• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej!
    Jag åkte till min kompis, hon som just fått missfall, direkt efter UL så därför har jag inte varit här.

Men det gick bra! Bra NUPP och samstämmiga längdmått. Vi tappade ett par dagar, beräknas vara 12+3 idag, BF 3/4.

*kramas oxå*

• fruZ

Grattis Lycka! Vad glad jag blir för er skull!
    Jag tar ju Innohep(samma sak som Fragmin) och fick inte börja med det förrän det syntes att graviditeten var i livmodern(inte X). Det blev ca v 5+4 för mig. Fram tills dess tog jag lite Albyl Minor på eget bevåg. Planeringen är att jag ska fortsätta med Innohep under hela graviditeten.

Poppy; har du ont i bara ena sidan av ansiktet, oftast ena kinden, så kan det vara bihåleinfl. Särskilt om det gör väldigt ont när du knackar över det kindbenet. Har du ont på båda sidor så är det sannolikt "bara" så att dina slemhinnor är generellt svullna. Använd i så fall ordentligt med nässpray så att du sväller av och bihålornas utförsgångar hålls öppna.
    Har du ont i huvudet, är stel i nacken(inte kan böja huvudet fram med hakan mot bröstet) och har feber så ska du nog gå till en doktor.

Det är svårt att vara glad. Jag försöker, men det går så där... Känner mig ungefär som ett par dagar efter VUL "undrar om det verkligen är ok därinnne" går tankarna...
    Men nu försökte jag lyssna med min Angelsound och inser att jag har nog letat för långt ner, hittade till slut ett hjärta, men längre upp än jag trodde
    Så nu blir det nytt försök att ta det lugnt. Ska ju inte använda Angelsound varje dag...

• fruZ

Jag glömde ju säga viktiga saker!

Grattis Lilleskuttan och Odd till överlevda rUL! Hoppas det blir ordning på måtten...

Här i Linköping gör man två rUL, ett i vecka 12-14 och ett i vecka 18-20. Nuförtiden gör de NUPP på alla som vill, men vad jag förstår gjorde de så tidiga rUL även förut och jag tror det var för att dateringen blev exaktare.

Ofattbart att min bebis ska växa så! Från CRL ca6cm nu till 4 cm huvudmått om 5 veckor... Antar att jag kommer få fortsätta leta efter hjärtljud längre upp än jag tror...

• fruZ

Lycka; jag tar 4500 enheter Innohep en gång per dag. Det motsvaras av 5000 enheter Fragmin.

Nån som har tips på var man köper mammabyxor, jag tål inte byxor som sitter åt nu... Helst affärer inte nätet så man kan prova.

BP: spännande eller jobbigt med illamåendet. Man hoppas ju, men jag antar att det är liten risk att må illa av graviditet en vecka före BIM... Håller tummarna för att det är så ändå

• fruZ

HK; fy vad jobbigt du har det! Men är det inte så att det är ett gott tecken att lederna är bättre, att ökar chanserna att bli gravid? Eller spelar det ingen roll?
    Åh, vad jag hoppas att du plussar snart och att det går bra! Det är så ORÄTTVIST!

• fruZ

Gomorron!

Idun; vad duktig du är som klarar dig utan VUL i två veckor!

Lycka; första veckan fick jag stora blåmärken, nu bara ibland. Tror att det hänger lite på hur djupt man sprutar (djupare syns inte) och nu sprutar jag mycket långsammare än i början (gör mindre ont) vilket kanske gör att man inte pajar så mycket små blodkärl. Dessutom verkar det på mig alltid bli mer blåmärken precis bredvid naveln, så nu sprutar jag inte där utan håller mig till resten av fläsket. Så tipset är att spruta långsamt och lite djupare(om du har fettlager nog )

• fruZ

BP; vad spännande att du mår så illa! Hoppashoppas!

• fruZ

Cia; de ska tas i underhudsfett, jag skulle alltså mycket väl kunna ta dem på låren eller rumpan eller nedre delen av ryggen... Men av praktiska skäl har jag valt magen Där har jag fläsk så det räcker!

Spirit; spännande, håller tummarna för att det går bra!

• fruZ

Bling; Åååh, vad jag hoppas att ni får nåt slags "bra" besked. Jag hör ju till dem som verkligen tror på Innohep/Fragmin, tar ju inget annat vid denna grav. Hoppas att det funkar för er med nästa gång! DrM i Helsingborg som verkar vara en av dem i Sverige som håller på mest med Innohep mot missfall har ju tydligen sagt att han behandlat ca 70 par och att det fungerat med väldigt få undantag.

Instämmer i att Cias barn ser underbara ut!

• fruZ

Vild i håret; Hej! Åh, vad tråkigt att höra Måste verkligen vara skitjobbigt.
    Om ni kan tänka er att åka vart som helst så kanske Lucinakliniken i Stockholm som många här går till vore nåt? De ska visst stänga snart, men verkar ta emot ändå om man ringer och beskriver helvetet...
    Jag går ju på KK i Linköping där iaf vissa av läkarna behandlar med Innohep även då utredning inte visar nåt. En läkare som höll på mycket med det har tyvärr flyttat till Helsingborg, men man har planer på att börja forska på det här i vår. Jag inboxar dig namn på min läkare i Linköping och läkaren i Helsingborg, kanske kan nån läkare i Örebro tänka sig att kontakta dem och rådgöra så du får behandling nästa gång.
    Kram!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8