• Spirit

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej på er
    Jag har inte orkat skriva nåt här på ett tag. Men nu äa jag på banan igen. Gjorde ÄP igår och fick ut 12 ägg ,varav 6 blev befruktade. ET på tisdag.
    Den här gången ska jag även ta Fragmin-sprutor (1 T/dag och 1 proggis morgon+kväll).
    Hur länge har ni tagit Fragmin-sprutor??

• Spirit

Hej!
    Vi fick tillbaka 2 embryon!!!
    Nu ska jag ta Fragminsprutor men inga Trombyl.
    Ni som tagit F har ni tagit T oxå???

• Spirit

Lycka - vi går i Falun. Vår läkare tyckte att vi skulle ändra behandlingen den här gången och ordinerade Fragmin.
    Senaste ivfn blev det MA i vecka 9 (tvillingar) och gången innan blev det tidigt MF, så han tyckte att jag behöver lite mer hjälp för att de ska stanna kvar.

Ni andra som får Fragmin, när har ni börjat???

• Spirit

Bling - har för mig att ni gör IVF? Var? Jag fick ialla fall Fragmin utan någon diagnos (vi går i Falun).

• Spirit

Bling - i vanliga fall få man trombyl i Falun. Men nu tyckte läkaren att det skulle bli för mycket...
    Vågar knappt säga det, men jo, jag hoppas nog på två

Falun är vi förresten väldigt nöjda med. Rekommenderas!

• Spirit

Bling - Oxbackskliniken kan jag rekommendera! Vi går där och de är jättebra!

• Spirit

Tack för alla grattis!
    Nu känns det som en enda lång transportsträcka till första vul 4 november...

• Spirit

Hej på er!
    Har försökt hålla mig härifrån litegrann...
    Känns helt nojig, ska på vul på tisdag, då får vi se om det är nån liten krabat därinne.
    Usch, vill inte vänta, vill veta NU!!!

• Spirit

Idag känns det lite bättre, har haft migrän i tre dagar. Det enda man kan ta som gravid är alvedon och det hjälper ju inte det minsta på migrän så då lät jag bli...

• Spirit

babbla på: jag ska också ta F tom v12. Verkar som de flesta fortsätter längre. Får du välja själv om du vill fortsätta med T?

• Spirit

Nu orkar jag titta in här.
    Var på vul i tisdags. Inte bra... Fostret (bara ett) var alldeles för litet och inte såg man något hjärta. Ser ut som ett nytt MA.
    Ska tillbaka den 17:e.

• Spirit

Har setat och läst tillbaka i tråden om huvudvärk, mf och järnvärden. Har funderat på att gå och kolla mina värden, då jag vid ett tillfälle tidigare haft ett hb på 47. Blev då sjukskriven 6 veckor och fick äta järn + folsyra + B12.

Veckan innan vi var på vul hade jag migrän-huvudvärk hela veckan. Det är klart att man funderar på om det berodde på järnbrist och det orsakade MA....

• Spirit

mwb - ingenting har hänt ännu. Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Då blir det skrapning om ingenting har hänt.

Den här gången blir det utredning och en massa prover ialla fall:
    Det känns skönt!

• Spirit

Varför görs det inte mer forskning om mf???

frågan har ställts flera gånger och ärligt talat svaret är enkelt:
    Vi är kvinnor!!!
    Om män kunde få mf skulle det ha forskats massor!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8