• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Lycka77

Jag har fått tid på Lucina den 15/10, så jag ska försöka ge mig till tåls tills dess.....

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Ok, det låter som tiden jag fick ungefär.

• StoraD

tänker på dig idag Bling, och håller såklart tummarna!

ok mw, så ni funderar på att avvakta lite till? du känner dig inte riktigt redo?

BP: ja, nu är det väl snart testdags!

Lycka: usch, jag förstår din oro, jag förstår alla er gravidas oro! usch usch... men du har inte funderat på att prata med ngn om detta, likt det Cia och Idun tidigare har föreslagit?

kramar på er andra också!

• Poppy Lee

Lilleskuttan: det är absolut ingen fara att äta Levaxin under graviditet, tvärtom är det mycket bra att göra det om man har behov av det.

Jag tror ju att en anledning till mina sena mf kan vara halvtaskiga sköldkörtelvärden, och den läkare jag träffade sist på UAS tyckte att man alltid skulle öka Levaxindosen under graviditet. Det har jag dock inte gjort, eftersom jag redan äter rätt stor dos och hade bra värden sist jag testade för drygt en månad sedan. Men snart är det dags att testa igen, ser allt bra ut på vul nästa vecka ska jag väl ringa MVC och boka in en tid.

lillaD: låter så roligt med bokmässan! Köpte du mest facklitteratur eller blev det några sköna romaner också?

mwb: vad trevlig Rom-resan lät! Känner du av Levaxinet mer nu? Dags för mens snart också va?

BP: var är du? Nyfiken på om du haft fler symtom!

Lycka: försök att inte oroa dig nu gumman. Det är ju superdupertidigt. OM det kan lugna dig har jag ju börjat må illa först nu på senare tid, och jag ska ju vara i v 9 nu. Vecka 4-7 kände jag inte ett smack!

Åh, jag missade Idol igår. Kollade på femmans "Färjan" istället! Hur trashigt och roligt som helst!

• Krusbär

Mikes: Kan man själv anmäla sig till studien?

Fick mitt TSH-prov igår och nu var det 1,5. Dags att sluta nojja lite, kanske...?

• Idun 78

Jaha, så var min kaxiga attityd över... Mina symptom har helt försvunnit de senaste dagarna, inget illamående, ingen växtvärk, ingen trötthet, bara lite lite spända bröst. Däremot är jag knallförkyld. Så idag har jag fått tid kl 11.30 hos en gyn. J-ligt nervöst...

• babblar på

Hallå här är jag! jag mår lite illa till och från men inte alls som förra veckan. Så det måste ha varit för att jag var i början av proggen. Konstigt men antagligen sant Inte testdags än...funderar på att hålla mej till fredag iaf. Får se hur det går Vill lyckas nu för jag har verkligen börjat ge upp och vet itne hur länge till jag orakar försöka

Idun: hoppas det itne är nån fara! Det är det nog inte. Symtom går ju fram och tillbaka säger alla. Håller mina tummar

hoppas ni andra mår bra också. Håller tummar för er också

• Poppy Lee

Idun, hur har det gått? Borde ju inte vara någon fara, symtomen kommer ju och går. Men du måste rapportera snart gumman!

BP: Åh, inte så långt till fredag och testdag, håller tummarna!

• Lycka77

Idun - hoppas att det gått bra idag!

bp - håller tummarna för dig!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Idun 78

Bebisen lever!!! Åh jag är så lättad och glad! Nästan 3cm lång, och den t.o.m. rörde sig vid ett tillfälle! Jag har fått en ny tid om två veckor, och då är jag nästan i v.12+0 så då kommer jag känna mig ännu mera "safe". Läkaren trodde att moderkakan håller på att ta över näringstillförseln istället för gulkroppen och det är därför mina symptom avtar. Så skönt med en läkare som tog min oro på allvar!

Nu måste jag sova...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8