Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
BP; vad skönt att du inte blöder längre. Kan det ha varit i menstid? Jag hejar på ditt illamående!!
BP; vad skönt att du inte blöder längre. Kan det ha varit i menstid? Jag hejar på ditt illamående!!
Härligt Lycka! Nu hejar vi på din lilla räka!
Jag ska ta Innohep hela graviditeten. Vet inte om det innebär exakt till förlossningsdagen eller vad, men jag ska fråga när jag har läkartid nästa vecka.
Hej!
Oj, nu hänger jag inte med riktigt här... Men försöker kommentera det jag snappat upp!
Grattis till nya plus!! Tänk vad många trådbebisar det ska bli nästa år!
Poppy; blod i urinen är oftast uvi eller njursten. Är det UVI har man oftast trängningar och sveda, har man njursten som sitter fast så det blöder så har man ONT! Jag tror inte det är så farligt att vänta på en odling. Har man UVI så har man även vita blodkroppar i urinen, syns på samma sticka som blodet och bakterietestämnet. Hade du några vita? Även blindtarmsinflammation kan ge lite blod och vita i urinen, men då har man oxå ont...
När det gäller sprutorna Innohep/Fragmin så spelar det ingen roll alls vilken vinkel man har, det viktiga är att spetsen hamnar i underhudsfettet. Så man kan spruta rakt in om man har ett tillräckligt tjockt lager Jag brukar lyfta upp underhuden och fettet så att jag vet att jag hamnar rätt. Tycker det gör ondare att sticka för parallellt med huden.
Jag är fortsatt trött, trött, trött. Fick förstås ingen lösning av BM i torsdags, men ska till doktorn på torsdag och tänkte sondera terrängen för sjukskrivning.
Idag har jag haft ont i magen. Långt ner till höger, som ilningar/hugg som kommer och går. Gissningsvis drar det i ligament och annat, nån som känner igen det?
Idun; fy vad tramsigt att inte vilja göra VUL. Jag gjorde ett i veckan under en period och det var ingen på KK som lyfte på ögonbrynen.
Klart du ska prova Angelsound! Jag provade min i 12+2 och det gick jättebra att höra, men ha vatten/olja under proben annars är det svårt tycker jag. Och ta tid på dig att leta. Men hmm... har du hört bebishjärtljud nån gång? vet du vad du letar efter? Vi har ibland haft svårt att hitta, andra gången hittade vi inte hjärtat, men det tror jag var för att vi lyssnade för långt ner. Vissa gånger har vi inte hittat hjärtat, men navelsträngsflödet och det är ju ett indirekt tecken på att bebishjärtat slår.
Nuförtiden hör vi en massa buffar och hjärta och navelsträngsflöde i en salig blandning. Lycka till!
Spännande att pojkar och flickor växer olika fort i olika tillväxtfaser. Då kanske räkan är en tjej eftersom jag tappade några dagar på UL jämfört med tidiga VUL... Vi får väl se om vi ser nåt på nästa UL, men jag hoppas nästan att vi inte gör det. Jag tycker det är kul att inte veta.
Men skulle vi se nåt så kommer vi ändå inte säga det till folk. Jag vill absolut inte ha könsanpassade presenter...
Hurra Idun! Vad härligt!
Ja om det lät swischswosch swischswosch swischswosch och var mycket snabbare än din egen puls så var det nog navelsträngsljudet. När vi har hört hjärtat har det ingått ett litet dunk i swischswoschet oxå. Du kan öva genom att lyssna på ditt hjärta/dina artärer så kanske det blir lättare att höra skillnad på kärlljud och hjärtljud.
Men hursomhelst så betyder ju navelsträngsljud att din bebis hjärta slår!
Cia; vi har lyssnat högre än så ända från v 12x2. Men det är väl lite olika.
Nä, nu måste jag däcka så jag orkar en dag till.
Kram på er!
BP; självklart dansar vi!! vilken tid ska du dit?
Vi ska på läkarbesök imorrn. Vet inte om hon kommer göra nåt UL, men hoppas... Vet ju att den lever och lever om, lyssnade nyss, men är så orolig att den inte växer som den ska eller att nåt annat ser dåligt ut.
Och så är jag så nervös för vad hon ska säga om 25% sjukskrivning. Det vore verkligen himmelriket för mig. Men antar att FK skulle gnälla... *ser fram emot en lång natt men då ska jag passa på att dansa för BP*
Nu har jag tagit min åttionde Innohep-spruta!