparin med progesteronet än T. Det finns vad jag har sett inga studier som visar att progestorenet hjälper om man inte har mixtrat med signalerna som vid IVF, så jag hade nog velat ändra något mer för T och barnalbyl är mer lika.

Bubblan - låter underbart även om man såklart kan bli väldigt trött av deras oavbrutna energi.

Cia - hoppas dina nedre regioner ordnar sig snart.

Det är något jag är lite rädd för, att den här processen och oron ska göra mig till värsta hönsmamman. Det är verkligen något jag inte vill bli, men som jag har sett är väldigt vanligt hos de som har fått kämpa länge eller fått flera missfall.

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling: mmmm, risken finns...
    Jag har varit ganska cool innan, men detta har helt klart påverkat mig och lett till att jag blivit "hönsigare"...
    Men inte galen

• Bionic

Jag måste få fråga er här inne...

Ni som haft upprepade MF eller MA, vad har ni fått för behandling?

Jag är nu gravid för 4:e gången och äter i dagsläget 1 trombyl och tar 3 st progesteron vagitorier. Har

Är det allt man kan göra? Har pratat med min läkare men jag får inte komma in förrän i v8-9 och då brukar det vara för sent.
    Har ni några egna tips, eller har ni gjort något på eget bevåg som hjälpt er?

Tack för alla svar jag kan få!

• bubblan73

bling1975:
    ja, energi finns, det är det inga tvivel om! När dagen är slut för henne är jag också helt slut! Ändå finns massor att ta hand om efter hennes nattning! Man har glömt hur det bekvämt var att inte ha barn! Men jag ångrar inte en sekund av mitt nya liv!

• Mizz Turko
    Bionic skrev 2008-10-13 12:10:03 följande:
    Jag måste få fråga er här inne... Ni som haft upprepade MF eller MA, vad har ni fått för behandling? Jag är nu gravid för 4:e gången och äter i dagsläget 1 trombyl och tar 3 st progesteron vagitorier. HarÄr det allt man kan göra? Har pratat med min läkare men jag får inte komma in förrän i v8-9 och då brukar det vara för sent. Har ni några egna tips, eller har ni gjort något på eget bevåg som hjälpt er? Tack för alla svar jag kan få!
    Tar 2 T och 2 vaggisar var dag samt folsyra. Försöker tänka positivt, äta någorlunda nyttigt. Tyvärr finns det nog inte så mycket man kan påverka själv i detta läge.

Kan du inte ringa privat gyn mottagning och boka privat VUL?

Hur långt gången är du nu?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Bionic

Mizz T: Tusen tack för ditt svar!

Du tar alltså 2 trombyl? Har du fått svar på någon utredning att du bildar proppar eller gör ni det i förebyggande syfte?

Jag är ju bara i v 5 (4+3) så det är ju väldigt tidigt. Men jag hade blivit lovad "extra hjälp och stöd" denna gång, men det verkar inte som det kommer att hända.

Har fått tid för inskrivning 3 november och VUL 7 november. Ska jag ringa gyn och be om ett VUL innan det tycker ni?

Ni som haft upprepade MF: Hur många har ni haft? Och har ni hittat några fel på utredningarna?

• Cia o krabaten

Bionic: Hej och välkommen.
    Se TS, det finns en separat tråd för utredningar och behandlingar som du kan läsa i om du vill.

Jag hade först 1T+2prog men fick Ma ändå.
    testade sedan 2T +2prog och det gick bra! Har nu en 2mån son

Men det finns många som lyckats med 1T och även de som misslyckats med 2T tyvärr

Boka Vul redan nu så får du kanske komma om 2v, vilket är när det är värt att gå för att se hjärtat.
    Lycka till!

• Mizz Turko
    Bionic skrev 2008-10-13 13:28:06 följande:
    Mizz T: Tusen tack för ditt svar! Du tar alltså 2 trombyl? Har du fått svar på någon utredning att du bildar proppar eller gör ni det i förebyggande syfte? Jag är ju bara i v 5 (4+3) så det är ju väldigt tidigt. Men jag hade blivit lovad "extra hjälp och stöd" denna gång, men det verkar inte som det kommer att hända. Har fått tid för inskrivning 3 november och VUL 7 november. Ska jag ringa gyn och be om ett VUL innan det tycker ni? Ni som haft upprepade MF: Hur många har ni haft? Och har ni hittat några fel på utredningarna?
    Jo, jag har gått igenom MF-utredning som visade att jag hade för högt värde på ett prov (immunologiskt) och det kunde vara bidragande orsak. Annars ser allt annat helt bra ut. Men jag tror att jag har fått det ärftligt också, min syster har många MF/MA bakom sig.

Jag har haft 2 misstänkta MF, 1 MF och 2 MA. Och hoppas att jag fyllt min kvot.

Jag får ju göra VUL varannan vecka tills jag kommer över dessa kritiska veckor, denna gång ska jag banne mig lyckas och dessutom ´blodprover en gång i veckan för att se att allt fortlöper bra.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Iske

tjejer när ni blev gravid hur länge fick ni äta trombyl ? och ta progrestron ? Ni som gjorde det

• babblar på

MizzT: inget blod idag..än så länge iaf.
    Hur är det med din läskiga känsla?

Bionic: Hej
    Jag har testat lite olika. Bara 3 progesteron per dag och sen 2T per dag plus 2 prog men fick ändå mf de gångerna. Denna gången hoppas jag att det ska funka och då har jag tagit 2 prog om dagen från nån dag efter äl plus 1T från mensens slut
    Har haft 5 konstaterade mf och hoppas att det INTE ska bli fler mf.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8