• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

en till som hittat hit *vinkar*

Bling du och jag får hänga ihop. Känns som om mitt ev. barn finns långt in i framtiden. Söker ju nytt jobb nu och får jag det så vill jag/vågar jag inte bli gravid förren om minst 6 månader. Idag känns det mesta tungt. Vill inte vara kvar på jobbet och vill inte byta. Vill bara vara mammaledig! Gråtit en stund idag tom...jag som annars varit så positiv senaste tiden.

LillaD: vilket fint nytt smeknamn du gav mig!!! Jo jag vet det är inget synd om mig...igentligen.

Ang. illamående och tabletter. Kan man må illa av folsyra? Jag har mått illa till och från sen jag var gravid senast och nu inser jag att det var ju då jag började äta Folacin! Hum.. kanske är de de som spökar. Nu har dock Folacin-tabletterna tagit slut så jag köpte istället några folsyra tabletter på apoteket? tycker jag mått mindre illa sen dess.. hum?

KRAMAR till alla lyckliga
    ÄNNU MER KRAMAR till er olyckliga

• mamarazzi

***dansar förbi tråden lite snabbt och sjunger "ju mer vi är tillsammans ju färre missfall får det bli"***

• mamarazzi

Hej tjejer!

Idun: gud så härligt att det såg bra ut!! Åh en liten bebis...

Cia: Åh en syskonvagn! En sån som jag HELT gett upp hoppet om. Ha ha ha! Tittade på underbart söta E och A häromdagen. Verkligen underbara!! Åh vad jag drömmer om att få en familj som du. Min lilla M. har börjat fråga om det där med syskon och om jag har en bebis i magen etc. Åh det är jobbigt...

DND: Klaga du på! Det går vi alla. Kastar över lite kramar till dig.

a80: en angelsound låter ju underbart. Fast min värst ångest ligger ju mellan vecka 5-12 och då är den ju inte jätte användbar. Någonstans man kan köpa sin egen ul apparat som TomKat?

LillaD: Nej men galna du! Inte ska du gå runt och ha ont en massa. Kan inte låta blii att le åt dig. Bra att du fått hjälp nu. Kul med bokmässan. Jag var faktiskt på väg genom mitt jobb men det ställdes in pga att jag hade så mycket att göra nu innan min semster. Hade ju varit döö kul om jag träffat på dig utan att veta att det var du!!!

Bling: Kommer du snart och berättar hur det gått eller?

EGO: Imorgon åker vi till Thailand. Hela sängen bakom mig är FULL med grejer och nu ska jag bara få ner det i väskor. Har gått riktigt bra med packningen denna gång. Jag som brukar vara klar typ 5 min innan vi måste åka.

Ang. bebis försökandet så har jag ju tjatat om hur vi ska hålla uppe och vänta tills efter Thailand, efter utredning och efter ev. nytt jobb. Fan det sket sig! Nu gör vi ett försök igen denna månad och blir jag gravid så blir det ångest fyllda veckor i Thailand men det får det ju vara värt!!

KRAM PÅ ER ALLA

• mamarazzi

Cia: Japp M. blir 3 år i januari. Hon har OFTA minst en bebis i magen. Har insett dock senaste tiden att hon ju hör mer av vad vi pratar om än man tror. Får tänka efter och INTE prata graviditeter, missfall och ev. bebisar etc framför henne. Här om dagen tittade hon på mig och sa "har du en bebis i magen eller mamma?" tror hon funderar en del. Så du har helt rätt man ska tänka på hur man är inför de små... de märker det mesta.

Ja, jag VET att jag ska få ett barn till. Sedan om det blir ett biologiskt ellet ett adopterat om det blir nästa år eller om 6 år det vet jag inte... Blir det om 6 år så ska jag nog inte ha en syskonvagn. Ha ha ha! Fast vem vet då kanske jag får tvillingar!!

• mamarazzi

Hej hej allesammans!
    Tittar in jättesnabbt innan vi drar.
    Tack till alla som önskat mig en bra semester. Det ska vi ha!!!

Bling: Fis också att kromosomtestet inte var klart... skickar positiva vibbar.

