a80: skönt att du har så positiva erfarenheter av landstinget! Det tycks vara väldigt beroende av var man bor. Som Uppsalabo är jag tyvärr mkt negativ, såväl till UAS som de offentliga vårdcentralerna jag varit på.
USEL service (går aldrig att komma fram per telefon el. mail till Vård-C), URUSELT bemötande vid mf och väldigt varierande vård som gravid på MVC och KK/BB - somliga nöjda, andra inte.
På UAS får man aldrig träffa samma läkare, ofta är det nykläckta ST man möter, av vilka vissa är jätteduktiga, andra inte alls. Vad jag har förstått det av läkarskvaller (känner rätt många) är personalpolitiken på UAS körd i botten och de flesta vettiga slutar kvickt som attan. Lönerna vid UAS lär också vara dåliga. Det är dessutom skitigt på sjukhuset (det har varit artikelserier om det i UNT, så smutsigt att det är risk för MRSA-spridning pga skiten)
Jag har t o m gått över till privat vårdcentral eftersom min förra inte gick att komma fram till i telefon - NÅGONSIN. Den är dock landstingsansluten så det kostade inte någonting.
Jag är också för gratis, lika vård för alla, men pga mina erfarenheter är jag minst sagt bitter vad gäller mitt eget landsting
Cia: hur har det gått med ditt återbesök förresten? Har du varit där än, gick det bra?
Finesssan: tack, det gick superbra att köra! Det är så roligt och jag önskar att jag kunde köra mer privat än vad som är möjligt. Hur mår du själv, känns det bättre med humöret?
Kram till er andra!