Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Tror ni att det är nån idé (eller skadligt) att börja med kortison idag? 5+1 och har blödit sen i tisdags. Vad kan hända om kroppen är mitt i processen att döda embryot?
Tror ni att det är nån idé (eller skadligt) att börja med kortison idag? 5+1 och har blödit sen i tisdags. Vad kan hända om kroppen är mitt i processen att döda embryot?
Här är en till! Tog ett brejk i helgen efter FL-maraton i veckan. Men nu är man tillbaka igen och tankarna börjar snurra. Det känns inget vidare att det ska vara så svårt att få hjälp. Hur är det med er?
DND: Får en minimal blödning en gång om dan, som röda rester av proggen. Därimellan är det bruna rester. Så det varken ökar eller minskar. Fortfarande starkt grav-test och stora bröst, men kanske något minskat illamående.
Tänk att det redan är dags för äl igen för dig!
Mizz T och Lycka: Tack för tummarna! Om det inte är glasklart mf eller bebbe hoppas jag kunna tjata (suck!) till mig hcg iaf.
Poppy: Förstår att det känns trist med krångel. Men kanske inte så konstigt ändå, du hade ju ändå ett sent mf och kroppen trodde ju att den verkligen var gravid. Du ska se att den snart kommer igång.
DND: Jag tror att du måste ta tempen i munnen. Samma tid varje dag och innan du går upp ur sängen. Annars är det ingen idé. Kanske kan det påverka vad man sover i, om man är varm eller kall när man vaknar. Men om du tempar över hela cykeln ser du ett övergripande mönster och då spelar det nog mindre roll.
Var observant på tempdipp dagen innan äl! Beror på topp i östrogenproduktionen, som sedan triggar igång äl. Efter äl gör tempen ett skutt upp - +0,3-0,5 grader från den normala tempen innan äl pga progesteron.
Ang. brösten så har jag inte känt det innan äl. Däremot illamående vilket jag tror beror på östrogenet. Det borde ju påverka även brösten?
Franka:
Ni som tar Prednisolon, vilken dos tar ni? Ska ni trappa ner dosen sen och isf när?
Tillbaka från gyn, fortfarande gravid! Tyvärr såg vi ingen hjärtaktivitet som hade bekräftat att det fortfarande lever. Men vi såg en hinnsäck i normal storlek (18 mm) med gulesäck. Gyn menade att det är helt normalt för tiden (ca 5+5 eller 5+4) - vad tror ni om det? Isåfall kanske det fortfarande finns hopp, även om blödningarna är ett dåligt tecken. Nåt hcg blev det inte (jag försökte verkligen!) men en ny vul-tid om en vecka. Tills dess får jag väl fortsätta att känna mig halv-gravid. Tack alla för pepp!
Mikes: Vem uppfann ofarliga blödningar?! Hoppas att det går bra på fredag. Vi är nog ganska lika i tid, jag är ca 6+0 på torsdag.
Babblar: Jag log för mig själv när jag läste om dina apelsinskal. Den som inte har sett en katt "lukta" på apelsinskal har missat en rolig syn!
Mizz T och Finessan: Tack! Har ju ändå lite svårt att tro att det går vägen. Men det var iaf mitt "bästa" vul hittills, hinnsäcken har varit mindre och saknat gulesäck vid samma tid de andra gångerna. Så det går framåt, alltid nåt!
Läste nyss att man har ca 50 % chans att lyckas trots blödningar. Om man ser hinnsäck, gulesäck, foster och hjärtaktivtet ökar chansen till ca 95 %.
Mízz T: Tack, vännen!