KRAMAR i MASSOR
    Nästa gång vi ses är i Thailand (Ja jag är där iallafall men ni andra kan väl drömma er dit?

• mamarazzi

Hej tjejer!
    Tittar in fran Thailand! he he he! Sitter just nu pa ett internet cafe i Phuket pa Kata beach och blir myggbiten som faaaaan!! aj aj aj!

Som ni forstar hinner jag inte lasa igenom traden. Jag blir jatteglad om ni alla tittar forbi mig gastbok och meddelar hur ni har det. Nagra uppdateringar?

Sjalv har jag gatt och fatt svamp IGEN!! Hade som tur var med mig Pevaryl (befarade ju detta) sa jag hoppas att det tar. Annars har jag sett att de saljer Diflucan (tablett mot svamp) receptfritt har. Far val dock vanta in min mens innan jag vagar ta en san eftersom de har ju inte studerats ang. biverkningar vid graviditet.

Ska ha mens om 2 dagar men vagar inte hoppas. kanns som om det ar hopplost och att jag aldrig mer kommer att bli gravid. Radslan over missfall har gatt over i radslan over att inte bli gravid. Suck! inte har vi ens forsokt jattelange - blir trott pa mig sjalv.

Pussar och kramar till er alla!!!

• mamarazzi

Tjena tjejer!
    Glidaren har som kollar in fran Thailand. Tack alla ni som skrivit i min gastbok. Jag blir sa glad!!

Tyvarr hinner jag inte lasa ifatt men jag hoppas att ni alla mar hyffsat (i denna trad kan man ju inte hoppas pa att alla mar bra for da har ju ett mirakel intraffat - oj vad det hade varit harigt!)

Status pa mig ar att jag fick mens forra manaden men hoppas igen pa + om c 2 veckor. Har ocksa antligen fatt tid till utredning men tyvarr var tiden undertiden vi ar har sa jag ska fa ny tid i december.

DiorLover: KOlla med reproduktions medicinskt center (tror jag det heter) i Malmo. Dit ska jag. Klart du ska ha en storre utredning. Jag sjalv har en dotter som snart ar 3 ar och hade ett ma innan henne och nu har jag haft 2 mf och 1 ma under syskonforsok.

Massor med kramisar till er alla!!!

• mamarazzi

Ah Poppy! Tittar in fran Thailand och tankte gnalla av mig ang min oro och sa laser jag detta... Kan inte halla tararna tillbaka. Kanner ju igentligen inte dig men har kant en san samhorighet med dig da vi har dottrar som ar nastan lika gamla. Var sa glad for din skull att du nu var gravid och allt sag ut att ga bra.... Fy fasen vad orattvist.

• mamarazzi

Snozie laste din lista. Jag har ju haft en fullgangen graviditet och innan den hade jag ett MA i vecka 11. Da kande jag mig faktiskt helt trygg efter vecka 12 for jag hade ju da gatt langre an tidigare. Jag kande ocksa pa mig att allt var bra med tjejen dar inne. Oroade mig inte det minsta. Konstigt faktiskt!

Nu efter 3 ytterligae missfall tror jag kanske inte att jag kanner mig lika saker.. Fast kanske anda. Jag har ju haft alla mina mf innan vecka 12. Vi far se...

Mamma till Astrid och Diormamma: Beklagar verkligen er missfall. Kanner igen mig helt i dina tankar Mamma till Astrid. Jag ar sa glad over mitt mf innan min dotter for utan det hade jag ju inte haft henne. Just nu ar jag ju inte jatteglad over mina 3 andra mf men jag vet att jag en dag, nar jag sitter med mitt barn i famnen, kommer att vara sa glad over all den sorg jag behovt ga igenom. for utan den sorgen hade jag ju inte fatt det fina barn jag just da sitter med i famnen. Detta barn forsoker jag visualisera nar det kanns tungt. Om detta barn nu kommer att vara bilogiskt eller adopterat det vet jag inte idag MEN jag vet att det ar just DET barnet som jag vantar pa. Det ar DET barnet som ar vard all smartan....igen annan. (fan nu grater jag igen).

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8