• HoppetKärleken

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Super mega stort grattis Lycka så underbart!

Grattis till alla er som gjort lyckade vul och ul!

Känner som lillaD varit här ett bra tag och inte ens ett plus så långt ögat kan nå....18 dec i år är det två år sedan vi sist plussade....känner mig så uppgiven idag fast jag är så mycket bättre i lederna kan jag inte ens glädjas åt det, för det enda jag vill är att bli gravid...å det känns sååååå långt borta om det någonsin lyckas igen...idag är jag sååå tveksam...

• HoppetKärleken

Bling jag finns här i bakgrunden och läser allt ni skriver, men då jag är så neg just för tillfället vill jag inte hålla på att skriva i forumet....tror aldrig det blir vår tur igen... håller mina tummar och tår för dig veckan som kommer då ni ska få tillbaka era provsvar!

Cia vilka fantastiskt söta barn du har

• HoppetKärleken

snozie skrev följande:"Krusbär- Så här skrev läkaren till mig: Du har ett utmärkt HbA1c på 3,7. Ditt järnvärde är 10, som bäst skall järnvärdet vara 34. Ditt Ferritinvärde (järnlager) är 41 och skall som bäst vara 120. Järnmättnadsprocenten är 14% och skall som bäst vara 50%.

Jag fick en tablett som heter duruferon som jag åt 4 tabletter/dag från v5-20. I vecka 20 gjordes nytt test då låg järnlagret på 167!!! Så nu äter jag en varannan dag/varje dag...tar lite som jag känner..."

Har letat bakåt i tråden man kan inte hitta starten på disskutionen ang. förlågt järnvärde och missfallsrisken, kan du inte förklara igen snozie?

Själv har jag också ätit duruferon i tre månader två tabletter per dag efter att jag hade ett järnvärde på 4...och ett hb på 103...blir chockad nu när jag läser att det bör ligga på 34 om det är som bäst...

• HoppetKärleken

Poppy känner gråten i halsen och vet inte riktigt vad jag ska skriva, det borde inte få hända inte tre gånger efter v12 då ska ju den säkrare perioden börja...finns inga som helst ord en dag som denna...kan bara säga tänker på dig så otroligt mycket och som Finesssan skriver pussa massor på lilla A, det lilla underverket! Tusen kramar till dig från mig Poppy!

Diorlover tänker på dig med massor det är så grymt fruktansvärt att behöva gå igenom å så många gånger...Många varma kramar till dig med!

• HoppetKärleken

Poppy Lee skönt att det gick så bra det kunde har tänkt på dig så...ja visst är Lucina kliniken helt underbar, va ska vi göra efter den 18 dec när dem går hem för gott

Ego: har varit på ÄP idag och dem fick endast ut fyra ägg så nu är det nagelbitning till fredag för att se om de blir återföring...är så grymt nervös...

Å massor med grattis till alla er som gjort lyckade vul och ul!

Å välkomna alla nya!

Kramis!

• HoppetKärleken

Har läst tillbaka i tråden angående vita blodkroppar...men hittar ingenstans vad som är för många vita blodkroppar eller för få alltså var bör man ligga, nån som vet?

Angående missfall måste jag berätta om gyn där jag bor, pratade med en läkare då jag vill ha en utredning efter två missfall varför vänta på ytterligare ett? (detta var innan jag fick tag i underbara Lucina kliniken) Gissa vad kärringen på gyn säger "enligt oss har du inte haft några missfall" Va säger du jag har ju till och med fått se det lilla livet och hjärtat på en skärm, svarade ja, och började tror att jag drömt allt sammans...men då svara hon vi räknar inte med IVF graviditeter...jag började gråta och slängde på luren...

• HoppetKärleken

Tänker på dig Poppy...

Franka grattis till plusset!

Själv fick jag tillbaka en fyrcelligt litet embryo idag på odlingsdag två de andra tre blev inget med. Lycka visst har du gjort IVF? Vilken dag återförde du på?

Kram på er alla!

• HoppetKärleken

Franka nej nej nej!!!!

Cia: Ledvärken är helt okej kan inte klaga just för tillfället. Nu är det predisonol, fragmin, trombyl och prog som gäller fram till testdag och ska försöka hinna åka till Stockholm och ta ett nytt TNF innan Lucina stänger för gott i sommras låg det runt 10 så det var okej också. Å tack för dina tummar Cia håll dem super hårt i minst två veckor. Hur är det med dina små guldklimpar?

Mizz Turko: IVF svängen kan jag dessvärre allt för bra...sex ET och två FET hittills vägrar ge upp liksom...önskar så bara att jag fått pröva långtidsodling, men dessvärre har jag fått färre och färre ägg varje gång jag gjort IVF och första två gångerna fick jag till frysen men inte längre

• HoppetKärleken

Cia: jag ser att du sköter dig fortsätt nu med pekfingervalsen

mammawannabe: Jag har innan kört med F, P och prog denna gånge även T. Kramis

• HoppetKärleken

Kram till er som tänkt på mig...men dessvärre gick det inte vägen denna gången heller, känner mig tom, väderlös som människa och bävar inför ännu en barnlös och ogravid jul. Kram till er alla i tråden.

• HoppetKärleken

Krusbär super mega grattis till plusset på stickan!

Franka jag tog predisonol vid min IVF behandling tog då 15 mg.

Kram

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8