• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej på er allihop,

Har inte hunnit skriva så mycket på sistone men försöker hänga med i hur ni har det. Men snart hoppas jag kunna börja försöka igen (den berömda bim-listan ). Var rätt peppad den här månaden tills mina förhatliga spottings började. Det känns inte ok att försöka nästa månad om kroppen inte funkar! Men vad är det för fel? Småblödningar i ca en vecka + mens i ca en vecka = ca 12 dagar blödning per månad. Nästan 50% av tiden - DET KAN INTE VARA NORMALT! Får ingen respons alls av min gyn. Jag tror att jag kan få trombyl om jag tjatar, men vet inte om jag vågar det. En av orsakerna till blödningar kan nämligen vara von Willebrand och det kan förvärras då. Börjar nu (desperat) fundera på att hitta en annan läkare, men väntetiderna är så långa. Läkarhuset, Viktoria, Octavia mfl har alla 2-3 månaders väntetid. Finns det fler? Lucina verkar ju också svårt.

Ledset krusbär

• Krusbär

Tack alla ni som svarade på mitt desperata inlägg!

Min gyn säger att det är normalt med spottings och att "det verkar ju inte hindra dig från att bli gravid". "Nej, men jag får ju missfall" svarade jag och det var då han gick med på att skriva ut Crinone. Men det verkade inte ha någon effekt, kanske liiiite mindre spottings innan bim men det var svårt att säga pga cremen. I vilket fall blev det ju rekordtidigt mf den gången med prog. Pergotime har jag också provat och det gjorde ingen skillnad alls. Det skumma är att min tempkurva var jättefin den här månaden, en drastisk skillnad mot tidigare. Ändå kommer spottingsen. Om jag blöder pga lågt progesteron stämmer det med låg/hoppig temp. Men nu blöder jag ju trots bra temp. Då kan det väl inte vara progesteronet...? Och jag blöder BARA veckan innan mens, aldrig efter sex etc. så det är nog inte från tappen eller liknande.

Det kluriga är om jag ska våga försöka nästa månad eller inte? Och om jag isåfall vågar ta trombyl? Vill ju inte direkt blöda ännu mer...

Bling: Gillar du Victoria? Är det där de inte gillar trombyl och prog men heparin eller fragmin? Var det lång väntetid?

LillaD: Nu måste du ta ledigt och läsa alla dina nya böcker!

Kram till alla er andra.

• Krusbär

Mikes: Kan man själv anmäla sig till studien?

Fick mitt TSH-prov igår och nu var det 1,5. Dags att sluta nojja lite, kanske...?

• Krusbär

Mikes bride: Är studien på DS? Funderar på att nämna det för min läkare, men om han inte känner till studien kan det vara bra att ha lite info.

lillaD: Men fy så jobbigt att ha så ont! Blir du hjälpt av sjukgymnasten? Annars kan jag rekommendera kiropraktor. För egen del känns det lite bättre nu, kanske delvis för att TSH-provet var bra. Och jag försöker intala mig själv att jag måste acceptera att jag är en "blödare". Kommer säkert att blöda även i en lyckad graviditet, det får jag nog räkna med. Blä! Men helt ok om det funkar ändå, förstås!

Skönt att det går så bra nu för alla gravida i tråden!

• Krusbär

Grattis babblar! Hoppas att blödningen slutar så att du kan känna dig lite lugnare.

LillaD: Fy vad frustrerande för dig. Din kropp kanske väntar på guldägget som kommer snart?! Kram!

• Krusbär

Är det någon i tråden som testat TNF-alfa och inte haft förhöjt värde? Alltså där man inte hittat detta som en möjlig förklaring till mf?

• Krusbär

MW: Problemet med förhöjt prolaktin är väl om det gör så att äl uteblir? Eller finns det andra problem om man trots prolaktinet får normal äl?

• Krusbär

Hej alla!

Hinner inte skriva och kommentera alla, men jag hänger med så gott det går och håller tummarna för er gravida och icke-gravida. Babyboom 2009 låter ok tycker jag!

Ang. vul så tänker jag att den största risken inte är själva staven utan strålningen. Men det ska visst vara så låg dos att det inte är farligt. För egen del har jag ju alltid hittat "fel" redan vid vulet, så mina mf kan inte ha orsakats av det.

Hur gör ni gravida med träning förresten? Hur tidigt ska man ens fundera över det?

Ha en jätteskön helg!

Kram Krus

• Krusbär

Cia och babblar: Men hur tidigt ska man dra ner på träningen? Hade typ äl igår och vet ju inte ens om jag är gravid...

Spirit: Grattis! Vilken gravid-tråd!

• Krusbär

Idun: Åh, vad härligt att höra bebisen! Vilken fantastisk uppfinning!

Mizz Turko: Du kan prova Sophiahemmets gymnottagning, brukar vara ganska lätt att få tid. Tel. 791 50 00.

Ego: Första försöket den här månaden, försiktigt hoppfull efter bra äl och bra timing. Sen kommer det en rosa flytning på äl+4. Skit också! Känns alldeles för tidigt för nidis så det är väl rekordtidiga spottings. Men jag försöker att inte bry mig just nu.

Kram på er!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8