Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Mizz Turko, jag tar både prog och Trombyl (150mg).
Mizz Turko, jag tar både prog och Trombyl (150mg).
Lycka, det är ju fantastiskt! GRATTIS! Jag hade börjat direkt med Fragminet, för säkerhetsskull, men det är kanske bäst att ringa och fråga. Tur att de har telefontid idag! Åh vad glad jag blir, grattis grattis grattis!!!
Mizz Turko, jag är också ordinerad 1T per dag (2T innan plus) av DrB. Jag har dock på eget bevåg, utan att meddela DrB, kört på Cias metod, dvs. 2T/dag t.o.m. v.12, sedan gå ner till 1T/dag. Jag vet inte om jag gör rätt (troligtvis inte eftersom jag inte lyder doktorns order) men av ngn anledning så tror jag att 2T är vad jag behöver just nu, så därför kör jag på det. Vi får väl se hur det går....
LillaD, jag är så otroligt glad att se dig här igen! Jag förstår verkligen att du har det tufft just nu, så en soffsittardag låter inte helt dumt i väntan på bättre tider. Hoppas att du blir lite glad av att vara tillbaks här hos oss! We've missed you sweetie!
Cia, när du pratade med DrB sa han väl inget om att 2T kunde ge missfall? Det måste vara ngt som framkommit ganska nyligen antar jag. Vad sa din BM om att du tog 1T på eget bevåg fram till v.37?
Lilleskuttan, äter du ff T?
Hej alla! Här är en till som såg idol - samtidigt som jag ringde runt till alla mina vänner efter en mobil att låna ut. Jag åker till Bryssel imorgon bitti (tidigt!) och kom på sent ikväll att min mobil är urladdad OCH jag har glömt laddaren på jobbet. Trist sits... Men nu är saken löst, jag har 3 lånade gamla mobiler liggandes på laddningen, det vore väl katten om ingen av dem funkar...
Poppy och LillaD: Nej symptomen har kommit tbx i full storm, sjukt illamående (men utan att spy) och dödligt trött (dock inte ikväll för ikväll är jag så speedad över mitt mobiltrassel). Men som sagt, symptomen kommer och går, på helgerna verkar de helt försvunna... Idag är jag på 9+0 (om den lilla räkan lever ff vill säga), så tre veckor kvar tills jag kan andas ut liiiite. Och två veckor kvar till nästa VUL. Känns som en evighet men jag har bestämt mig för att det blir bäst så. Velade först om jag skulle få tvinga till mig en gång innan dess, men kom fram till att jag nog skulle försöka ha lite is i magen. Vi får väl se hur länge min coola attityd håller i sig.
HK, Jag förstår verkligen hur tröstlöst det måste kännas, men som LillaD säger, du har många år på dig! Men visst, man vill ju vara gravid NU, ja kanske allra helst sitta där med sin lilla i famnen NU. Det är ju det man vill. Men du, är det inte dags snart för en ny IVF, var det inte ngn gg under hösten när mannen rest(?) färdigt?
Kramar till er alla!
Nu drar jag, vi ses efter helgen!
Jaha, så var min kaxiga attityd över... Mina symptom har helt försvunnit de senaste dagarna, inget illamående, ingen växtvärk, ingen trötthet, bara lite lite spända bröst. Däremot är jag knallförkyld. Så idag har jag fått tid kl 11.30 hos en gyn. J-ligt nervöst...
Bebisen lever!!! Åh jag är så lättad och glad! Nästan 3cm lång, och den t.o.m. rörde sig vid ett tillfälle! Jag har fått en ny tid om två veckor, och då är jag nästan i v.12+0 så då kommer jag känna mig ännu mera "safe". Läkaren trodde att moderkakan håller på att ta över näringstillförseln istället för gulkroppen och det är därför mina symptom avtar. Så skönt med en läkare som tog min oro på allvar!
Nu måste jag sova...
Mamarazzi, ha en otroligt härlig semester! Känner som Bling - jag är grön av avund.
Bling, nej men va tusan, att de inte var klara efter så här lång tid! Ang. fragmin och trombyl. Jag har för mig att Finesssan tog 2T fram till plus och därefter fragmin istället, dvs. hon kombinerade aldrig de två. Kolla i behandlingstråden! Dock tror jag att hon tog väldigt höga doser av fragmin stundtals, och det vet jag inte om du måste ta, det kanske räcker med den dos som a80 och Lycka tar.
LillaD, men vännen! Vad har du gjort för att få så ont? Så bra att du äntligen får hjälp. Har du stått på bokmässan med den smärtan din stackare.... kram kram kram
Linan och a80, ja jag vet att symtomen kan avta men det kändes så tidigt för det (jag är i v.10) men nu har jag ju fått en förklaring så nu är jag mkt lugnare! Just nu t.o.m. tror jag på det här!!! Men det är nog bara för att jag är så kär i min lilla 3cm räka!
Cia, ja jag har också tänkt mkt på det som DrB säger om symtom, så när jag var i Bryssel försökte jag verkligen att inte noja mig, men sen igår brast det. Så det var jättetur att jag lyckades få ett VUL så snabbt.
DND, du kan inte vara lite ful och ingå i studien så att du får heparin, men sedan hitta en annan läkare som kan skriva ut prog, och ta dessa ändå? Eller är det väldigt oetiskt?
Bling, visst var det så att de inte tog TNF-alfa på dig på Viktoriakliniken? Så det kan ju vara det som spökar. Ge inte upp!!! Det är ju tyvärr ganska många som inte får ngn riktig diagnos för sina mf, men heparin-behandling alt. ASA-behandling verkar ju ofta ge önskad effekt ändå. Jag tror definitivt på att det kommer funka med er med heparin, för det var de villiga att ge dig eller hur? Du kan ju dessutom, om du vill, komplettera med albyl fram till plus, om de nu inte vill skriva ut trombyl åt dig.
Poppy, jag har inte heller hört att det ska vara ngn fara med Alvedon.
Själv blir jag bara sjukare och sjukare... Från att ha varit dunderförkyld, har det nu krupit upp så att jag fått ont i öronen, halsen har svullnat igen och hela munnen är fylld med blåsor. Jag känner mig riktigt snygg just nu! Hoppas bara att räkan tål allt det här, men som jag har förstått det bör det inte vara ngn fara, så länge jag inte får hög feber, men det har jag gudskelov inte.
BP: Är du säker på att det är mens? Har du ont? Det kan inte vara en nidblödning? Vi är ju ganska många som haft en lite blödning på BIM, men som visade sig inte vara mensen trots allt.