• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Mikes bride: Det är nog kroppen som spelar dig ett spratt just eftersom det är extra viktigt med äl. Du ska se att den kommer till slut!

Franka: Trist att vänta, men nu borde väl chansen öka att det tar sig nästa månad...? Prednisolon verkar mycket intressant!

DND: Har ni börjat verkstaden igen?

Bebis igen: Det låter jobbigt, men för de allra flesta går det ju vägen när man kommit så långt!

En fråga till er som går på Lucina: Vad händer med dr B:s patienter efter jul, de stänger väl då? Finns det någon annan läkare som skriver ut t.ex Prednisolon?

Vinkar till er andra!

• Krusbär

Bebis igen skrev 2008-10-22 09:57:42 följande:

Ja tur det..... men det är svårt att tänka i dom banorna ibland! Jag försöker dock!
    Det räcker!

Förresten - finns det en ny behandlingstråd? Jag hittar bara nr. 4 och den är stängd.
  • Krusbär

Cia: Jo, men det tolkade jag som skriva ut recept till dem som haft recept tidigare. Vad händer med nya patienter eller de som inte är färdigbehandlade?

• Krusbär

DND: Spännande! När har du bim? Jag har 30/10 men kör på med både trombyl och crinone för säkerhets skull. Verkstaden har nog stängt för tillfället, tror jag!

Laban: Gulkroppen producerar progesteron naturligt för att livmoderslemhinnan ska byggas upp och bli mottaglig för ägget att fästa. Så på det sättet kanske extra prog kan ha en gynnsam effekt på infästningen? Men efter implantationen är progesteronet också viktigt för att slemhinnan ska fortsätta att byggas upp, blir progesteronet för lågt stöts slemhinnan ut som mens. Om slemhinnan inte är tillräckligt näringsrik dör embryot. Men jag vet inte EXAKT hur det funkar faktiskt... Man vet ju inte heller om tillskott av prog har någon effekt. Jag kör också med prog nu (1 crinone/dag), från några dagar efter äl, men slutar nog om jag inte får plus vid eller strax efter bim.

• Krusbär

Poppy: Förstår verkligen din oro, men det är nog bara livmodern som knakar!

Laban och ginko: Jag fick rådet att ta prog redan några dagar efter äl, men det var nog främst pga mina spottings som kommer en vecka innan mens och som alltså skulle kunna tyda på lågt prog. Och alla mina mf har varit tidiga, hjärtat har aldrig börjat slå (vad vi vet). Jag fick heller inte förskjutet mf då jag tog prog. Om man är orolig kan det ju vara skönt att börja tidigt, så att man vet att det inte var anledningen.

DND: Har plussat redan vid äl+10 tidigare men vågar nog inte testa förrän bim den här gången av rädsla för att mucka med ödet!

Cia: Stackare! Hoppas att du hittar någon bra och snäll doktor!

• Krusbär

Laban: Dessa förhatliga spottings! Hur vet du skillnaden mellan spottings och nidis? Jag får ungefär likadant vara sig jag är gravid eller inte, skillnaden är att "nidis" slutar innan bim och "spotting" leder till mens...

Snozie: Härligt att du redan är i v 20!

Lycka: Grattis till pigg eskimå!

MW: Suck och stön vad du får uthärda!

Och suck och stön till oro! Jag undrar hur det känns med en "normal" graviditet för någon som aldrig har haft mf?

• Krusbär

Underbart, babblar! Här får du en!

• Krusbär

Vulgudarna har läst vår tråd!

• Krusbär

DND: jag tror inte att det är nåt fel på RFSU:s tester (som för övrigt är samma test som alla andra "billiga stickor" som man kan köpa via nätet). Det har en högre känslighet är t ex CB (25 ml jmf. 50 ml) vilket gör att man KAN testa positivt tidigare. Men det betyder inte att alla kan göra det! 7 dagar efter äl är på tok för tidigt att testa, då kanske ägget knappt har fäst än och inget hcg har producerats. Håller tummarna för dig!

Själv testade jag minus idag, bim -2. Har alltid fått åtminstone svaga plus innan bim tidigare, så jag är ganska säker på att det inte blir nån räka. Känns som att jag vill sluta med proggen redan nu, men det är väl dumt förstås...

• Krusbär

Cia: CB kanske har noggrannare kvalitetsgranskning medans billiga stickorna massproduceras och därför är så billiga - fler måndagsexemplar? Ett CB kostar väl 70 kr och en billig sticka typ 5 kr. Men jag tror inte att det är nåt fel på någon av dem generellt (förutom att man testar för tidigt .

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8