• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Mikes Bride: Åh nej! Finns det inte slut på enländet!? Skickar "hoppas att allt kommer att gå bra" tankar.

Vinkar till alla er andra inkl. vår nya coola iDude!! (jag vill också ha ett nytt tufft namn!!)

KRAM

• mamarazzi

lucki: Välkommen till tråden från helvetet! Nä det är en underbar tråd men ett helvete att vara här...eller?! Ja du fattar. Hoppas det går vägen för dig nu.
    Har du varit på utredning? Vad ledde den till? Blev du ordinerad pergo + trombyl?

Är det någon här som har koll på FSH värdet och vad som händer med det beroende på dag i cykeln? Jag har fått reda på att jag ska ta om mitt för det togs på dag 1 i cykeln. Hon skriver att jag ska ta det igen "efter nästa menstruation eller menstruationen därpå." Hon rekommenderar vidare "att du tar blodprovet cykeldag två, tre eller fyra."

Men vad menar hon med det? Först skriver hon ju efter nästa menstruation och sen cykeldag två, tre eller fyra. Jag antar att hon menar att det är BÄST att ta den på cykeldag två, tre eller fyra. Men om jag inte vill vänta tills dess då utan vill ta det NU (är på cykeldag 8) hur kan det då bli missvisande?

• mamarazzi

lucki: Okej. Det är så intressant hur olika läkare ordinerar bara. Bra att du har trombyl!

Ytterligare en fråga till alla från mig: Någon som har förhöjt TSH värde (sköldkörteln)? Vad är normalvärde och när ska man reagera och få levaxin? (Vet ännu inte mitt provsvar men vill vara redo för ev. krig ang. levaxin. Ha ha ha!)

• mamarazzi

Mizz T: jo det är ju det jag också har läst mig till så jag har lite svårt att förstå varför jag ska ta det. Jag blir ju gravid.
    Ja ja, tror jag drar direkt och tar provet fast jag är på cd 9. Då får hon väl testa om sen isåfall.

• mamarazzi

Krusbär: Nä precis så det hänger ju inte ihop med upprepade missfall alls!

Hur som helst så stack jag och tog proven nu. Får väl ta dem igen sen om jag måste.

• mamarazzi

Så du vet inte alls vad du hade för värden Iske?

Jag ska se til att få varenda siffra på papper av min läkare. Fan man kan ju inte lita på dem....

• mamarazzi

babblar på: jo helt rätt. Men det är inte anledningen jag inte litar på läkare.

• mamarazzi

Cia: Åh fan! Det där hade jag inte velat veta. Det låter ju precis som mig:
    MA i vecka 12
    Dotter född jan-06
    MF i vecka 5
    MA i vecka 9
    MF i vecka 7

Vad jag menar är att jag inte skulle velat veta att du fick ett till ma efter man såg hjärtljudet. Jag har inbillat mig att bara jag ser hjärtljudet (det har jag ju bara gjort vid dotterns grav) så är allt okej. Ja ja, jag vet vi är olika men jag hoppas jag slipper följa ditt mönster. Åh andra sidan så VILL jag nog följa ditt mönster nu när jag tänker efter för du fick ju en underbar son sen ju!!!

DND: Tack för info. Men vad betyder
    Folikelfas: Midcykelfas: Lutealfas: Menopaus:
    Är det
    Folikelfas: under mensen?
    Midcykelfas: från mens till äl
    Lutealfas: efter äl till mens
    Menopaus: om man är i klimakteriet eller kommit i klimakteriet i förtid?

• mamarazzi

Förresten, är det någon som legat mellan 4 och 2 i TSH och fått levaxin?

• mamarazzi

Lycka: vet inte alls. GBS är typ urinvägsinfektion som inte känns eller? Hur kan det störa en graviditet? Bara sent i graviditeten eller även tidigt? Jag vet att jag har haft urinvägsinfektion som inte märktes tidigare.

• mamarazzi

Så det har inget med tidiga mf att göra?

Men skönt att du vet om det nu iallafall. Är det inte lättare att förhindra tidig vattenavgång då?

• mamarazzi

Vad är biverkningarna av prog?
    Vad är biverkningarna av trombyl?
    Vad är biverkningarna av Heparin? (Kanske är samms om trombyl?)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8