• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

Poppy; Men hallå!!!!
    Hur kan man vilja göra ngt dylikt?
    Vad fick hon ut av det?

Bling: Hur är det hos er?

• Poppy Lee

Tack Bling! Hur mår du själv? Har ni återhämtat er efter beskeden förra veckan? Hur ser planerna ut nu framöver?

Cia: Jo, föräldrarna vill säkert veta, men jag orkar bara inte berätta för dem. Det känns som det är något fel på mig och min kropp, och att de tar åt sig på något sätt. Ja, jag SKÄMS faktiskt över mina mf, det är sorgligt men sant, så känns det, som om jag skäms. Jag vill att de ska få vara glada och inte behöva bli tyngda av min olycka Om allt går vägen den här gången (vågar inte hoppas, men OM) kommer jag ändå inte att berätta förrän i vecka 22 kanske.

Den här historien om tjejen som lurat många av oss på FL och genom sin blogg är helt sjuk. Kolla i Änglarummet får ni se hur känslorna stormar. Hela bluffen var så "skickligt" genomförd också, hon har ju lagt ut magbilder, UL-bilder, bebisbilder osv och huserat här i ett par år, och så är allt FEJK.

Finnjonna skriver om henne i sin blogg idag, hon har uppenbarligen också blivit lurad av denna tjej.

• Mizz Turko
    Poppy Lee skrev 2008-10-07 12:20:40 följande:
    Åh tack BP, MizzTurko och lillaD för era tankar och snälla ord! Behöver lite snällhet idag, det är en så usel dag full med oro. Är ledsen och smått chockad också över en tjej här på FL som jag haft kontakt med, som påstått sig vara änglamamma och förlorat två barn - nu har det kommit fram att hon fejkat allt (!) , hon hade en blogg med bilder på barnen osv men bilderna var uppenbarligen stulna. Så jäkla sjukt! Känner mig dölurad. Hur är man funtad om man gör så? Och hon har hållt på med denna lögn LÄNGE. Ursäkta OT!
    Hur faan kan man göra något sådant??? Det är ju som ett hån mot alla som förlorat sina barn?

Fy vad äckliga och sjuka människor det finns i samhället. Denna person borde ni anmäla till moderatorerna och hon borde bannlysas härifrån.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Idun 78

Gud vilken fruktansvärt sjuk grej!!! Jag satt och läste igenom hennes blogg igår kväll och mådde alldelles dåligt över att läsa hur fruktansvärt hon hade det, med två förlorade barn och nu en av tvillingflickorna i respirator. Och så är allt fejk!!! Hur sjuk i huvudet är inte den människan? Och hon ska ju tydligen ha huserat här på FL i flera år! Jag är alldelles matt...

Poppy, jag förstår att du är sjukt nervös inför morgondagen, men precis som sist ska jag dansa VUL-dansen för dig! Det kommer gå bra!

BP, jag gick första gången i v. 5+5 och då syntes inget annat än en tom hinnsäck. Sedan gick jag i v.8+0 och då syntes den lilla räkan och ett litet hjärta!

• Mizz Turko

Får man fråga vad nickname är för denna "sjuka" person?

• Idun 78

Hon hette "små fötter", men hon är borta ifrån FL nu (sedan i morse tror jag) och hennes metroblogg har stängts ner.

• Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-10-07 16:33:47 följande:
    Hon hette "små fötter", men hon är borta ifrån FL nu (sedan i morse tror jag) och hennes metroblogg har stängts ner.
    Okey, ingen jag känner till. Vilken tur att jag inte ödslat tid på henne då.

Men hur kom allt detta fram då? gud. kanske några av FL medlemmar som är duktiga på att spionera.
  • Idun 78

Jag har ägnat de senaste timmarna åt att försöka ta reda på vad som hänt... kunde liksom inte släppa det när jag började läsa om det. Verkar som att någon hittat bilderna på de flickor som sf påstått var hennes. Bilderna ligger på flickr och flickorna tillhör eg. ett par ifrån Kansas. Precis som Poppy sa tidigare så finns allt att läsa i några änglaforum där sf tidigare huserat mkt. Medlemmarna där är med all rätta ganska chockade och förbannade.

• stella

Hallå - en liten böna med tickande hjärta... Känns bra men inte mer.
    KK på min hemort är verkligen inte att rekommendera... Varje gång man går dit får man en akuttid dvs vänta minst 30 min. sedan får man träffa en ny läkare (i 9 fall av 10 kan de knappt svenska). Man drar sin story och sedan går man in i underöksningrummet. Där gör de en vaginal undersökning och konstaterar på sin höjd att man har en vagina. Därefter hämtar de en mer erfaren läkare som kan ultraljudsmaskinen. Då får man kortfattat åter igen dra det man just dragit för den första läkaren. Den nya läkaren gör VUL och konstaterar graviditet el missfall beroende på besökets art. När man går därifrån får man tips som "stressa inte" och "undvik att bära tungt". BAHH det känns bättre att gå till en rörmokare och visa upp sig;O)

Nu fick jag rådet att skriva in mig på MVC - några mer (kvalitets) besök kunde det inte bli på KK då de tycker att man ska minimera antalet VUL så långt det går. Nu väntar alltså 4 veckors hopp och förtvivlan innan jag ska göra NUPP.

Appropå sjuka personer - vem fan har ett sådant tråkigt liv att de måste hitta på något dylikt....

Kämpa på!

• fruZ

Sjuk tjej. Antagligen sjuk på riktigt. (jag jobbar på psyk just nu, folk gör konstiga saker...)

Poppy; jag dansar oxå för dig imorrn! (som sagt folk gör konstiga saker...)

BP; jag gick ju suupertidigt på VUL för att se om graviditeten satt där den skulle för att i så fall börja med Innohep så tidigt som möjligt. Så här i efterhand har jag räknat ut att jag gått i 3+6, då syntes inget i livmodern, sen i typ 5+1, då syntes en hinnsäck, men inget embryo och sen någon vecka senare då vi såg tickande hjärta. Sen gick jag typ en gång i veckan fram till v 12...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8