• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

a80 - härligt att allt såg bra ut!

Cia - har du pratat med läkaren?

Mizz Turko - grattis till ditt +!

stella - Hoppas att allt ser bra ut nästa vecka!

Ego: det stämmer mycket bra mwb att jag var hos Lucina igår, och enligt honom så såg allt så bra ut som det kunde göra, slemhinnan och äggstockarna såg bra ut och de producerade hormon som de skulle. Han tyckte att det var bra av mig att jag börjat med 2 tabletter Levaxin redan nu, skönt att han inte blev arg på mig
    Sen pratade vi Fragmin och han tyckte inte att det egentligen fanns något som tydde på att jag behövde det men sa samtidigt att de fått mycket goda resultat med Fragmin, och han förstod att jag inte trodde på Trombyl för mig, så han skrev ut Fragmin åt mig.
    Har sovit dåligt hela natten och legat och funderat, så tidigt i morse gick jag upp och tog ett test och det visade +, galet!
    Rädd för att jag testat för tidigt och Ovitrellen sitter kvar i kroppen, men det var 14 dagar sen jag tog den så det ska den inte kunna göra. Dr B tyckte att jag skulle vänta med att testa till den 2/10, så frågan är om jag ska börja med Fragmin redan nu, måste kanske ringa och fråga.
    Känner mig nu lite glad, förvirrad, livrädd och mycket trött.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Tack för alla grattis!

Ringde till Lucina för att höra om jag ska börja med Fragminet redan nu, I var osäker så hon skulle höra med S och sedan återkomma, så jag väntar på det nu. Hon tyckte jag var lite galen som testade så tidigt, S tyckte att 2/10 var en bra testdag.

Ni som tagit Fragmin, vilken dos har ni tagit? Och hur länge tog ni Fragmin?

Cia - skönt att du fått tid för kontroll. Tack för sms:et!

Lilleskuttan - Lycka till imorgon!

LillaD - Ibland blir det bara för mycket. Ta hand om dig och tillåt dig att vila nu. *kram*
    Glad är du är tillbaka hos oss

• Lycka77

Grattis Lilleskuttan och odd, vad härligt för er!

• Lycka77

a80 - vilken dos tar du? Men det kanske inte går att jmf Innohep och Fragmin?
    Härligt att du hittat var du ska lyssna på hjärtat!

Mizz Turko - det är inte lätt att veta vad man ska tro på. Jag är också en av dem som fått ma då jag behandlats med en T, så jag skulle ha tagit 2.

Poppy - hur mår du idag?

bp - inte kul att må illa, men hoppas det kan leda till något bra!

Cia - hej och kram

• Lycka77

Poppy - skönt att det är lite bättre idag. Inte så mycket symptom här inte, lite "tyngre" bröst än vanligt och mol i svank och magen till och från, hoppas på lite fler nästa vecka, det är ju jobbigt när de uteblir, eller hur?

a80 - Aha, jag tar 5000 ie så då är det en "normal" dos då. Jag tog första sprutan i morse efter jag pratat med I igår och har nu ett enormt blåmärke på magen, så pass att jag inte kan ha mina vanliga byxor på mig för att det gör så ont. Får du stora blåmärken av dina sprutor?

LillaD - hur mår du idag?

HK - Tack.  Vet så väl hur tröstlöst det känns, har ni någon ivf inplanerad?

Poppy och Cia - jag tittar på Idol, Alltid!

• Lycka77

vild i håret - beklagar dina mf, har inga andra tips på läkare att ge än de du redan fått. Är landstinget inte villig att ge behandling trots att utredningen inte visade något? Hoppas att du kan få hjälp!

Cia - de är underbar både E och A, E börjar verkligen bli lik dig!

a80 - tack för infon om hur jag ska ta Fragminet. De senaste dagarna har jag bara fått små små blåmärken men jag antar att det inte går att undvika, bara jag slipper få så enorma som jag fick första morgonen.

Idun - hoppas du haft det bra i Bryssel! Härligt att symptomen kommit tillbaka.

bp - hur är det med illamåendet, sitter det fortfarande i?

Spirit - grattis till lyckat äp, hoppas att ET gick bra! Ska du ta Fragminsprutor och Trombyl redan från ET?

Stella - lycka till på torsdag!

Bling - hoppas att det går bra imorgon!
    Skönt att ni fått in en anställd hoppas att hon kan avlasta. Jag vet hur sliten min man är av att både jobba så mycket som han gör och gå igenom allt med mf och ivf:er, och då beöver han ju ändå inte gå igenom det fysiska med behandling och mf. Ta hand om dig!
    Det låter dock som ni har ett spännande företag.

HK - *skickar kramar*

Poppy - vad jobbigt att symptomen håller sig borta. Håller tummarna för att allt är som det ska ändå.
    Helgen var bra, tack. Vi var bla och såg Jason Mraz på lördagskvällen, mycket bra konstert! Mina symptom är samma som tidigare, men jag tycker att de kommer och går så mycket, även i brösten. Kan inte sluta tänka på det för en sekund och det är oerhört slitsamt, jag är verkligen livrädd för att det inte ska gå bra.

Finesssan - tråkigt att höra att du har det jobbigt. Man inbillar sig att allt ska lösa sig när man väl sitter där med sin lilla, men som Cia skrivet är det mycket vi har att bearbeta. Ska du iväg och prata med någon?

Krusbär - jobbigt att kroppen trasslar, hoppas du kan få komma till någon som du känner förtroende för!

mw - välkommen hem. Låter som ni haft det bra. Japp, jag har börjat med Fragminet redan nu. Det var I jag pratade med och hon sa att de brukar rek att testa 18 dagar efter ET och jag testade redan på dag 10, så hon tyckte väl att jag fuskat lite men sa inte så mycket om det.

LillaD - Hur är era planer nu, blir det något mer Pergo eller ska ni pausa lite innan ni går vidare?

DND - jag har missat att även du är på semester, hoppas ni har det bra!

• Lycka77

Långa inlägg blir det när man inte varit inne på ett par dagar

Ändå glömde jag min fråga,
    Ni som använt Fragmin, hur tidigt fick ni ta era första blödningsprover?

• Lycka77

Lilleskuttan - jag äter ju inte T. nu men jag äter Levaxin och har nu gått upp till 2 tabletter. Jag tror inte att Levaxin alls kan vara skadligt att äta, utan det kan väl vara lite tokigt om de inte kommer på att man behöver det.
    Men visst önskar man att allt bara kunde vara bra, tror dock inte att du ska oroa dig.

• Lycka77

Jag tittar också på Idol, de är verkligen duktiga i år!

Hur jag mår är svårt att säga. Fysiskt är det väl ok, men psykiskt är jag lite av ett vrak, har en klump av oro och förtvivlan i magen hela tiden, att jag inte sover bra på nätterna heller hjälper ju inte till.
    Ja, ni vet ju hur det är.....

• Lycka77

Jag har fått tid på Lucina den 15/10, så jag ska försöka ge mig till tåls tills dess.....

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8