• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

MWB: Bra att du fick hopp av Lucina! Håller med om att det var lite okänsligt av din gyn att konstatera mf när det är så tidigt. Vid nästa vul kan det ju finnas nåt där! Samtidigt är det lite skumt att de på I-L på Lucina säger att "det är mycket troligt att något kan ha gått fel" för att du missade en progg-dos. Det är ju inte på något sätt bevisat att tillskott av progesteron kan förebygga mf, särskilt inte om du inte har en konstaterad brist av progesteron naturligt. Jag menar inte att progesteron är fel eller verkningslöst, bara att det är dumt att skrämma upp dig så när hon inte säkert kan veta vilken effekt det har!

• Krusbär

MTA: Hm, det hela låter väldigt konstigt. Fick du plus på grav-testet så hade du ju en viss nivå av HCG i urinen. Då måste det ju finnas HCG även i blodet? Den enda möjliga förklaringen är att HGC sjunker snabbare i blodet. Eller att dina prover förväxlades! Vad händer nu - ska du göra nytt blodprov? Nytt grav-test? Hoppas att det löser sig!

• Krusbär

Det har hänt så mycket i tråden att jag inte ens hunnit skriva att jag är gravid. Började ana redan en vecka efter äl, men testade ändå vid bim bara för att veta om jag skulle fortsätta med proggen. Crinone verkar alltså funka mot spottings, men idag fick jag nåt litet rosa/beige i proggen och mensvärk och då dalar ju humöret direkt. Annars är brösten väldigt ömma och stora (nåja...) och jag har ett fruktansvärt känsligt luktsinne. Fy att gå och handla i mataffären, för att inte tala om att öppna diskmaskinen... urk! Ja, den som lever får se hur det går.

Kram på er och ursäkta ego-inlägget!

• Krusbär

Grattis till bebisen, Bebis igen! Nu väntar vi på Linan...

Tack för alla grattis! Jag plussade i torsdags på bim. Vågade mig på ett nytt test i morse och det var tack och lov superstarkt. Inte för att det spelar nån roll, men ändå...

Jag har tagit progg (1 crinone) från några dagar efter äl men har nu börjat att på eget bevåg ta 2/dag. Hoppas att gyn ställer upp och skriver ut mera snart bara... Tar även 1 T/dag.

Akupunkturen ska jag fortsätta med under första trimestern. Har varit där en gång och det var färre nålar och inga i magen.

Kan förresten rapportera att aku ansåg att spikmatta var bra men INTE när man är gravid. Så det är nog lita bra att låta bli.

En fråga till er som är gravida/har barn och haft blödningar under graviditeten: När blödde ni och hur mycket? Jag har börjat få lite bruna/vinröda prickar i Crinonen och mensvärk. Tror ju såklart att det är början till slutet, även om jag vet att det kan vara ok...?

• Krusbär

Idun: Du är nog absolut inte ensam om att tycka att det är jobbigt. En sak som jag är jätteavis på är att folk som inte har haft mf tar för givet att det ska gå bra när de plussar. "Jag ska ha barn!" liksom. Det känns så sorgligt att aldrig få uppleva den känslan ingen, den är ju mer "normal" än den oron och misstänksamheten vi känner som gravida.

DND: Det borde nog ha visat plus nu om du är gravid, men man vet ju aldrig.

Idun, Franka och Lilleskuttan: Tack för svar om blödningar. Det låter ju bra om mensvärk är ett gott tecken. Men i kombination men blödningar känns det ändå oroligt, eftersom det tyvärr har betytt mf tidigare. Eller, det vet man ju egentligen inte om det hade ett samband. Men det är så det känns.

• Krusbär

Mikes: Hur går det med studien på DS? Känns det bra? Jag funderade ju på att gå med där, men det kändes för stressigt för mig som har en bit att åka dit. Sen visste jag inte om man får använda progesteron?

DND: Skittråkigt med mens, men du får inte glömma att två månader är egentligen ingenting. Medel är väl ca 7 månader att bli gravid. Nästa månad är det säkert din tur!

Babblar: Stackars! Hoppas att du får vul snart så att du kan bli lite lugnare!

Ego: Idag känns det mer som växtvärk än som mensvärk, mildare och mer runt om liksom. Men fortfarande bruna prickar i Crinone. Jag vet inte hur det är med vaggisarna, men Crinone kommer ut i form av klumpar (som pappersmassa) i olika storlekar. Och ibland är det alltså bruna prickar eller småklumpar i det... Så nån form av blödning är det väl, även om det inte är "riktigt" blod. Det står att spottings är en vanlig biverkning, men det är ju även så mina mf har börjat.

• Krusbär

Lycka: Har du fått färgade crinone-rester?

Håller tummarna för mwb!

• Krusbär

mwb: Fasiken också! Har du fått svar på hcg än? Hur mår du? Många kramar!

Ego: Tror tyvärr att det går åt skogen här också. I morse kom en röd blödning, 2-3 droppar rött blod. Nu fortsätter det som brun/orangea flytningar. Fan också! Är min kropp värsta ökenlandet där inget nånsin kan gro?!

• Krusbär

Bling1975 skrev 2008-12-08 14:23:41 följande:

Jag har en läkare här i Stockholm som skriver ut trombyl, heparin och prednisol utan att utredningen visar något. Trombyl och heparin bör man dock själv veta vilken dos man vill ha. Läkaren är helt privat så man får räkna med att betala ca 2000:- för besöket men receptet går sedan på vanliga högkostnadskortet. Hon är väldigt märklig, men om man kan bortse från det så kan det kanske bli bra. Jag funderar på att ev köra alla tre nästa gång utan diagnos (även om många prover har tagits). Hon finns på www.strandkliniken.se det är en plastikklinik men gå in under gyn så hittar du henne.
    Har du gjort alla prover där också? Tillkommer kostnader för prover eller är 2000 kr vad det kostar totalt?
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8