• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Mikes: Jo, jag har fått höra att jag har bakåtlutad livmoder och lätt blödande tapp. Dessutom kan Crinone (progesteronet) irritera tappen. MEN alla de andra gångerna har det ju betytt mf. Har inte ont.

• Krusbär

Bettan: Åh, har det gått vägen för dem? Var det just Crinone de blödde av? Jag tar ju två om dan nu, så det kanske inte är så konstigt om tappen blir lite irriterad... *famlar efter halmstån*

• Krusbär

bettan: Hoppas att man blir en av dem, då...

Mikes: Tack för tipset! Ska på jullunch idag men sen åker jag hem och vilar. Tar ledigt i morgon om det fortsätter.

• Krusbär

Bling: Tack för svaret. Men hur visste du vilka recept du skulle ha?

Babblar och Lycka: Härligt med lyckade vul!

DND: Dag 3 eller 4 spelar nog ingen roll.

Linan: Känns meningslöst att göra vul såhär tidigt, är bara 4+5 idag. Hoppas på tidig julklapp för dig!

Nu på kvällen kom det lite mer blod. Har även lite mensvärk. Vad är det för fel om det blir mf så tidigt, bebben har ju aldrig en chans...

• Krusbär

Cia: Hur vet man det, är det TNF-alfa? Har ju testat 1 T den här gången men vad finns det mer - heparin? Prednisolon?

• Krusbär

Mizz T: Tyvärr beter sig kroppen precis som vid mina tidigare mf. Jag får starkt plus, mycket symtom tidigt (bröst, illamående osv) men bara någon vecka efter bim börjar det blöda. Först lite, knappt märkbart, sen lite mer men fortfarande lite. Så fortsätter det (med symtomen) i 1-2 veckor innan blödningen ökar och mf är ett faktum.

Har inte bokat in någon koll, ville vänta med vul för att slippa osäkra besked och nu känns det meningslöst att boka in en tid. Blödningsfaktor har jag kollat men inte TNF-alfa. Det verkar ju bara vara Lucina som går med på att testa det?

Hoppas att du får remiss till spec-mvc, de har nog mycket bättre koll på saker och ting.

• Krusbär

Poppy: Men skönt ändå att kuratorn verkade bra. Och ni kanske blir prioriterade?

Mizz T: Har haft 3 mf men de har aldrig velat ta hcg. Har bara fått göra gravtest som alltid visat starka plus, så hcg:t verkar det inte vara nåt fel på. Ringde till Läkargruppen Viktoria idag men där var det kö till april! Gissar att det är lång kö till Octavia också?

Ang. studien så låter det ungefär som den på DS där Mikes bride är med. Just nu är jag mer inne på prednisolon men det verkar bara vara svårt. Kan man få det på plastikkliniken, Bling?

mwb: Snälla, kan inte du fråga Dr B på fredag om han har någon bra gynkompis att rekommedera nu när de stänger?!

• Krusbär

Mizz T: Tack så mycket för tipset, jag ska kontakta Octavia. Är det dr K L?

Mer ego... (kanske inte behöver ursäkta mig för ni alla vet hur det är...?) Har iaf pratat med SH och fått en tid på tisdag hos min ordinarie gyn. Är fördmodligen bara 5+5 då men det kanske ändå kan ge en fingervisning om inte mf kommit igång än. Fick iaf bra bemötande av gullig sköterska som absolut tyckte att jag skulle komma in. Man gläds åt det lilla. Kanske kan propsa på hcg då också. Annars blir det husläkaren!

• Krusbär

Mizz T: OK, då vet jag vem jag ska prata med. Japp, det är Sophiahemmet. Gyn där är bra men inte så insatt i upprepade mf tyvärr. Jag brukar börja blöda i slutet av v 5 eller i början av v 6. Sen har det tagit lite olika tid innan mf startat, melan en och 6 veckor. Men på vul har vi sett att graviditeterna avstannat ungefär i samband med första blödningen, mellan 4+3 och 5+5 ungefär. Vädigt tidigt, alltså. Jag är helt klart gravid hormonellt sett, superstarkt gravtest, illamående och jättebomber! Frågan är om det finns nåt liv därinne och om kroppen isåfall försöker göra sig av med det.

• Krusbär

Mizz T: Tack snälla du för all pepp! Jag ska lata mig så mycket det bara går.

Bling: Skönt att veta att det går att få! Det känns verkligen som en lättnad. Men man måse själv veta doser etc.?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8