• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej tjejer,
    Flera av er vet att jag äntligen nu i december skulle få min utredning.

Tack vännen för du frågar!

Idag var vi där och tyvärr var det inte vad jag hoppats på (kanske hoppas man hela tiden för mycket). Hon tyckte inte alls att det var onormalt att haft 3 missfall på ett år. Eller rättare sagt de kallades inte ens missfall för att det ska kallas missfall så måste graviditeten vara dokumenterad. Va fan?! Dokumenterad var ju bara ett av mina missfall dvs. det som upptäcktes i v8-9 då jag gjorde vul. Så 3 sådana ska man tydligen behöva gå igenom för att man ska kunna säga att man har upprepade missfall. Då jag sa att jag iallafall hade 2 sådana då eftersom jag hade ett sånt innan dottern också. Då sa hon att det var ju innan dottern så det räknades ju inte nu. Så jävla trött blir jag. Iallafall så gjorde hon en gyn undersökning på mig och allt såg bra ut (det visste jag ju redan efter alla dessa undersökningar pga missfall (eller vad det nu är)). Sedan så ville hon göra 2 prov och det ena var sköldkörteln och det andra var FSH(något hormon som hade med äggen att göra vilket känns helt fel då jag ju har blivit gravid utan problem). Jag ska få svar om 1-2 veckor. Sedan så ville hon också att jag skulle komma till henne när jag blir gravid igen så gör hon en undersökning tidigt för att både hon och jag ska försäkra oss om att allt är bra. Detta kändes ju skönt.

Det som känns jobbigt är att jag ju vet att det finns miljarder prover att ta. Jag var ju på väg att göra utredningen i RMC i Malmö pga precis samma "missfall" och därifrån hade jag redan fått en lista på alla prover som skulle tas. Att nu inte få göra alla dessa utan endast två känns jobbigt eftersom jag vill utesluta så mycket som möjligt innan jag vågar bli gravid igen. Bara tanken på att bli gravid gör att jag får tårar i ögonen. Fasen det ska ju vara en underbar känsla när man får det där plussen på stickan och inte panik, ångest och rädsla.

Ja ja, nu är det som det är. Jag får ge mig till tåls tills jag får provsvaren. Helt sjukt är det men det är nåstan så jag önskar att det är något vajsing med sköldkörteln. Har haft sånt strul med oregelbunden mens också det senaste halvåret så det hade ju också gett en förklaring isåfall. Får jag negativt på båda proverna så vet jag inte vad jag gör. Vet inte om jag vågar försöka och ev. misslyckas igen.

Jag får smälta detta i några dagar nu och se hur det känns.

KRAMAR TILL ER ALLA...

• mamarazzi

Bettan: Tack!
    Finessan: Nja sanningen är att det som gör mig extra rädd är att jag inte alls tror att denna läkare är speciellt puckad. Detta är nog så man "utreder" kvinnor som redan har fått barn. Hon jobbar både i Lund och på RMC i Malmö och det är ju mitt alternativ 2 att åka till så dit kan jag ju inte dra eftersom man säkert gör på samma sätt där då?!

Ang. sköldkörtelprov så vet jag faktiskt inte ens vilket det är som togs...

Funderar på att höra av mig till Dr. M igen och se om han håller med om att detta är okej. Men jag får väl vänta ut provsvaren nu.

• mamarazzi

Nu går jag och lägger mig. Tack alla tjejer för att ni finns!

Fortsättning följer..

• mamarazzi

Eller vänta nu måste ni förklara. Läser om autoimmuna sjukdomar som ni skrivit upp och Finesssan nämner reumatism och Poppy Lee skriver diabetes.

Min pappa har diabetes typ 2 och min mamma reumatism. Vad betyder detta för mig menar ni?

• mamarazzi

Nu har jag mailat Dr M.

NU går jag och lägger mig.

• mamarazzi

Finesssan: jag har en super bra i Malmö!! "Missfall får jag men jag är FAN snygg i håret" är mitt mantra. Så ta tåget ner hit så ska du få träffa min hårguru!

• mamarazzi

Hej igen tjejer,
    Uff Kajalo vad trött man blir.

Skrattade lite nu när jag ser alla era reaktioner ang. min läkare och "utredning". Såååå hemsk var hon faktiskt inte men det fick jag det nog att låta som.

Nu är min plan att jag ska ringa dit i nästa vecka och berätta vilka prover de skulle ha tagit på mig i Malmö på RMC (6 st så iallafall 4 till). Vill de inte ta dem i Lund iallafall så söker jag mig till RMC iallafall tror jag.

• mamarazzi

Nu har jag också hittat status funktionen. Tror jag...
    Testing testing.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8