• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

*tittar in lite snabbt*

Herregud vad det plussas här just nu!

Grattis grattis Lycka! Att du vågade testa så tidigt, det var modigt! Lika bra att ringa Lucina och fråga om Fragminet, så har du koll på det tänker jag. Tar du/ska du ta prog oxå?

a80: Grattis till fint UL!

Grattis till plusset mizz Turko!

Kram på er alla idag!

• mammawannabe

En kvälls-titt-in för att önska alla en fortsatt bra vecka och skön helg! Imorrn bitti (04.30 ) rullar bilen mot flyget så det är hög tid att gå och lägga sig.

Ha det bra alla mammor, gravida och kämpare så "ses" vi snart igen.

Arrividerci tutti! (tar inte ansvar för stavningen)

• mammawannabe

*tittar in och säger hej*

Lägga sig tillrätta i soffan, knäppa på datorn och läsa vad som hänt i tråden de senaste dagarna, det förgyller komma-hem-känslan lite extra.

Lite smått sliten och fötterna värker efter allt gående i helgen. Mkt ruiner, god mat, vin, espresso och lite shopping har klarats av.

Kommenterar mer imorrn.

Kramar till alla!

• mammawannabe

Krusbär: Skit med spottings . Har inboxat dig.

Cia: Vilka underbara små. De ser så nöjda och glada ut på bilderna. .

Bra att du lyfter ämnet om det mentalt jobbiga vi gått/går igenom. Funderar också på att kontakta min terapeut sen tidigare för att få hjälp att bearbeta det man hittills gått igenom med missfallen och allt jobbigt i samband med dom. Känner att det finns mycket mentalt jobbigt som man har fått uppleva under missfallstiden som det är lätt att man skjuter åt sidan för att "lösa" allt med mf-utredning, få en behandling man tror på mm mm.

Lycka: Är så nyfiken hur det är med dig. Hur mår du? Hur går det med jobbet och hur gick det svar från dr B? Förstår jag rätt att du skulle börja ta Fragminet direkt? Vad sa dr B om att du testat så tidigt?

Poppy: Låter skönt att det inte verkar vara hjärnan utan "bara" bihålorna som inflammerats. Hoppas det har vänt och att du slipper antibiotika.

Tack ! Vet inte om amoren flödade direkt men det har varit jättehärligt. Miljöombytet i sig kändes uppfriskande och Rom som stad gillade jag, har inte varit där tidigare. OCH, det stämde bra, inte mycket gravidmagar eller bäbisar, skönt faktiskt. Är ingen storshoppare men fick med mig lite hem, bl a en svindyr chasmeretröja. Insåg när jag kom hem att jag skulle ju behövt pengarna till nya löparskor men det tänkte jag inte på under shoppingyran. Får väl glida omkring i en skitsnygg ulltröja och nedslitna jumpaskor i mostionsspåret framöver.

Lilla: Avis på dig att du varit på bokmässan! DET hade varit kul. Instämmer, vill oxå veta om du varit på ngt seminarium och hittat några spännande böcker??

Bling: Stort lycka till imorrn på provsvarsbesöket!

DND: Hade ni det skönt på semestern? Har du hunnit vila upp dig ngt? Hoppas att du kommer få en behandling som du tror på nu inför kommande försök. Hur går det med akupunkturen?

Vild i håret (och kanske Bebis igen om Lkpg är intressant): Beklagar verkligen dina MF. Jag bor i Linköping och går på Karolinakliniken här i stan. De är mer inriktade på IVF än mf och jag upplever att upprepade mf inte är så intressant för dem MEN de är ändå beredda att behandla både med Trombyl och Fragmin trots inga hittade fel i deras utredning (i alla fall i mitt fall). Om man "vet" vad man vill ha för behandling kan det kanske vara ett alternativ. Säg till så inboxar jag kontaktuppgifter om det verkar intressant.

Har säkert missat något men det verkar bli långt så det räcker ändå...

• mammawannabe

Aha Lilla, då förstår jag! Hoppas det var okej att stå i montern. *jobbar du på ngn tidskrift man känner till tro?*

Du får gärna tipsa om bra böcker när du börjat läsa din skörd från mässan!

Hmm, vet inte riktigt hur det blir med försökandet nästa cykel, har inte bestämt mig riktigt än...

Vad händer för er just nu med försök, kör ni på och hoppas på efter-pergo-lycka nu eller hur ligger det till?

• mammawannabe

Mikes Bride. Tycker också det finns många bra i år!

Cia: Håller med, uttagningarna helt klart roligast. Men va, tyckte Sepideh var bra ju . Däremot hon som sjöng license to kill kan åka hem nu .

• mammawannabe

Ha det superskönt i Thailand mamarazzi. Gud vad skönt med värme, sol och bad. Lycka till med inredningen av huset oxå och en tumme hålls för era bäbisförsök.

Kram!

• mammawannabe

Grattis Idun till en prakträka på 3 cm!! *urk, läskigt när alla symtom fösvinner*. Hoppas du kan vila i det bra beskedet nu ett tag. Kram!

a80: Angelsoundet verkar verkligen bra. Skönt att det lugnar när oron sätter in. Hur har det gått med mammabyxjakten? Så att man vet var man ska gå sen när det ska shoppas dylika

Lycka och Cia: Ha det så trevligt idag när ni ses! Du visar väl vagnen när du fixat kamera Cia?

Babblar: Hm, mystiskt med ditt illamånde. Håller såklart alla tummar på fredag! *hoppas*

Bling: Skit också att kromsomprovet inte var klart . Har en artikel från forskning där man tittat på behandling med enbart T, T komb med heparin, eller enbart heparin tror jag. Tror det var Finesssan som la ut länken. Jag har den bara sparad som pdf. Kan inboxa den till dig om du vill? Iaf, resultatet från den forskningen är att en kombination av T och heparin gav det bästa resultatet.

Poppy: Fy vad jobbigt att du behöver gå på tabletter . Har inte koll på hur mycket det är ok att äta men kanske bra att inte överskrida maxdos per dygn iaf. Tack som frågar om Levaxinet. Jo, jag tror det börjar kännas nu, har tagit det en månad nu och 50 mcg per dag i två veckor. Humöret är helt klart stabilare och mer energi, igår kände jag mig tom lite speedad. Vikten är konstant (suck ) men magen här helt konstig. Läste nånstans att den kan bli lite vajsing om man ökar dosen för snabbt, har du nån erfarenhet av det? Tror att 50 mcg kanske är i högsta laget för mig, kanske skulle ta 25 varannan dag eller nåt. Tog uppföjningsprover i förra veckan och ska ringa Lucina imorrn och se vad värdena är nu.

LillaD: Stackare med din nacke . Hoppas tabletterna hjälper och att du får bra behandling, ska du få övningar att göra oxå?

Ang bäbisförsök känner jag mig inte riktigt redo vare sig mentalt eller fysiskt än. Tror jag behöver nån månad till som jag kan vara "helt fri" och inte behöva vara orolig och introvert som jag vet att jag kommer bli när vi börjar försöka. Fysiskt verkar kroppen vara lite utflippad just nu, behöver nog hitta en bra nivå på Levaxinet också.

Mizz Turko: Massor av lycka till på ditt UL på fredag!

Tankar till Finesssan och Vida, hoppas det är okej med er!

Fler som har undersökningar denna vecka??

Kram på er!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8