• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Bling; det där tycker jag är så oerhört fascinerande. Att man kan frysa embryon och så lever de när man tinar dem. Jag FATTAR inte hur det funkar! Vilket annat liv tål att bli nerfruset och sedan leva vidare?? Är det nån som har förklarat för dig hur det funkar? Min gissning är att man inte vet, men har upptäckt att det är så...
    När blir det dags att tina?

• fruZ

Idun; Åh, vad skönt! GRATTIS!

Mina symtom har oxå minskat ordentligt nu, inget illamående, ytterst lite känningar i brösten. Och det är läskigt. Även om jag vet att det är förväntat...
    Men några av mina närmare vänner tycker att jag börjar få mage Jag tror dock att det mest beror på att jag slappnar av mer i magen nu än vanligt, hehe...

Igår var det mycket ångest så vi lyssnade kort med Angelsound på kvällen. Hörde pulsationer i navelsträngen och nöjde oss med det. Det betyder ju att hjärtat slår.

Kan inte annat än rekommmendera er som är/blir gravida att köpa en. Det är en enorm trygghet att ha den när ångesten överväldigar en.

Nu är det ju Idol! Kram på er alla! Särskilt dem som är nere och känner sig uppgivna, jag hoppas och hejar åt er när ni inte orkar!

• fruZ

Bling; usch, vad jobbigt att inte få svar på kromosomerna. Men tänk på att det inte behöver vara hopplöst även utan diagnos, så länge man hittar en läkare som kan tänka sig att prova behandling ändå...

TÄNK att vara på väg till Thailand som Mamarazzi. Måste vara fullständigt underbart!

Mwb; jag har inte köpt några, en kompis hade ett par som passade perfekt som jag fick låna. Och så har jag 2 par egna byxor jag kan ha än så länge.

Cia; vad härligt med syskonvagn!

• fruZ

Det hoppas jag på BP! Jag hoppas du är som jag
    *håller tummarna och dansar plus-dans*

• fruZ

Åh vad härligt att läsa här idag!
    Jag satt just och skrev ett långt inlägg som försvann... Morr! Och nu orkar jag inte börja om så jag tar bara det viktigaste;

Grattis BP! Hurrahurrahurra! Nu är det verkligen din tur! Jag blödde oxå på BIM och dagen efter och hittills har det ju gått bra ändå.

Grattis Stella och Miss T till lyckade VUL och grattis Linan till tredje trimestern!

Själv är jag ju numera i andra trimestern och i stort sett symtomfri vilket inte alls faller mig i smaken. Ibland tror jag att jag har fått lite mage, men det är nog mest lite fläsk och gaser...
    Ångesten kommer och går, vilket ju är en förbättring jämfört med ständiga katastroftankar och imorrn är en lyssna-på-räkan-dag och det är en underbar möjlighet.

Kramar till alla, hoppas ni får en fin helg!

• fruZ

Spirit; vad spännande! Håller tummarna!

Jag tar bara Innohep(samma som fragmin). Tog lite T på eget bevåg fram tills jag fick börja med Innohep.

• fruZ

Usch vad trist med depp-dag lillaD! Hoppas det blir lite bättre snart! Du får gärna kasta kottar på mig för att få ut lite frustration.

Idag var det hjärtdag igen och vi hade en så fin stund! Det är räddningen att ha en angelsound. (förlåt att jag tjatar)

• fruZ

Stella; Mina symtom kom och gick i början. Skitjobbigt, men det måste inte betyda att det är kört!

BP; jag hade oxå bara ont i ena bröstet i början, se det som ett tecken på att du iaf kommer komma till vecka 15!

Hej LillaD! Skönt att höra att du mår lite bättre, hoppas det håller i sig. Jag blir så ledsen för din skull när allt är blä!

Idag åt jag lunch med en kollega och berättade att jag är gravid, men jag kan fortfarande inte annat än säga att jag har haft flera missfall. På nåt sätt vill jag förklara min skräcklyckoblandade utstrålning. Men det var nog himla bra för hon berättade på en gång att hon har ett pågående missfall... Hade nog annars varit väldigt jobbigt för henne om hon inte hade vågat säga nåt.

• fruZ

Sjuk tjej. Antagligen sjuk på riktigt. (jag jobbar på psyk just nu, folk gör konstiga saker...)

Poppy; jag dansar oxå för dig imorrn! (som sagt folk gör konstiga saker...)

BP; jag gick ju suupertidigt på VUL för att se om graviditeten satt där den skulle för att i så fall börja med Innohep så tidigt som möjligt. Så här i efterhand har jag räknat ut att jag gått i 3+6, då syntes inget i livmodern, sen i typ 5+1, då syntes en hinnsäck, men inget embryo och sen någon vecka senare då vi såg tickande hjärta. Sen gick jag typ en gång i veckan fram till v 12...

• fruZ

Stella; oj vad jobbigt! Vet inte vad jag ska säga... Fick som sagt gå på VUL typ en gång i veckan (till samma BRA läkare varje gång, utom akutbesöken). Det är visst stor skillnad på KK och KK... Hoppas att 4 veckor går fort för dig, du får älta här hos oss så ska vi peppa!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8