• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • mammawannabe

Ha det superskönt i Thailand mamarazzi. Gud vad skönt med värme, sol och bad. Lycka till med inredningen av huset oxå och en tumme hålls för era bäbisförsök.

Kram!

• Poppy Lee

Bling: gah vad segt att vänta på kromosomtestet! Det var väl bra länge sedan ni tog det? Finns det ingen annan som kan förmedla resultatet när läkaren är borta, eller måste ni höra det av just henne? Jag blev ju galen på att jag aldrig fick svar på analysen av mitt förra mf och ringde som en galning men fick aldrig tag på någon läkare. Till slut tvingade jag en sjuksköterska att läsa upp resultatet på telefon!

mamarazzi: ha det så trevligt i Thailand! Åh vad skönt med långsemester, jag är redigt avundsjuk!

Idun: vilken tur att allt var bra! Det sägs ju att symtomen avtar kring v 10-12, din kropp är väl van vid hormonerna nu plus att moderkakan tar över. Tar du fortfarande prog? Hur länge ska du fortsätta i så fall?

Cia: grattis till syskonvagnen! Det skänker hopp för mig Hur ser den ut?

lillaD: usch gumman vad jobbigt med värken! Hoppas att du får starka piller som hjälper nu.

BP: men testa vetja! Inget att förlora!

Appropå starka piller, hur mkt Alvedon är det OK att äta om man är gravid egentligen? Det sägs ju vara ofarligt, men på senaste tiden har jag ätit 4-6 panodil/alvedon om dagen pga mycket huvudvärk och bihåleinflammationen, och det känns ju inte så bra. Usch, förra grav. hade jag också jättemycket huvudvärk och det gick ju åt skogen. Hoppas att det inte är ett dåligt tecken!

• Mizz Turko

Gud vad mycket man missar här, när man inte varit inne på 1 dag .

Grattis till alla som gjort lyckade VUL.

Sen var det någon som undrade om T och Levaxin, och kan bara säga fr min systers erfarenhet att hon fått öka på det under grav. Om man har sköldkörtelunderfunktion och inte får behandling så kan det leda i värsta fall till MF.

Är själv orolig inför min VUL på fredag, HS, för att kolla att min grav går som den ska denna gång. Är då i v 6+1. Dvs mina kritiska veckor börjar då.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • mammawannabe

Grattis Idun till en prakträka på 3 cm!! *urk, läskigt när alla symtom fösvinner*. Hoppas du kan vila i det bra beskedet nu ett tag. Kram!

a80: Angelsoundet verkar verkligen bra. Skönt att det lugnar när oron sätter in. Hur har det gått med mammabyxjakten? Så att man vet var man ska gå sen när det ska shoppas dylika

Lycka och Cia: Ha det så trevligt idag när ni ses! Du visar väl vagnen när du fixat kamera Cia?

Babblar: Hm, mystiskt med ditt illamånde. Håller såklart alla tummar på fredag! *hoppas*

Bling: Skit också att kromsomprovet inte var klart . Har en artikel från forskning där man tittat på behandling med enbart T, T komb med heparin, eller enbart heparin tror jag. Tror det var Finesssan som la ut länken. Jag har den bara sparad som pdf. Kan inboxa den till dig om du vill? Iaf, resultatet från den forskningen är att en kombination av T och heparin gav det bästa resultatet.

Poppy: Fy vad jobbigt att du behöver gå på tabletter . Har inte koll på hur mycket det är ok att äta men kanske bra att inte överskrida maxdos per dygn iaf. Tack som frågar om Levaxinet. Jo, jag tror det börjar kännas nu, har tagit det en månad nu och 50 mcg per dag i två veckor. Humöret är helt klart stabilare och mer energi, igår kände jag mig tom lite speedad. Vikten är konstant (suck ) men magen här helt konstig. Läste nånstans att den kan bli lite vajsing om man ökar dosen för snabbt, har du nån erfarenhet av det? Tror att 50 mcg kanske är i högsta laget för mig, kanske skulle ta 25 varannan dag eller nåt. Tog uppföjningsprover i förra veckan och ska ringa Lucina imorrn och se vad värdena är nu.

LillaD: Stackare med din nacke . Hoppas tabletterna hjälper och att du får bra behandling, ska du få övningar att göra oxå?

Ang bäbisförsök känner jag mig inte riktigt redo vare sig mentalt eller fysiskt än. Tror jag behöver nån månad till som jag kan vara "helt fri" och inte behöva vara orolig och introvert som jag vet att jag kommer bli när vi börjar försöka. Fysiskt verkar kroppen vara lite utflippad just nu, behöver nog hitta en bra nivå på Levaxinet också.

Mizz Turko: Massor av lycka till på ditt UL på fredag!

Tankar till Finesssan och Vida, hoppas det är okej med er!

Fler som har undersökningar denna vecka??

Kram på er!

• Krusbär

Mikes bride: Är studien på DS? Funderar på att nämna det för min läkare, men om han inte känner till studien kan det vara bra att ha lite info.

lillaD: Men fy så jobbigt att ha så ont! Blir du hjälpt av sjukgymnasten? Annars kan jag rekommendera kiropraktor. För egen del känns det lite bättre nu, kanske delvis för att TSH-provet var bra. Och jag försöker intala mig själv att jag måste acceptera att jag är en "blödare". Kommer säkert att blöda även i en lyckad graviditet, det får jag nog räkna med. Blä! Men helt ok om det funkar ändå, förstås!

Skönt att det går så bra nu för alla gravida i tråden!

• Cia o krabaten

Kommer in som en dränkt katt efter spöregn här hemma.
    Inte ett dugg avis på mamarazzi nu...

Lycka: tack för idag, även om det blev kort

Poppy: En babytravel, kopian av urban jungle du vet.

MWB: Då får du vänta länge!
    Men jag ska få låna syrrans på obestämd tid så då kan jag fota

Vinkar till alla!

• Bling1975

Jaha, nu var det klart och givetvis så blev det de besked jag fruktade mest: "Vi har ingen aning om vad som är fel på er för allt ser perfekt ut"

Blääää! Jag vill ju veta vad f**n det är som bråkar för oss. Just nu känns det riktigt hopplöst

Stitch längtar efter Lilo
  • fruZ

Bling; usch, vad jobbigt att inte få svar på kromosomerna. Men tänk på att det inte behöver vara hopplöst även utan diagnos, så länge man hittar en läkare som kan tänka sig att prova behandling ändå...

TÄNK att vara på väg till Thailand som Mamarazzi. Måste vara fullständigt underbart!

Mwb; jag har inte köpt några, en kompis hade ett par som passade perfekt som jag fick låna. Och så har jag 2 par egna byxor jag kan ha än så länge.

Cia; vad härligt med syskonvagn!

• Lilleskuttan

ul gick bra idag.Men det är en ENVIS bebis.H*n ville inte va med på kort,så vi fick ett där man ser ryggraden och lite lite av huvudet.Behövde inte ens betala för kortet för man såg ju nästan bara ryggraden. Men allt var bra och jag fick samma bf som tidigare..

• stella

Babblar på: Jag testade minus på BIM men plus några dagar senare. Det torde ju bero på Progesteronet?! Dr B säger ju också att man ska testa 19 dagar efter ÄL...

Imorgon ska jag göra vul på Lucina. Håller tummarna för att få se ett tickande hjärta.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8